Η καινούργια Κινηματογραφική Εβδομάδα μας υποδέχεται με οκτώ νέες ταινίες να κυκλοφορούν στις Αίθουσες. Ξεχωρίζει η εξαιρετική δημιουργία του Ντάρεν Αρονόφσκι, «Μητέρα!», με την Τζένιφερ Λόρενς και τον Χαβιέ Μπαρδέμ ενώ ενδιαφέρουσα πρόταση αποτελεί και το «Χωρίς Αγάπη» του Αντρέι Ζβιάγκιντσεφ, το οποίο απέσπασε το Ειδικό Βραβείο Επιτροπής στο 70ο Φεστιβάλ Καννών.

Ads

«Μητέρα!» (Mother! – 2017) του Ντάρεν Αρονόφσκι

image

Ένα ζευγάρι, η Μητέρα (Τζένιφερ Λόρενς) κι Εκείνος (Χαβιέ Μπαρδέμ) ζει ήρεμο κι ευτυχισμένο στο απομονωμένο, τεράστιο σπίτι του μέχρι τη στιγμή που απρόσκλητοι και παράξενοι επισκέπτες, ένας άντρας (Εντ Χάρις) και μια γυναίκα (Μισέλ Φάιφερ) κάνουν αναπάντεχα την εμφάνισή τους και ο εφιάλτης ξεκινά. Το σπίτι αρχίζει να καταρρέει, σταγόνες αίματος εμφανίζονται και οι λέξεις «Δολοφόνε!» και «Τρελός» προϊδεάζουν για μια ταινία που θα δε θα αφήσει κανέναν ασυγκίνητο. Γιατί η μητέρα αναγκάζεται να αναθεωρήσει όσα πιστεύει για την αγάπη, την αφοσίωση και τη θυσία, καθώς το τέλος πλησιάζει.

Ads

Πρόκειται για ένα εξαιρετικό θρίλερ ψυχολογικού τρόμου από τον σπουδαίο Ντάρεν Αρονόφσκι (Μαύρος Κύκνος) με την Τζένιφερ Λώρενς, τον Χαβιέ Μπαρδέμ, τον Εντ Χάρις και την Μισέλ Φάιφερ. Ένα φιλμ με κινηματογραφικές και σουρεαλιστικές αναφορές, αλλά και με συμβολικές προεκτάσεις, απέναντι στη θρησκεία, τον σύγχρονο άνθρωπο, την ανάγκη για πρότυπα, αλλά και την απληστία που μας κυριεύει…

«Χωρίς Αγάπη» (Loveless / Nelyubov – 2017) του Αντρέι Ζβιάγκιντσεφ (Ρωσία)

image

Ο Αλιόσα είναι ένα ντροπαλό, δυστυχισμένο 12χρονο παιδί, που ζει με τους γονείς του. Κανείς τους δεν έχει χρόνο γι’ αυτόν. Ετοιμάζονται να χωρίσουν. Ο καθένας έχει φτιάξει τη δική του ζωή, που δεν τον περιλαμβάνει. Ο καθένας ζητά από τον άλλο να πάρει μαζί του τον Αλιόσα. Γιατί κατά βάθος κανένας τους δεν τον θέλει. Δεν τον ήθελε ποτέ. Κατά τη διάρκεια ενός βίαιου τσακωμού τους, το παιδί εξαφανίζεται. Ξεκινά μια τεράστια έρευνα για να βρεθεί, κάτι που αντί να φέρει κοντά τους δύο γονείς, τους απομακρύνει ακόμη περισσότερο.

Μετά το εξαιρετικό «Λεβιάθαν», ο Αντρέι Ζβιάνγκιντσεφ σκιαγραφεί για ακόμη μια φορά την ανυπόφορη ανθρωπότητα. Εύθραυστη και ιδιοτελής παρουσιάζεται σε αυτό το ασυμβίβαστο πορτρέτο μιας οικογένειας που ζει «Χωρίς Αγάπη». Πρωταγωνιστούν: Μαριάνα Σπίβακ, Αλεξέι Ροζίν, Ματβέι Νοβίκοφ. Ειδικό Βραβείο Επιτροπής στο 70ο Φεστιβάλ Καννών 2017. Μία δηκτική ταινία που ασκεί σκληρή κριτική σε μια αδιάφορη και διεφθαρμένη κοινωνία, όπου υπάρχει πλέον ελάχιστος χώρος για αγάπη.

