Η καινούργια Κινηματογραφική Εβδομάδα μας υποδέχεται με επτά νέες ταινίες να κυκλοφορούν στις Αίθουσες. Ξεχωρίζει το συγκινητικό «Το Αίμα των Σάμι» της Αμάντα Κέρνελ – Βραβείο LUX του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου – ενώ την τιμητική τους έχουν οι ιστορίες εκδίκησης, με το «Revenge» της Κοραλί Φαρζάτ και «Ο Γιός μου» του Κριστιάν Καριόν, με πρωταγωνιστή τον Γκιγιόμ Κανέ. Αξιόλογη πρόταση αποτελεί επίσης, το φιλμ επιστημονικής φαντασίας «Anon» του Άντριου Νίκολ, με τον Κλάιβ Όουεν και την Αμάντα Σέιφριντ, στους βασικούς ρόλους. Αναλυτικά:

Ads

«Ο Γιός μου» (Mon garçon / My son – 2017) του Κριστιάν Καριόν (Γαλλία, Βέλγιο)

image

Ο Ζουλιέν ταξιδεύει συνεχώς για την δουλεία του, η μόνιμη απουσία από το σπίτι του, του στοίχισε τον γάμο του. Κατά την διάρκεια μιας στάσης του στην Γαλλία λαμβάνει ένα απεγνωσμένο μήνυμα από την πρώην γυναίκα του, καθώς ο εφτάχρονος γιος τους εξαφανίστηκε κατά την διάρκεια μιας σχολικής εκδρομής στα βουνά. Ο Ζουλιέν ξεκινάει την αναζήτηση του γιου του και τίποτα δεν θα τον σταματήσει από το να τον φέρει πίσω. Πρωταγωνιστούν: Γκιγιόμ Κανέ, Μελανί Λοράν, Ολιβιέ ντε Μπενουά, Αντουάν Χαμέλ, Μοχάμεντ Μπρικά, Λίνο Παπά.

Ads

Στην πέμπτη μεγάλου μήκους ταινία του, ο Κριστιάν Καριόν, συνεργάζεται για τρίτη φορά – Joyeux Noel (2005), Υπόθεση Farewell (2009) – με τον καταξιωμένο ηθοποιό και σκηνοθέτη, Γκιγιόμ Κανέ, σε μία δραματική περιπέτεια αναζήτησης και εκδίκησης. Δίπλα του στέκεται επάξια η επίσης αξιόλογη ηθοποιός και σκηνοθέτης, Μελανί Λοράν.

«Ζευγάρι με το Ζόρι» (Overboard – 2018) του Ρομπ Γκρίνμπεργκ (Η.Π.Α.)

image

Στην καλτ ρομαντική κομεντί «Γυναίκα στη Θάλασσα», με την Γκόλντι Χόουν και τον Κερτ Ράσελ, μία κακομαθημένη πλούσια έπεφτε στη θάλασσα από το γιοτ της, πάθαινε αμνησία και κατέληγε στα «δίχτυα» ενός αγροίκου μαραγκού, που δεν είχε πληρωθεί για τις υπηρεσίες του. Για να την εκδικηθεί, την έπειθε ότι ήταν η σύζυγός του και μητέρα των τεσσάρων παιδιών του. Σ’ αυτό το σύγχρονο ριμέικ της, οι ρόλοι έχουν αντιστραφεί. Ο Εουχένιο Ντερμπέζ είναι ένας κακομαθημένος πλεϊμπόι, γόνος μιας εκ των πλουσιότερων οικογενειών του Μεξικού, που πέφτει στη θάλασσα από το γιοτ του και παθαίνει αμνησία. Η Άννα Φάρις, μια ανύπαντρη εργαζόμενη μητέρα στην οποία ο δύστροπος και αλαζόνας γόης χρωστά χρήματα, τον βρίσκει τυχαία και τον περιμαζεύει, μόνο για να τον πείσει ότι είναι ο άνδρας της και πατέρας των παιδιών της!

Το φοβερό παιδί του ισπανόφωνου κινηματογράφου, Εουχένιο Ντερμπέζ, συναντά την american sweetheart Άννα Φάρις σε μια αισθηματική κωμωδία που, αν και εμπνέεται από την κλασική ταινία του 1987, είναι προσαρμοσμένη στη σημερινή πραγματικότητα. Πρωταγωνιστούν: Εουχένιο Ντερμπέζ, Άννα Φάρις, Εύα Λονγκόρια, Σούζι Κερτζ, Τζον Χάνα, Τζος Σεγκάρα.

