Η καινούργια Κινηματογραφική Εβδομάδα μας υποδέχεται με έξι νέες ταινίες να κυκλοφορούν στις Αίθουσες. Ξεχωρίζει «Ο Θάνατος του Ιερού Ελαφιού» του Γιώργου Λάνθιμου, με τον Κόλιν Φάρελ και την Νικόλ Κίντμαν, αλλά και το φιλμ «Όταν ο Μαρξ Συνάντησε τον Ένγκελς» του Ραούλ Πεκ. Το «Thor: Ragnarok», αποτελεί το blockbuster της εβδομάδας, ενώ αυλαία σηκώνει το 58ο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, με την «Ψυχή και το Σώμα» και το Tvxs.gr να δίνει και φέτος το παρών, με καθημερινές ανταποκρίσεις.

Ads

«Ο Θάνατος του Ιερού Ελαφιού» (The Killing of a Sacred Deer – 2017) του Γιώργου Λάνθιμου (Ηνωμένο Βασίλειο, Η.Π.Α.)

image

Ο Steven (Κόλιν Φάρελ) είναι ένας διαπρεπής καρδιοχειρουργός, παντρεμένος με την Anna (Νικόλ Κίντμαν), μία καταξιωμένη οφθαλμίατρο. Είναι ευκατάστατοι και ζουν ευτυχισμένοι με τα δύο τους παιδιά, την έφηβη Kim (Ράφι Κάσιντι) και τον δωδεκάχρονο Bob (Σάνι Σούλιτς). O Steven έχει αναπτύξει φιλική σχέση με τον Martin (Μπάρι Κέογκαν), ένα δεκαεξάχρονο αγόρι, ορφανό από πατέρα, το οποίο έχει υπό την προστασία του. Τα πράγματα παίρνουν ολέθρια τροπή όταν ο Steven συστήνει τον Martin στην οικογένεια του. Το νεαρό αγόρι αναστατώνει τον κόσμο τους και υποχρεώνει τον Steven να επιλέξει ανάμεσα σε μια ακραία θυσία ή τον κίνδυνο να χάσει τα πάντα.

Ads

Δύο χρόνια μετά τον «Αστακό», ο Γιώργος Λάνθιμος συνεργάζεται και πάλι στο σενάριο με τον Ευθύμη Φιλίππου, σκηνοθετώντας τον «Θάνατο του Ιερού Ελαφιού» με πρωταγωνιστές τους Νικόλ Κίντμαν, Κόλιν Φάρελ, Αλίσια Σίλβερστοουν, Μπάρι Κέογκαν, Ράφι Κάσιντι, Μπιλ Καμπ, Σάνι Σούλιτς. Πρόκειται για ένα ιδιόμορφο ψυχολογικό θρίλερ, το οποίο τιμήθηκε με το Βραβείο Σεναρίου (εξ ημισείας με το «You Were Never Really Here» της Lynne Ramsay), στους Γιώργο Λάνθιμο και  Ευθύμη Φιλίππου στο 70ό Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου των Καννών, τον Μάιο του 2017.

Το φιλμ «Ο Θάνατος του Ιερού Ελαφιού» περιγράφει ένα κλειστοφοβικό οικογενειακό περιβάλλον και επικαλείται ήδη από τον τίτλο μια σχέση με τον αρχαίο μύθο της Ιφιγένειας και τον χειροπιαστό τρόμο που κλιμακώνεται σε θυσία. Οι διάλογοι είναι απολαυστικοί, συνεπείς στο – δυσανάλογα των τραγικών περιστάσεων – ύφος της σεναριακής ομάδας. Ο σκηνοθέτης ενορχηστρώνει με στυλιζαρισμένες λήψεις και οι αξιόλογοι ηθοποιοί συμμορφώνονται απόλυτα στο αλλόκοτο, παγερό και βασανιστικό κλίμα της ταινίας. Ο «Θάνατος του Ιερού Ελαφιού» προσφέρει μία μοναδική κινηματογραφική εμπειρία, με σκηνές που απασχολούν τον θεατή και μετά την προβολή της ταινίας.

