Η καινούργια Κινηματογραφική Εβδομάδα μας υποδέχεται με οκτώ νέες ταινίες να κυκλοφορούν στις Αίθουσες, συν μία επετειακή επανέκδοση. Μαζί μας και η παρέα των CINEmojis τα οποία θα μας βοηθήσουν να συναρμολογήσουμε το σινεφίλ παζλ, αξιολογώντας τις ταινίες που κυκλοφορούν κάθε Πέμπτη στις ελληνικές αίθουσες.

Ads

Ταινίας της εβδομάδας είναι το «Τετράγωνο» του Ρούμπεν Έστλουντ – ο φετινός Χρυσός Φοίνικας των Καννών – αλλά και το νέο φιλμ του Γούντι Άλεν, με πρωταγωνίστρια την Κέιτ Ουίνσλετ. Αξιόλογη πρόταση αποτελεί και το νέο ντοκιμαντέρ Γιώργου Αυγερόπουλου, «Μέχρι την Τελευταία Σταγόνα – Ο Μυστικός Πόλεμος του Νερού στην Ευρώπη», ενώ σ’ επανέκδοση κυκλοφορεί η «Μήδεια» του Πιερ Πάολο Παζολίνι, με την Μαρίας Κάλλας.

«Το Τετράγωνο» (The Square – 2017) του Ρούμπεν Έστλουντ (Σουηδία, Γερμανία, Δανία, Γαλλία)

image

Ads

Το φιλμ αποτελεί μια τολμηρή σάτιρα με ήρωα έναν επιμελητή σε ένα μουσείο σύγχρονης τέχνης. Με την τελευταία του έκθεση «Το Τετράγωνο» προσκαλεί το κοινό σε μια διαδραστική εγκατάσταση που ενισχύει τον αλτρουϊσμό. Ξαφνικά κλέβουν το κινητό του και όλο το façade της καθωσπρέπει ευγένειας καταρρέει, αποκαλύπτοντας την άγρια σκοτεινή πλευρά του. Υπέροχο καστ με τους Κλάες Μπανγκ, Ελίζαμπεθ Μος και Ντομινίκ Γουέστ.

Το Σκανδιναβικό Σινεμά στην πιο απολαυστική του εκδοχή φέρει την υπογραφή του Ρούμπεν Όστλουντ. Με την κάμερά του σπάει το παγωμένο τοπίο του Βορρά σε χίλια κομμάτια. Τα καταγράφει μεθοδικά, με υπόγειο χιούμορ, σαν σεισμογράφος της ατελούς ανθρώπινης φύσης. Ο σκηνοθέτης – μεγάλος νικητής του φετινού Χρυσού Φοίνικα στο επετειακό 70ό Διεθνές Κινηματογραφικού Φεστιβάλ των Καννών – ήταν ο επίτιμος καλεσμένος του 58ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης, όπου και είχαμε την ευκαιρία να απολαύσουμε την ταινία, παρουσία του.

Διαβάστε επίσης:

«Wonder Wheel» (2017) του Γούντι Άλεν

image

Το «Wonder Wheel» αφηγείται τις ιστορίες τεσσάρων ανθρώπων που διασταυρώνονται τη δεκαετία του ‘50 εν μέσω της φρενίτιδας και του χάους, στο εμβληματικό, θεματικό πάρκο του Κόνι Άιλαντ, στη Νέα Υόρκη.  Η Τζίνι (Κέιτ Ουίνσλετ) είναι μία μελαγχολική, συναισθηματικά ασταθής, πρώην ηθοποιός, που πλέον εργάζεται ως σερβιτόρα σε ένα εστιατόριο θαλασσινών. Ο Χάμπτι (Τζιμ Μπελούσι) είναι ο άξεστος χειριστής του Καρουζέλ του πάρκου και σύζυγος της Τζίνι. Ο Μίκι (Τζάστιν Τίμπερλεϊκ), είναι ένας όμορφος, νεαρός ναυαγοσώστης, που ονειρεύεται να γίνει θεατρικός συγγραφέας και ενσαρκώνει όλες τις χαμένες ελπίδες, και η Καρολίνα (Τζούνο Τεμπλ) είναι η αποξενωμένη κόρη του Χάμπτι, η οποία κρύβεται από τους γκάνγκστερ, στο σπίτι του πατέρα της.