«Ο Κύριος και η Κυρία Αντελμάν» (Mr & Mme Adelman – 2017) του Νικολά Μπεντός (Γαλλία, Βέλγιο)

image

Είναι 1971, και η Σάρα συναντά για πρώτη φορά τον Βικτόρ. Ερωτεύεται με πάθος τόσο τον ίδιο όσο και τη δουλειά του. Όλα τα εύκολα και τα δύσκολα, τα καλά και τα κακά που έζησαν μαζί ξαναπερνούν σήμερα μπροστά από τα μάτια της, σαν να ξαναζεί μια ολόκληρη ζωή μαζί του. Νευρωτικός, εγωκεντρικός και ανώριμος από τη μία, αλλά γοητευτικός και ταλαντούχος από την άλλη, ο Βικτόρ αποδοκιμάζει και απορρίπτει τη ζωή της μπουρζουαζίας, καθώς ο ίδιος απολαμβάνει τη φήμη και την μποέμ στάση που του εξασφαλίζει η δουλειά του συγγραφέα. Η Σάρα, ανεξάρτητη, δίχως αναστολές, αφήνει τις επιθυμίες και τα συναισθήματα να διεγείρονται στην κοινή τους ζωή, με σύμμαχο την δημιουργία και την ελευθερία της λογοτεχνίας.

Γλυκόπικρο, στοχαστικό, ανεπιτήδευτα συγκινητικό, με διαλόγους που αφήνουν το χιούμορ και τον σαρκασμό να διατρέχουν αβίαστα τη ροή της καθημερινότητας του ζευγαριού, το σκηνοθετικό ντεμπούτο του Νικολά Μπεντός (γιου του κωμικού Γκι Μπεντός) αποτίει φόρο τιμής στο χιούμορ του Γούντι Άλεν και προσπαθεί μέσα από το είδος της γαλλικής ντραμεντί να δώσει μια πιο χρωματιστή εκδοχή του «45 Χρόνια» του Άντριου Χεϊγκ. Ηθοποιοί: Ντοριά Τιλιέρ, Νικολά Μπεντός, Ντενί Πονταλίντες, Πιέρ Αρντιτί.

«Anon» (2018) του Άντριου Νίκολ (Γερμανία)

image

Το τέλος της ανωνυμίας. Στο προσεχές μέλλον δεν υπάρχει ιδιωτική ζωή ή ανωνυμία. Όλες οι προσωπικές στιγμές καταγράφονται και το έγκλημα φθίνει. Στην απόπειρα του να ρίξει φως σε μια σειρά από φόνους, ο αστυνομικός Σαλ Φρίλαντ (Κλάιβ Όουεν) πέφτει πάνω σε μια νεαρή γυναίκα (Αμάντα Σέιφριντ), η οποία δεν έχει κανένα ψηφιακό αποτύπωμα και άρα είναι αόρατη στο σύστημα. Η μυστηριώδης γυναίκα γνωστή ως The Girl, δεν έχει ταυτότητα, ιστορία ή οποιοδήποτε αρχείο. Ο Σαλ πρέπει να την εντοπίσει πριν γίνει ο ίδιος το επόμενο θύμα.

Ο δημιουργός Άντριου Νίκολ, που σκηνοθέτησε και έγραψε το αριστουργηματικό «Gattaca» και συνέλαβε την ιστορία του συναρπαστικού «The Truman Show» – που του χάρισε μία υποψηφιότητα για  Όσκαρ Σεναρίου – επιστρέφει με μια ιστορία που διαδραματίζεται στο προσεχές μέλλον, αντλώντας έμπνευση από το παρόν. Πιστός στα θέματα που θέτουν ερωτήματα για τις ηθικές επιπλοκές της χρήσης της τεχνολογίας, ο δημιουργός εξερευνά τον ρόλο της πληροφορίας και την έλλειψη ιδιωτικότητας στην εποχή των social media, του σκανδάλου Σνόουντεν και του WikiLeaks. Στο φιλόδοξο αυτό φιλμ νουάρ επιστημονικής φαντασίας, που γράψει και σκηνοθετεί ο Νίκολ, πρωταγωνιστεί ο καθηλωτικός Κλάιβ Όουεν («Εξ Επαφής», «Τα Παιδιά των Ανθρώπων») και η αιθέρια Αμάντα Σέιφριντ («Mamma Mia! Η ταινία», «Οι Άθλιοι»).

Διαβάστε επίσης:

«Revenge» (2017) της Κοραλί Φαρζάτ (Γαλλία)

image

Τρεις πλούσιοι, παντρεμένοι άνδρες συναντιούνται για το ετήσιο, καθιερωμένο κυνήγι τους στην έρημο. Μόνο που αυτήν τη φορά, ο ένας θα φέρει μαζί και την ερωμένη του, μια σέξι «Λολίτα» που με το σεξαπίλ της θα προκαλέσει γρήγορα το ενδιαφέρον των άλλων δύο. Τα πράγματα θα βγουν εκτός ελέγχου όταν οι τρεις άνδρες εκμεταλλεύονται τη νεαρή κοπέλα και την εγκαταλείπουν στην κόλαση της ερήμου, θεωρώντας τη νεκρή. Διψασμένη για εκδίκηση, εκείνη θα επιστρέψει και θα μετατρέψει το κυνήγι στο πιο ανελέητο και αιματηρό ανθρωποκυνηγητό. Πρωταγωνιστούν: Ματίλντα Άννα Ίνγκριντ Λουτζ, Κέβιν Τζάνσενς, Γκιγιόμ Μπουσέντ.