Διαβάστε επίσης:
Ο «Αστακός» του Γιώργου Λάνθιμου: Μία αντισυμβατική ιστορία αγάπης
Γιώργος Λάνθιμος: Από τον «Κυνόδοντα» μέχρι τον «Θάνατο του Ιερού Ελαφιού»
Νικόλ Κίντμαν: Από τον Στάνλει Κιούμπρικ μέχρι τον Γιώργο Λάνθιμο

«Σημαδεμένες Καρδιές» (Scarred Hearts / Inimi cicatrizate – 2016) του Ράντου Ζούντε (Ρουμανία, Γερμανία)

image

Καλοκαίρι, 1937: Ο νεαρός συγγραφέας Εμανουέλ βρίσκεται για θεραπεία στις ακτές της Μαύρης Θάλασσας. Εκεί, διαβάζει, γράφει, καπνίζει, πίνει και φλερτάρει. Καθώς εξοικειώνεται με τη μελαγχολία της νέας ζωής του, ο Εμανουέλ ανακαλύπτει ότι υπάρχει ακόμα μια ζωή που πρέπει να ζήσει στο έπακρο.

Ελεύθερα εμπνευσμένο από το έργο του ποιητή Μ. Μπλέτσερ το «Σημαδεμένες Καρδιές» είναι τοποθετημένο στο ταραγμένο διάστημα του Μεσοπολέμου. Γυρισμένη σε 35mm, σε τετράγωνο κάδρο, με φωτεινά και κομψά χρώματα και με μορφή κλασικού σινεμά, η ταινία του Ράντου Ζούντε κάνει στέρεες αναφορές στα ζητήματα του αντισημιτισμού, της ανόδου του φασισμού και της πάλης των ιδεών, την ώρα που παρακολουθούμε από κοντά έναν καθηλωμένο ήρωα αποφασισμένο να ζήσει.

Διανθισμένο με αποσπάσματα από το έργο του ποιητή, το οποίο συχνά συγκρίνεται με το «Μαγικό Βουνό» του Τόμας Μαν, αλλά και κάδρα-αναφορές σε γνωστούς πίνακες ζωγραφικής, όπως του Ρέμπραντ ή των Γιαν Βαν Άικ και Αντρέα Μαντένια, το «Σημαδεμένες Καρδιές» γιορτάζει το πνεύμα του Μ. Μπλέτσερ σε τόνο μαύρης κωμωδίας και μας αφήνει με μια παράδοξη αίσθηση ελπίδας. Γεμάτη ενέργεια, χιούμορ και ευθυμία, η νέα ταινία του Ράντου Ζούντε («Αφερίμ!») είναι μια σύγχρονη κοινωνική αλληγορία που κέρδισε το Βραβείο της Επιτροπής στο Φεστιβάλ του Λοκάρνο. Βασισμένο στο έργο του ποιητή Μαξ Μπλέτσερ, τον «Ρουμάνο Κάφκα» όπως τον αποκαλούσε ο Ευγένιος Ιονέσκο.

«Thor: Ragnarok» (Thor 3 – 2017) (3D) του Τάικα Γουατίτι (Η.Π.Α.)

image

Στο «Thor: Ragnarok» των Marvel Studios ο Thor είναι φυλακισμένος στην άλλη άκρη του σύμπαντος χωρίς να έχει στη διάθεσή του το τρομερό του σφυρί. Πρέπει να νικήσει τον χρόνο για να επιστρέψει στον πλανήτη Asgard και να σταματήσει το Ragnarok, δηλαδή την καταστροφή του πλανήτη του και του πολιτισμού του, από τα χέρια μιας νέας, παντοδύναμης απειλής, της αδίστακτης Hela. Πρώτα, όμως, πρέπει να διευθετήσει μερικά φλέγοντα ζητήματα. Πρώτον, να στεφθεί νικητής μιας θανάσιμης μονομαχίας ενάντια στον πρώην σύμμαχό του και επίσης Εκδικητή – τον Απίθανο Hulk! Στη συνέχεια, να βρει καινούργιο οπλοστάσιο για να πολεμήσει, αφού έχει αποχαιρετήσει το περιβόητο σφυρί του και τέλος να σχηματίσει μια παρέα σκληρών πολεμιστών, για να βάλουν ένα χεράκι και αυτοί στο δύσκολο έργο που πρέπει να φέρει εις πέρας.