Το ετήσιο ραντεβού με τον αμετανόητα κυνικά μελαγχολικό Γούντι Άλεν είναι γεγονός. Στη νέα του ταινία ο σκηνοθέτης μας ταξιδεύει στη δεκαετία του ’50, στο Κόνι Άιλαντ. Το σκηνικό αποτυπώνει ποιητικά ο αριστοτεχνικός Βιτόριο Στοράρο σε ακόμα μία εξαιρετικά μοναδική έμπνευση του Γούντι Άλεν με επίκεντρο τον γυναικείο πόνο. Η συγκλονιστική ερμηνεία της Κέιτ Ουίνσλετ απογειώνει τη δραματική ιστορία και χαρίζει στο έργο αστείρευτη θεατρικότητα. Πρωταγωνιστούν: Κέιτ Ουίνσλετ, Τζάστιν Τίμπερλεϊκ, Τζούνο Τεμπλ, Τζιμ Μπελούσι.

Διαβάστε επίσης:

«Μέχρι την Τελευταία Σταγόνα – Ο Μυστικός Πόλεμος του Νερού στην Ευρώπη» (Up To The Last Drop – The Secret Water War in Europe – 2017) του Γιώργου Αυγερόπουλου
Αθήνα: Κινηματογράφος Ααβόρα
Θεσσαλονίκη: Κινηματογράφος Ολύμπιον

image

Την στιγμή που η Ευρώπη δοκιμάζεται από μια κρίση όχι μόνο οικονομική αλλά από μια κρίση αξιών, εκατομμύρια Ευρωπαίοι πολίτες ζητούν μια απάντηση σε ένα καίριο ερώτημα: Είναι το νερό για την ΕΕ ένα εμπόρευμα της αγοράς, ή ένα ανθρώπινο δικαίωμα; Παρόλο που το Βερολίνο και το Παρίσι επανάκτησαν τον δημόσιο έλεγχο του νερού τους – κάτι που παρουσιάστηκε εντός συνόρων ως κάτι καλό – η οικονομική και πολιτική ελίτ της Ευρώπης πιέζει μέσω της Τρόικας την Ελλάδα, την Πορτογαλία, και την Ιρλανδία, να ιδιωτικοποιήσουν τα δικά τους δημόσια συστήματα ύδρευσης. Είναι ένας κοινός όρος που περιλαμβάνεται σε κάθε μνημόνιο που έχει υπογραφεί μεταξύ των χρεωμένων χωρών και των δανειστών τους.

Το ντοκιμαντέρ του Γιώργου Αυγερόπουλου, «Μέχρι την Τελευταία Σταγόνα», ακολουθεί για τέσσερα χρόνια τη ροή του χρήματος και των εταιρικών συμφερόντων, σε δεκατρείς πόλεις έξι χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Πρόκειται για μία ταινία τεκμηρίωσης για το νερό, που μέσα του όμως καθρεφτίζονται οι σύγχρονες ευρωπαϊκές αξίες, καθώς και η ποιότητα της σύγχρονης ευρωπαϊκής δημοκρατίας.

Διαβάστε επίσης:

«Νήμα» (2016) του Αλέξανδρου Βούλγαρη / The Boy (Ελλάδα)

image

Το «Νήμα» είναι ένα ψυχαναλυτικό θρίλερ επιστημονικής φαντασίας. Το νήμα που συνδέει τους κόσμους των δύο πρωταγωνιστών, Νίκη και Λευτέρη, είναι η μνήμη, η βία και μία μάχιμη ελπίδα. Η αφοσίωση της Νίκης στην αντίσταση προδίδει την αδυναμία της να ανταποκριθεί ως μητέρα. Ο Λευτέρης, γιος της Νίκης, κληρονομεί ένα παρελθόν που ο ίδιος πότε του δεν ονειρεύτηκε. Μέχρι που μια μέρα, το νήμα που τους συνδέει, ένας αόρατος ψυχολογικός ομφάλιος λώρος, κόβεται. Ο αγώνας της Μητέρας για τα πολιτικά της πιστεύω, μεταμορφώνεται σε ψυχολογικές αλυσίδες που φυλακίζουν τον Γιο, ο οποίος πρέπει στο τέλος να αγωνιστεί για τη δικιά του ελευθερία και να αναζητήσει τη δικιά του λύτρωση.

Μετά την πρεμιέρα της στο περσινό 57ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης και αφού ταξίδεψε σε διεθνή Φεστιβάλ σε όλο τον κόσμο, η νέα ταινία του Αλέξανδρου Βούλγαρη / The Boy, βρίσκει τον δρόμο για τις κινηματογραφικές αίθουσες. Α’ Βραβείο Γυναικείας Ερμηνείας  από την Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου 2017 για την ερμηνεία της Σοφίας Κόκκαλη.

