Το «Νησί», είναι κατά πολλούς η σημαντικότερη ταινία της πλούσιας φιλμογραφίας του Κιμ Κι Ντουκ. Ένα αποκαλυπτικό σοκ για τον θεατή, το οποίο καθιέρωσε δικαίως τον σκηνοθέτη από την Νότια Κορέα, ως έναν από τους κορυφαίους σύγχρονους δημιουργούς, ο οποίος έφυγε πρόωρα από τη ζωή στις 11 Δεκεμβρίου του 2020, σε ηλικία 59 ετών. Η ταινία κυκλοφορεί σε επανέκδοση στους Κινηματογράφους από την Πέμπτη 15 Σεπτεμβρίου.

Ads

«Είναι μία όμορφη, θυμωμένη και λυπημένη ταινία, με μία περίεργη αίσθηση αρρωστημένης ποίησης, λες και ο Μαρκήσιος ντε Σαντ βγήκε περίπατο σε τοπίο παστέλ. Για μένα το «Νησί» δεν είναι μία ταινία για δολώματα και σεξ. Είναι μία κραυγή πόνου. Είναι μία πανέμορφη ταινία. Οι μικρές καλύβες έχουν διαφορετικά χρώματα. Η ομίχλη διαχέει το φυσικό φως. Τι ωραία καρτ ποστάλ που θα ήταν η εικόνα, αν δε γνωρίζαμε τη τραγική οικονομία που διαθέτει, την οδύνη που περιέχει! Ιδού, λοιπόν, ένα θέμα για διαλογισμό.» – Ρότζερ Εμπερτ

Η Χι Τζιν, βουβή από αδυναμία ή από επιλογή, εξασφαλίζει τον επιούσιο από τους ψαράδες μιας λιμνοθάλασσας, πουλώντας τους τροφή την ημέρα και το κορμί της, τη νύχτα.

Οι πελάτες της την περιφρονούν, όμως η ίδια κρύβει έντονα συναισθήματα που εκρήγνυνται τις πιο ανύποπτες στιγμές. Ο ερχομός του παλιού αστυνομικού Χιον Σι, θα σημάνει μία σειρά εξελίξεων.

Ads

image

Η Χι Τζιν αποτρέπει τον Χιον Σι από την αυτοκτονία και παράλληλα προσπαθεί μέσα από το σεξ, να γιατρέψει την πληγωμένη του ψυχή.

Η έλξη τους μεταβάλλεται πια σε εμμονή και οι εξελίξεις στην εκτός τόπου και χρόνου λιμνοθάλασσα έχουν πάρει πλέον το δρόμο τους.

«Το Νησί» αποτελεί την τέταρτη ταινία μεγάλου μήκους του Νοτιοκορεάτη δημιουργού, η οποία προβλήθηκε το 2000 στο Διαγωνιστικό Τμήμα του Διεθνούς Κινηματογραφικού Φεστιβάλ της Βενετίας, αποσπώντας Ειδική Μνεία (Netpac Award – Special Mention).

Στο πέρασμα του χρόνου, το «Νησί» παραμένει η πιο αινιγματική, η πιο σκοτεινή, η πιο ακραία και η πιο μυστηριώδης δημιουργία του Κιμ Κι Ντουκ, συνοψίζοντας σε μεγάλο βαθμό το κινηματογραφικό όραμά του, περιέχοντας συμπαγή τα αφηγηματικά χαρακτηριστικά της τέχνης του.

Αναμφισβήτητα η ταινία που τον καθιέρωσε στο διεθνές καλλιτεχνικό στερέωμα, το «Νησί», παραμένει στην μνήμη όσων το έχουν παρακολουθήσει. Ολόκληρη η ταινία θα μπορούσε να είναι το όνειρο ενός εκ των δύο πρωταγωνιστών.

Καθώς η παραμυθένια λιμνοθάλασσα, πέρα από ένας τόπος κτηνώδους συναλλαγής είναι κι ένας τόπος στοιχειωμένος από αναμνήσεις. Το «Νησί» μπορεί να είναι ένα όνειρο, ένα κομμάτι μέσα στο κορμί της άλαλης μυστηριώδους πόρνης, μιας εκθαμβωτικής παρουσίας που έχει κερδίσει μια θέση στο πάνθεον των μοιραίων γυναικών στο Σινεμά, χωρίς να πει μια κουβέντα, χωρίς να ακολουθήσει καν ένα κλισέ.

image

Δεν είναι μόνο η εκθαμβωτική ομορφιά της Γιουνγκ Σου που αιχμαλωτίζει το βλέμμα του θεατή, είναι μια ολόκληρη χορογραφία συναισθημάτων, γεμάτων πόθο, πόνο, εκδίκηση και μίσος, που καθρεφτίζονται μέσα από τα μάτια της.