Το «Revenge» είναι μια ιστορία βιασμού και κακοποίησης που καταλήγει σε ένα ακραίο λουτρό αίματος, πάντα με γνώμονα το στιλ και τον συμβολισμό. Για τον λόγο αυτό, η σκηνοθέτης Κοραλί Φαρζάτ, «έντυσε» την ταινία της με κραυγαλέα φλούο χρώματα και indie ηλεκτρονική μουσική, δημιουργώντας ένα insta-cult φιλμ για γερά στομάχια: «Ο τρόπος με τον οποίο σκηνοθέτησα την ταινία έχει στόχο να υποβάλει τον θεατή σε ένα σκληρό, σαρκικό, αισθητηριακό, εχθρικό, βίαιο κόσμο. Για τον λόγο αυτό, δεν πάτησα στον ρεαλισμό και προτίμησα να φτιάξω ένα αγνό genre που προκαλεί συναισθήματα, έναν κόσμο που πολλαπλασιάζει τις αισθήσεις, μια ολοκληρωτική βύθιση σε ένα χάος μεταξύ φαντασμαγορίας και πραγματικότητας».

«Το Αίμα των Σάμι» (Sami Blood – 2016) της Αμάντα Κέρνελ (Νορβηγία, Δανία, Σουηδία)

image

Ένας φόρος τιμής και αγάπης για όσους έμειναν και όσους έφυγαν από μια κοινωνία στην άκρη του κόσμου, και ταυτόχρονα μια εναλλακτική, προσωπική αφήγηση για το αποικιοκρατικό παρελθόν μιας «πολιτισμένης» χώρας, μέσα από τα μάτια μιας έφηβης. Η 14χρονη Έλε Μάργια ανήκει στη φυλή των Σάμι, που ζουν εκτρέφοντας ταράνδους. Βρισκόμαστε στη δεκαετία του ‘30 κι ο ρατσισμός καλά κρατεί· έτσι, στο οικοτροφείο της κάνουν βιολογικές εξετάσεις που μετρούν το πότε μπορεί ένας ιθαγενής να εισαχθεί στην κοινωνία των λευκών. Η Έλε Μάργια αρχίζει να ονειρεύεται μια άλλη ζωή. Αλλά για να καταφέρει να ζήσει το όνειρό της, πρέπει να γίνει κάποια άλλη και να σπάσει όλους τους δεσμούς με την οικογένεια και την κουλτούρα της.

Μία εξαιρετική δημιουργία την οποία είχαμε την ευκαιρία να την απολαύσουμε αρχικά στο διαγωνιστικό τμήμα του 57ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, εκεί όπου τιμήθηκε με το Βραβείο της Βουλής των Ελλήνων «Ανθρώπινες Αξίες», ενώ απέσπασε και το Βραβείο LUX του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, το οποίο στηρίζει την πολιτιστική πολυμορφία και βοηθά στην οικοδόμηση γεφυρών μεταξύ των Ευρωπαίων πολιτών. Η υπόθεση της ταινίας βασίζεται σε εμπειρίες που διηγήθηκε στη δημιουργό Αμάντα Κέρνελ η γιαγιά της. Πρωταγωνιστούν: Λένε Σεσίλια Σπάροκ, Μία Έρικα Σπάροκ.

«Το βραβείο LUX είναι πρωτοπόρο στην προώθηση του ευρωπαϊκού κινηματογράφου, της δημιουργικής μας βιομηχανίας και της πολιτισμικής και γλωσσικής πολυμορφίας μας. Η έβδομη τέχνη γεννήθηκε εδώ στην Ευρώπη. Ο κινηματογράφος είναι η κινητήρια δύναμη του πολιτισμού, των αξιών και του διαλόγου. Το φετινό βραβείο ανοίγει το δρόμο για ένα επιτυχημένο 2018 που έχει ονομαστεί έτος ευρωπαϊκής πολιτιστικής κληρονομιάς. Η πολιτιστική κληρονομιά δεν αποτελείται μόνο από τη λογοτεχνία και την τέχνη. Αποτελείται και από τις ιστορίες που αφηγούμαστε και τις ταινίες που παρακολουθούμε. Είναι ο ιστός της ζωής μας.» – Αντόνιο Ταγιάνι (Πρόεδρος της Ευρωβουλής)

«Θάρρος ή Αλήθεια» (Truth or Dare – 2018) του Τζεφ Γουάντλοου (Η.Π.Α.)

image

Ένα φαινομενικά ακίνδυνο παιχνίδι «Θάρρος ή Αλήθεια» μεταξύ φίλων καταλήγει αιματηρό, όταν κάποιος ή κάτι, απειλεί θανάσιμα όσους δεν αποφασίζουν να ακολουθήσουν τους κανόνες και να «τολμήσουν» ή να «πουν την αλήθεια». Ένα θρίλερ, στο οποίο πρωταγωνιστούν: Λούσι Χέιλ,  Τάιλερ Πόουζι, Βάιολετ Μπιν, Νόλαν Τζέραρντ, Λάντον Λιμπόιρον.