«Το «Νήμα» είναι μια προσωπική ταινία σκανταλιά. Μάλλον είναι για θεατές που τους αρέσουν οι κωμωδίες που δεν έχουν αστεία, οι ταινίες επιστημονικής φαντασίες που οι ήρωες δεν ξέρουν να αλλάξουν μια λάμπα, οι άγριες ερωτικές σκηνές που συμβαίνουν μέσα στο μυαλό, για θεατές που θέλουν όταν βγαίνουν απ’το σινεμά να ψάχνουν το σάουντρακ της ταινίας, για άγρια αγοροκόριτσα και άντρες λάτρεις του μελοδράματος και του καταθλιπτικού τεχνικολόρ, για μυωπικούς που κάτι παθαίνουν με το κόκκινο χρώμα, για θεατές που μια μέρα δεν θα  ντρέπονται να κλάψουν δίπλα στον φίλο τους.» – Αλέξανδρος Βούλγαρης / The Boy

«Εγώ, o Κολοκυθάκης» (My Life as a Zucchini / Ma vie de Courgette – 2016) του Κλωντ Μπαράς (Ελβετία)

image

Ο Κολοκυθάκης είναι εννιά χρονών και ζει με την αλκοολική μητέρα του, η οποία ξαφνικά σκοτώνεται σε ένα δυστύχημα. Τον στέλνουν σε ορφανοτροφείο και ύστερα από ένα δύσκολο ξεκίνημα, καταφέρνει σταδιακά να προσαρμοστεί. Τα πράγματα καλυτερεύουν, όταν καταφτάνει ένα κορίτσι, η Καμίγ. Στο πλευρό του έχει τον αστυνόμο Ρειμόν, ο οποίος θα κάνει τα πάντα ώστε ο μικρός να σταθεί και πάλι στα πόδια του.

Πρόκειται για μια τρυφερή και ταυτόχρονα αυθεντική δημιουργία. Ένα εξαιρετικό animation, με φόντο την αθωότητα και την προσαρμοστικότητα των παιδιών. Υποψήφιο για Χρυσή Σφαίρα Καλύτερου Animation, ενώ ταυτόχρονα αποτέλεσε και μία από τις εννέα (9) δημιουργίες που διεκδίκησαν μία θέση στην τελική πεντάδα των υποψηφίων για το Όσκαρ Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας, εκπροσωπώντας την Ελβετία.

Διαβάστε επίσης:

«Mαμάδες με Κακή Διαγωγή: Χριστούγεννα εκτός Ελέγχου» (A Bad Moms Christmas – 2017) των Τζον Λούκας και Σκοτ Μουρ (Η.Π.Α., Κίνα)

image

Οι σκηνοθέτες και σεναριογράφοι, Τζον Λούκας και Σκοτ Μουρ, και η παραγωγός, Σούζαν Τοντ, διαισθάνθηκαν πως το κοινό ήθελε περισσότερες περιπέτειες από αυτή τη σκανδαλιστική τριάδα γυναικών μετά την κυκλοφορία του «Μαμάδες με Κακή Διαγωγή». Έτσι έναν χρόνο μετά τα γεγονότα της πρώτης ταινίας, βλέπουμε τις ηρωίδες μας, Έιμι, Κίκι και Κάρλα να προετοιμάζονται για τα Χριστούγεννα. Η Μίλα Κούνις ερμηνεύει ξανά την αξιαγάπητη, εξωστρεφή Έιμι, κάνοντας ό, τι καλύτερο μπορεί ώστε να διατηρήσει την ψυχραιμία της στις γιορτές, εν μέσω του γνωστού χάους του στολισμού, του μαγειρέματος, της αγοράς του Χριστουγεννιάτικου δέντρου και του τυλίγματος των δώρων. Η Κάθριν Χαν επιστρέφει ως Κάρλα, ανύπαντρη μητέρα, έτοιμη για διασκέδαση άμεσα και η Κρίστεν Μπελ επιστρέφει ως Κίκι.