Το «Νησί» μπορεί να ιδωθεί κι ως ένα σύγχρονο, παραβολικό παραμύθι. Τα πάντα κυλούν στους δικούς τους ρυθμούς, σε έναν κλειστό κόσμο, με νόρμες και κανόνες. Αλλά όπως και στα παραμύθια, τα πάντα μπορούν να συμβούν…

«Το «Νησί» είναι ένας τόπος χυδαίος και καταστροφικός, όμως εγώ θέλησα να το μεταμορφώσω σε κάτι όμορφο και εναργές. Οι δραματικοί έρωτες σύντομα μεταλλάσσονται σε εμμονή, ακόμα και σε οργή, που μας καταπνίγουν, ακόμα και έτσι όμως, περικλείουν ισχυροί ποσότητα ενέργειας που μας κρατά ζωντανούς. Οι άνθρωποι συχνά φτάνουν σε ακραίες συναισθηματικές καταστάσεις, όμως δυσκολεύονται ιδιαίτερα στο να τις εκφράσουν στο πλαίσιο των κοινωνικών δομών, οι οποίες τους καταπιέζουν και μόνο. Κι έτσι μέσα τους μεγαλώνει το μίσος και φτάνουν στο να δολοφονούν τα συναισθήματα με το μυαλό τους. Σε αυτό το φιλμ θέλησα να απεικονίσω μέσα από την εικόνα και τη δράση τα ακραία συναισθήματα που είναι τόσο δύσκολο να μεταφερθούν στην οθόνη. Ο έρωτας είναι μία μορφή ύπνωσης που οι άνθρωποι επιβάλλουν ο ένας στον άλλο κι η εμμονοληψία είναι επίσης μια μορφή ύπνωσης. Το Νησί είναι το μέρος που όλοι μας ονειρευόμαστε, όμως όταν βρεθούμε εκεί, φεύγουμε τρέχοντας λες και το βαριόμαστε. Με τον ίδιο τρόπο, το «Νησί» ενός άνδρα είναι μία γυναίκα, το «Νησί» μιας γυναίκας είναι ένας άνδρας. Η ακραία ψυχολογική κατάσταση των ανδρών και των γυναικών σε μια τέτοια σχέση είναι αυτό που προσπάθησα να καταγράψω.» – Κιμ Κι Ντουκ

image

Ο Κιμ Κι Ντουκ γεννήθηκε το 1960 στην Κορέα. Αφού εργάστηκε σε εργοστάσια και υπηρέτησε στους πεζοναύτες, σπούδασε στα 30 του Καλές Τέχνες στο Παρίσι. Βραβευμένος
σεναριογράφος, πραγματοποίησε το σκηνοθετικό του ντεμπούτο του το 1996 με το «Crocodile». Από τις πρώτες κιόλας ταινίες του, έγινε ένας από τους πλέον αναγνωρισμένους, δραστήριους αλλά και παραγωγικότερους Kορεάτες σκηνοθέτες.

Παγκοσμίως γνωστός για ταινίες όπως τα φιλμ: «Άνοιξη, Καλοκαίρι, Φθινόπωρο, Χειμώνας… και Άνοιξη», «Ολομόναχοι Μαζί» και «Το Κορίτσι με το Αγγελικό Πρόσωπο». Κατά τη διάρκεια της καριέρας του τιμήθηκε με σημαντικά βραβεία, μεταξύ των οποίων και με τον Χρυσό Λέοντα στο Φεστιβάλ της Βενετίας το 2012, για το φιλμ του «Pieta». Έφυγε από τη ζωή τον Δεκέμβριο του 2020, σε ηλικία 59 ετών, από επιπλοκές της νόσου covid-19.

Διαβάστε Επίσης:

image

Το Νησί / The Isle / Seom
Σκηνοθεσία: Κιμ Κι Ντουκ
Σενάριο: Κιμ Κι Ντουκ
Πρωταγωνιστούν: Γιουνγκ Σου, Γιο Σουκ Κιμ, Σουνγκ Χέε Παρκ, Γιάε Χιέον Γιο, Σέο Γουόν
Φωτογραφία: Σέο-Σικ Χουάνγκ
Μοντάζ: Μιν-Χο Κεόνγκ
Μουσική: Σανγκ-Ιουν Γιέον
Καλλιτεχνική Διεύθυνση: Κιμ Κι Ντουκ
Έτος Παραγωγής: 2000
Χώρα Παραγωγής: Νότια Κορέα
Διάρκεια: 90 λεπτά
Κυκλοφορεί σε επανέκδοση στους Κινηματογράφους από την Πέμπτη 15 Σεπτεμβρίου