«Η Τελευταία Πινελιά» (Final Portrait – 2017) του Στάνλεϊ Τούτσι (Ηνωμένο Βασίλειο)

image

Η «Τελευταία Πινελιά» περιγράφει την ιστορία της συγκινητικής και ιδιότυπης φιλίας μεταξύ του Αμερικανού συγγραφέα και θιασώτη της τέχνης, Τζέιμς Λορντ και του παγκοσμίου φήμης ζωγράφου και γλύπτη, Αλμπέρτο Τζιακομέτι. Μέσα από την οπτική του Λορντ, θα έχουμε την ευκαιρία να λάβουμε πολύτιμες πληροφορίες για την ομορφιά, την απογοήτευση, την εσωτερικότητα και το χάος της καλλιτεχνικής δημιουργίας. Τοποθετημένο χρονικά το 1964, εν μέσω ενός βραχύβιου ταξιδιού του στο Παρίσι, ο Λορντ ζητείται να καθίσει για ένα πορτρέτο, από τον Τζιακομέτι. Ο Τζιακομέτι τον διαβεβαιώνει πως η διαδικασία θα διαρκέσει μόλις λίγες ημέρες, οπότε ο Λορντ συμφωνεί φτάνοντας, τελικώς, στο ερώτημα «Πόσο ακόμα μπορεί να συνεχιστεί αυτό;». Ο Τζέφρι Ρας προσφέρει ένα ακόμα ρεσιτάλ ερμηνείας ως Αλμπέρτο Τζιακομέτι στο σκηνοθετικό κομψοτέχνημα του Στάνλεϊ Τούτσι. Πρωταγωνιστούν: Τζέφρι Ρας, Άρμι Χάμερ, Κλεμάνς Ποεζί, Τζέιμς Λορντ

«Ο Τζέφρι Ρας είναι ένας καταπληκτικός ηθοποιός που θαύμαζα πάντα. Φυσικά, όταν βλέπεις τον Τζέφρι παρατηρείς μία μακρινή ομοιότητα με τον Τζιακομέτι. Υπήρχαν ακόμη πολλά που έπρεπε να κάνουμε για να μοιάζουν ίδιοι, γιατί το σώμα του είναι διαφορετικό. Ο Τζέφρι είναι λεπτός και ξερακιανός, ενώ ο Τζιακομέτι ήταν κοντός, γεροδεμένος και μυώδης, οπότε πλατύναμε λίγο το πρόσωπο του. Επειδή ο Τζέφρι βυθίζεται στον χαρακτήρα που ερμηνεύει και είναι απίστευτα χαρισματικός και αστείος στην οθόνη, ήταν ο τέλειος άνθρωπος.» – Στάνλεϊ Τούτσι

«Όντως Φιλιούνται;» (2016) του Γιάννη Κορρέ (Ελλάδα)

image

Λίγο πριν τα τριάντα ο Ντάνυ και η Στέλλα ανήκουν σε μία γενιά που ακόμα δεν έχει καθοριστεί. Ο Ντάνυ νιώθει πως είναι πολύ καλός γι’ αυτό τον κόσμο. Η Στέλλα πιστεύει πως ο κόσμος δεν είναι αρκετά καλός γι’ αυτή. Το ερώτημα είναι αν ο ένας είναι καλός για τον άλλο. Η επίσκεψη του Αχιλλέα στο σπίτι του Ντάνυ γίνεται αφορμή για μία συζήτηση γύρω από το τι σημαίνει να υπάρχεις στην σύγχρονη πραγματικότητα και παράλληλα μας παραπέμπει στο χρονικό της σχέσης τους, από το Α ως το τώρα. Η ταινία, χρησιμοποιώντας τον Ντάνυ ως κεντρικό χαρακτήρα και τις κωμικοτραγικές καταστάσεις στις οποίες συχνά βρίσκεται –ή δημιουργεί- επιχειρεί να μιλήσει για αυτή τη γενιά, με το χιούμορ που της αρμόζει και την κατανόηση που της αξίζει.