Το Thor: Ragnarok είναι η τρίτη ταινία της Marvel που πρωταγωνιστεί ο Νορβηγός ξανθομάλλης σούπερ ήρωας. Τη σκηνοθεσία έχει αναλάβει ο υποψήφιος για Όσκαρ Taika Waititi  και το σενάριο οι Eric Pearson, Craig Kyle και Christopher L. Yost. Πρωταγωνιστούν: Τοντ Χίντλεστον, Κρις Χέμσγουορθ, Ίντρις Έλμπα, Μπένεκτικ Κάμπερμπατς, Κέιτ Μπλάνσετ, Καρλ Έρμπαν, Τέσα Τόμπσον, Άντονι Χόπκινς, Τζεφ Γκόλντμπλαμ, Μαρκ Ραφάλο.

«Τι Συνέβη στη Δευτέρα» (What Happened to Monday / Seven Sisters – 2017) του Τόμι Βίρκολα (Ηνωμένο Βασίλειο, Γαλλία, Βέλγιο, Η.Π.Α.)

image

Το 2073, ο υπερπληθυσμός και η πείνα έχουν αναγκάσει τις κυβερνήσεις να λάβουν δραστικά μέτρα για την αντιμετώπισή τους, υποχρεώνοντας τις οικογένειες να κάνουν μόνο ένα παιδί. Επτά πανομοιότυπες αδελφές ζουν μία κρυφή ζωή, διαρκώς καταζητούμενες από το Τμήμα Κατανομής Παιδιών, υιοθετώντας μία ταυτότητα: αυτήν της Κάρεν Σέτμαν. Μεγαλωμένες και εκπαιδευμένες από τον παππού τους, ο οποίος τους έδωσε και τα ονόματά τους, – Δευτέρα, Τρίτη, Τετάρτη, Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο, Κυριακή – κάθε κοπέλα μπορεί να βγει στον έξω κόσμο μία φορά την εβδομάδα, χρησιμοποιώντας την κοινή τους ταυτότητα. Όλα κυλάνε κανονικά, μέχρι που μία μέρα, η Δευτέρα δεν επιστρέφει σπίτι…

Η νέα ταινία του Νορβηγού σκηνοθέτη, Τόμι Βίρκολα (Το Χιόνι Ξαναβάφτηκε Κόκκινο – 2014), είναι ένα δυστοπικό θρίλερ επιστημονικής φαντασίας, στο οποίο πρωταγωνιστούν οι ηθοποιοί: Νούμι Ραπάς, Γκλεν Γκλόουζ, Ουίλεμ Νταφόε, Μαρουάν Κενζάρι, Κρίστιαν Ρούμπεκ, Πολ Σβέρε Χάγκεν, Κλάρα Ριντ, Ρόμπερτ Βάγκνερ.

«Success Story» (2017) του Νίκου Περάκη (Ελλάδα)

image

Ο ψυχίατρος και συγγραφέας Παναγής Πάνδωρας (Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης) συναντά στα εγκαίνια του οικογενειακού πολιτιστικού κέντρου, τη νεαρή και φιλόδοξη απόφοιτο της σχολής του εθνικού θεάτρου, Τζωρτζίνα Τζελέπη (Φιόνα Γεωργιάδη). Ένας «άνισος» έρωτας γεννιέται, δύο κόσμων που δύσκολα εφάπτονται. Όταν οι αυταπάτες και των δύο ματαιώνονται και τα παιχνίδια εξουσίας διαδέχονται το αρχικό τους πάθος, οι ήρωές μας φτάνουν στα όριά τους.