«Ο Θησαυρός» (2017) του Στράτου Μαρκίδη (Ελλάδα)

image

Η ιστορία εξελίσσεται σε ένα παραθαλάσσιο χωριό της Κρήτης. Η – προσφάτως – χήρα Θεώνη Κανελοπιπεράκη (Ελισάβετ Κωνσταντινίδου), μένει στον χρεοκοπημένο ξενώνα της στην Κρήτη και προσπαθεί να ανταπεξέλθει στα χρέη, που της άφησε ο μακαρίτης (Σπύρος Φωκάς). Τα δωμάτια όμως δεν ενοικιάζονται ιδιαίτερα εύκολα. Έτσι, μαζί με την ανιψιά της, την Λουκία (Φαίη Ξυλά), σκαρφίζονται ένα τέχνασμα, και διαδίδουν πως στην πανσιόν ο μακαρίτης έχει κρύψει ένα θησαυρό. Πολύ γρήγορα η πανσιόν γεμίζει από θησαυροθήρες που με διάφορες δικαιολογίες ζητούν να νοικιάσουν ένα δωμάτιο.

Ανάμεσά τους, ο Νεόκοπος Χαιρετάκης (Παύλος Χαϊκάλης), επί σαρανταετία ερωτευμένος με την Θεώνη, που λόγω μιας παλιάς βεντέτας δεν μπορεί να τον εξωτερικεύσει και ο Στέλιος Προυσαλάκης (Σωτήρης Καλιβάτσης), ιδιοκτήτης πρακτορείου ΟΠΑΠ και ιδιαίτερα ζηλιάρης, με την Ιταλίδα γυναίκα του (Δωροθέα Μερκούρη). Όλη η περιοχή είναι υπό τον έλεγχο του Μητσάκου Παρασχάκη (Γιώργος Γιαννόπουλος), τοκογλύφου και μαφιόζου, που θέλει να «βάλει χέρι» στον ξενώνα της Θεώνης και να χτίσει στη θέση του πεντάστερο resort. Υπολογίζει όμως χωρίς την ξενοδόχο. Ο αγώνας δρόμου για την ανεύρεση του θησαυρού ξεκινά, φέρνοντας στην επιφάνεια διάφορα κωμικοτραγικά και αισθηματικά γεγονότα που θα φέρουν τα πάνω κάτω στην μικρή κοινότητα της περιοχής. Η νέα κωμωδία του Στράτου Μαρκίδη  («Λάρισα Εμπιστευτικό», «I Love Καρδίτσα»), «O Θησαυρός», η οποία βασίζεται σε μια από τις πλέον αγαπημένες στιγμές του κλασσικού ελληνικού κινηματογράφου, την ταινία «Ο Θησαυρός του Μακαρίτη».

«Η Ζούγκλα» (Jungle – 2017) του Γκρεγκ Μακλίν (Αυστραλία, Κολομβία)

image

Μια παρέα φίλων ακολουθεί έναν οδηγό σε ένα ταξίδι στη βολιβιανή ζούγκλα, ψάχνοντας για ένα ινδικό χωριό. Οι άνδρες γρήγορα συνειδητοποιούν πόσο δύσκολη είναι η ζωή στη ζούγκλα. Πρωταγωνιστούν: Ντάνιελ Ράντκλιφ, Άλεξ Ράσελ, Τόμας Κρέτσμαν, Λίλι Σάλιβαν, Γιασμίν Κασίμ, Τζόελ Τζάκσον. Η ταινία βασίζεται στο ομώνυμο βιβλίο του Yossi Ghinsberg.

«Μήδεια» (Medea – 1969) του Πιερ Πάολο Παζολίνι (Ιταλία, Γαλλία, Δυτική Γερμανία)

image

Ο Ιάσονας επιστρέφει από την αργοναυτική εκστρατεία, έχοντας το Χρυσόμαλλο Δέρας κι είναι έτοιμος να παντρευτεί την Γλαύκη, κόρη του Κρέοντα. Κάνοντας, όμως αυτό, εγκαταλείπει την σύζυγό του που υποφέρει, τη Μήδεια, που είναι επίσης και η μητέρα των δύο παιδιών του. Όταν ο βασιλιάς εξορίζει τη Μήδεια, εκείνη καταστρώνει ένα δόλιο σχέδιο εκδίκησης.

Με αφορμή την συμπλήρωση σαράντα (40) χρόνων από τον θάνατο της Μαρίας Κάλλας (2 Δεκεμβρίου του 1923 – 16 Σεπτεμβρίου του 1977), κυκλοφορεί σ’ επανέκδοση η πρώτη και μοναδική της εμφάνιση στην μεγάλη οθόνη. Πρόκειται για το διαχρονικό αριστούργημα του Πιερ Πάολο Παζολίνι, «Μήδεια» (Medea – 1969).