Το «Όντως Φιλιούνται;» είναι η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του Γιάννη Κορρέ. Πρόκειται για μία πειραματική κυρίως δημιουργία, με γρήγορους διαλόγους και συμπαθητικές ερμηνείες, την οποία είχαμε την ευκαιρία να την παρακολουθήσουμε και τον Νοέμβριο του 2016, κατά την πρεμιέρα της στο 57ο Διεθνές Κινηματογραφικό Φεστιβάλ της Θεσσαλονίκης. Πρωταγωνιστούν: Θανάσης Πετρόπουλος, Ηρώ-Ελένη Μπέζου, Όμηρος Πουλάκης, Αναστασία Ραφαέλα Κονίδη, Ελευθερία Παπαδοπούλου, The Boy, Κατερίνα Παπανδρέου, Γιολάντα Καλογεροπούλου, Κατερίνα Ζησούδη, Τζωρτζίνα Λιώση. Τη Διεύθυνση Φωτογραφίας υπογράφει ο Αλέξης Πηλός, ενώ τη μουσική, ο Αλέξανδρος Βούλγαρης / The Boy.

«Το «Όντως Φιλιούνται;» είναι μια ταινία για τους ανθρώπους που ξέρω. Είναι φτιαγμένη από ανθρώπους που ξέρω και από ανθρώπους που γνώρισα στη διαδικασία. Με ελάχιστα μέσα και ακόμα λιγότερα χρήματα, με ανενδοίαστο ρομαντισμό και αυτοκαταστροφικές τάσεις (αν και τα δύο συνήθως πάνε παρέα), με την θέληση να κοιτάξω προς τα μέσα και όχι προς τα έξω. Κάπως έτσι έγινε αυτή η ταινία. Και εκεί, μέσα, οι άνθρωποι που ξέρω είναι αδιανόητα αμήχανοι, όμορφα αφελείς, συνήθως καλοπροαίρετοι, λίγο εγωιστές, βαθιά περίπλοκοι και περήφανα γελοίοι. Το «Όντως Φιλιούνται;» φτιάχτηκε για να τους αγκαλιάσει. Για όλα τα παραπάνω αλλά κυρίως για τα υπόλοιπα.» – Γιάννης Κορρές

«Χειρότερα Δεν Γίνεται« (Brad’s Status – 2017) του Mike White (Η.Π.Α.)

image

Ένα ταξίδι στην Βοστώνη με τον υποψήφιο πρωτοετή φοιτητή γιο του, θα κάνει τον Μπραντ να επαναξιολογήσει τις προσωπικές του επιλογές σε μια γλυκόπικρη κωμωδία. Ο Μπραντ έχει μια ικανοποιητική καριέρα και μια άνετη ζωή στα προάστια του Σακραμέντο όπου ζει με την γλυκιά σύζυγο του Μέλανι, και τον γιο του Τρόι που έχει ταλέντο στην μουσική. Αυτή η ζωή όμως δεν έχει καμία σχέση με αυτό που ονειρεύονταν στα φοιτητικά ένδοξα  χρόνια του. Ξεναγώντας τον Τρόι στην Βοστώνη δεν μπορεί να μην συγκρίνει της ζωή του , με αυτή των τεσσάρων παλιών καλύτερων  φίλων του: ενός αστέρα του Hollywood , του ιδρυτή ενός μεγάλου κερδοσκοπικού Ιδρύματος, ενός μεγαλοεπιχειρηματία και ενός πολιτικού αναλυτή και συγγραφέα. Ενώ φαντάζεται τις πλούσιες και λαμπερές ζωές τους, αναρωτιέται αν η χαλαρή, μικροαστική οικογενειακή ζωή του είναι το καλύτερο που θα μπορούσε ποτέ να επιτύχει. Όταν όμως οι καταστάσεις τον φέρνουν ξανά σε επαφή με τους παλιούς του φίλους ο Μπραντ καταλαβαίνει ότι ίσως  τελικά οι ζωές των άλλων να μην είναι και τόσο  ιδανικές. Με τους: Ben Stiller, Austin Abrams, Michael Sheen, Luke Wilson, Jemaine Clement, Jenna Fischer.