Έξι χρόνια μετά την ταινία «Λούφα και Παραλλαγή: Σειρήνες στη Στεριά» (2011), ο Νίκος Περάκης επιστρέφει με τη νέα του δημιουργία: «Success Story» (2017). Πρόκειται για ένα χρονικό προδοσίας, συνωμοσίας και ίντριγκας, μία «γκρίζα» κωμωδία, που διεξάγεται στα πρώτα χρόνια της κρίσης. Ένα σκοτεινό παιχνίδι με πανίσχυρους παίκτες. Στους πρωταγωνιστικούς ρόλους συναντάμε τους ηθοποιούς: Κωνσταντίνο Μαρκουλάκη, Φιόνα Γεωργιάδη, Κωνσταντίνο Αβαρικιώτη, Τζένη Θεωνά, Πάνο Μουζουράκη και Τόνια Σωτηροπούλου.

Διαβάστε επίσης:
Ένα «Success Story» σηματοδοτεί την επιστροφή του Νίκου Περάκη

«Όταν ο Μαρξ Συνάντησε τον Ένγκελς» (The Young Karl Marx / Le jeune Karl Marx – 2017) του Ραούλ Πεκ (Γερμανία, Γαλλία, Βέλγιο)

image

Ο 26χρονος Καρλ Μαρξ παίρνει τον δρόμο της εξορίας με τη σύζυγό του, Τζένι. Στο Παρίσι του 1844, συναντούν τον νεαρό Φρίντριχ Ένγκελς, γιο εργοστασιάρχη, που έχει μελετήσει και βιώσει από κοντά τις απαρχές του προλεταριάτου στην Αγγλία. Ο κομψευόμενος Ένγκελς φέρνει στον Μαρξ το κομμάτι που του έλειπε για να σχηματίσει το νέο όραμά του για τον κόσμο. Μαζί, ενάντια στη λογοκρισία και τις αστυνομικές εφόδους, παρά τις εξεγέρσεις και τις πολιτικές αναταραχές, θα συμβάλουν καταλυτικά στη γέννηση του εργατικού κινήματος, το οποίο μέχρι τότε ήταν εν πολλοίς αυτοσχέδιο και ανοργάνωτο. Το κίνημα αυτό θα εξελιχθεί στην πιο πλήρη θεωρητική και πολιτική μεταμόρφωση του κόσμου από την Αναγέννηση κι έπειτα – χάρη σε δύο ιδιοφυείς, θρασείς, νεαρούς άνδρες από καλές οικογένειες. Το παράδοξο δύο διανοούμενων, που είχαν γεννηθεί σε μια ζωή άνεσης αλλά αφιέρωσαν τη ζωή και τη σκέψη τους στην απελευθέρωση του προλεταριάτου από τα ταξικά του δεσμά, εξελίσσεται στην εξιστόρηση μιας φιλίας και τη γέννηση ιδεών, οι οποίες κατέληξαν να ανατρέψουν μοναρχίες και να εγκαταστήσουν μια νέα τάξη πραγμάτων.

Μετά το εξαιρετικό και Υποψήφιο για Όσκαρ Ντοκιμαντέρ «I Am not Your Negro», ο σκηνοθέτης Ραούλ Πεκ, επιστρέφει με μία ακόμη ταινία με αιχμηρή πολιτική σκέψη και εύστοχα σχόλια για το πώς είναι η κοινωνία σήμερα. Παράλληλα όμως ο δημιουργός εξετάζει και πώς ήταν η κοινωνία το 1840, όταν γεννήθηκε μία από τις πιο σημαντικές και επιδραστικές πολιτικές θεωρίες που έχει γνωρίσει ποτέ ο κόσμος. Είναι μια ιστορία που δε θα παλιώσει ποτέ, όπως και το πάθος που κλείνει μέσα της.