«Παγκόσμιος Κίνδυνος: Geostorm» (Geostorm – 2017) του Ντιν Ντέβλιν (Η.Π.Α.)

image

Μετά από μια άνευ προηγουμένου σειρά φυσικών καταστροφών απειλητικών για τον πλανήτη, οι παγκόσμιοι ηγέτες αποφασίζουν να δημιουργήσουν ένα σύνθετο δίκτυο δορυφόρων προκειμένου να μπορέσουν να ελέγξουν τις κλιματικές αλλαγές και να κρατήσουν τον πλανήτη ασφαλή. Κάτι όμως, δεν πάει καλά. Το σύστημα που κατασκευάστηκε για να προστατέψει τη Γη, της επιτίθεται και πλέον οι επιστήμονες δίνουν μάχη με τον χρόνο για να εντοπίσουν την αιτία, πριν μια επικών διαστάσεων καταιγίδα καταστρέψει τα πάντα και τους πάντες στο πέρασμά της.

Ο Ντιν Ντέβλιν (σεναριογράφος / παραγωγός, Independence Day) κάνει το σκηνοθετικό του ντεμπούτο με το θρίλερ αγωνίας «Geostorm», με πρωταγωνιστές τους Τζέραρντ Μπάτλερ (Olympus Has Fallen, 300), Τζιμ Στέρτζες, (Cloud Atlas), Άμπι Κόρνις (Limitless), Αλεξάντρα Μαρία Λάρα (Rush), Ντάνιελ Γου (The Man with the Iron Fists, Warcraft: The Beginning), και τους υποψήφιους για Όσκαρ, Έντ Χάρις (The Hours, Apollo 13) και Άντι Γκαρσία (The Godfather: Part III).

«Ριψοκίνδυνοι Άνδρες» (Only the Brave – 2017) του Τζόζεφ Κοζίνσκι (Η.Π.Α).)

image

Το «Ριψοκίνδυνοι Άνδρες», βασισμένο στην πραγματική ιστορία των ηρώων του Granite Mountain, είναι το συγκλονιστικό χρονικό μίας ομάδας τοπικών πυροσβεστών που μέσα από την ελπίδα, την αυταπάρνηση και τη θέληση να προστατεύσουν τους ανθρώπους που κινδυνεύουν, κατάφεραν να μετατραπούν στο πιο επίλεκτο πυροσβεστικό τμήμα των Ηνωμένων Πολιτειών. Όταν οι περισσότεροι τρέχουν για να διαφύγουν από τον κίνδυνο, αυτοί τρέχουν προς αυτόν. Η ταινία περιγράφει μία αδελφική σχέση που μπαίνει σε πρώτο πλάνο κατά τη διάρκεια μίας κρίσιμης πυρκαγιάς. Πρωταγωνιστούν: Τζος Μπρόλιν, Μάιλς Τέλερ, Τζεφ Μπρίτζες, Τέιλορ Κιτς, Τζένιφερ Κόνελι.

«Μνήμες» (Remembrances – 2017) του Νίκου Καβουκίδη (Ελλάδα)

image

Ένα ντοκιμαντέρ για την απώλεια της ιστορικής μνήμης, που σημαίνει απώλεια της ικανότητας να κατανοήσουμε το παρόν και να προβλέψουμε το μέλλον. Ανέκδοτα πλάνα από εύφλεκτο αρνητικό 35mm των πρωτοπόρων κινηματογραφιστών της εποχής 1936-1952: Δικτατορία Μεταξά, Αλβανικό έπος, Γερμανική Κατοχή, Αντίσταση, Απελευθέρωση, Βρετανική απόβαση, Δεκεμβριανά, Εμφύλιος, έκτακτα στρατοδικεία, Μακρόνησος.