Η καινούργια Κινηματογραφική Εβδομάδα μας υποδέχεται με επτά νέες ταινίες να κυκλοφορούν στις Αίθουσες. Ξεχωρίζει το «Τελευταίο Σημείωμα» του Παντελή Βούλγαρη, το οποίο μας μεταφέρει στο στρατόπεδο συγκέντρωσης του Χαϊδαρίου, ενώ ενδιαφέρουσα πρόταση αποτελεί και το «Κάιρο Εμπιστευτικό» του Ταρίκ Σαλέχ. Στις Αίθουσες και η νέα σκηνοθετική προσπάθεια του Τζορτζ Κλούνεϊ, με τον Ματ Ντέιμον και την Τζούλιαν Μουρ: «Suburbicon».

Ads

«Το Τελευταίο Σημείωμα» (2017) του Παντελή Βούλγαρη (Ελλάδα)

image

Ο Παντελής Βούλγαρης, με την Ιωάννα Καρυστιάνη («Μικρά Αγγλία», «Νύφες») να υπογράφει το σενάριο, μας μεταφέρουν στο στρατόπεδο συγκέντρωσης του Χαϊδαρίου το διάστημα πριν την Πρωτομαγιά του ’44, και θα μας γνωρίσουν τους ανθρώπους πίσω από τα τραγικά γεγονότα. Κεντρικό πρόσωπο της ιστορίας ο 34χρονος Ναπολέων Σουκατζίδης, Κρητικός μικρασιατικής καταγωγής, αγωνιστής του λαϊκού κινήματος και κρατούμενος σε εξορίες και φυλακές από το 1936. Την περίοδο της φυλακής του στο Χαϊδάρι, εκτελούσε χρέη διερμηνέα του Γερμανού Διοικητή του στρατοπέδου, Καρλ Φίσερ. Μπροστά από τα μάτια του περνούσε όλο το δράμα της γερμανικής αγριότητας στα Κατοχικά χρόνια, με τον ίδιο συνεχώς μάρτυρα βασανιστηρίων, τραγικών περιστατικών και βαριάς ατμόσφαιρας στους θαλάμους με το πλήθος των συγκρατούμενων του.

Ads

Η τύχη του Ναπολέοντα και άλλων 199 συγκρατούμενων του αποφασίζεται μετά την ενέδρα της ελληνικής αντίστασης στον Στρατιωτικό Διοικητή Λακωνίας, σε χαράδρα της περιοχής των Μολάων. Ο θάνατος του Διοικητή Κρες και τριών Γερμανών της συνοδείας του επιφέρει ως αντίποινα την εκτέλεση 50 Ελλήνων για κάθε ένα Γερμανό. Ο Σουκατζίδης είναι στη λίστα των 200 μελλοθάνατων. Την ημέρα της εκτέλεσης βρίσκεται μπροστά σε ένα δίλημμα ζωής, όταν ο Φίσερ, που μέσα στα χρόνια ανέπτυξε σεβασμό για τον Έλληνα διερμηνέα, του δίνει τη δυνατότητα να εξαιρεθεί βάζοντας στη θέση του ως διακοσιοστό άλλον.

Τέσσερα χρόνια μετά την επιτυχημένη και πολυβραβευμένη «Μικρά Αγγλία», ο σκηνοθέτης – «Νύφες», «Ψυχή Βαθιά», «Η Φανέλα με το 9», «Πέτρινα Χρόνια» κ.α. – επιστρέφει δυναμικά στην μεγάλη οθόνη με τη νέο του έργο: «Το Τελευταίο Σημείωμα». Είναι παράλληλα ιστορία και μυθοπλασία, ένα κινηματογραφικό «σημείωμα» μνήμης, σεμνότητας και αναστοχασμού.

Διαβάστε επίσης:
«Μικρά Αγγλία» – Η τραγική ιστορία ενός ανεκπλήρωτου έρωτα
Συνέντευξη – Παντελής Βούλγαρης: Tο ωραιότερο τοπίο το ανθρώπινο πρόσωπο
Είδαμε το «Τελευταίο Σημείωμα» των Βούλγαρη – Καρυστιάνη
Οι ήρωες της νέας ταινίας του Παντελή Βούλγαρη αποκαλύπτονται: «Το Τελευταίο Σημείωμα»

«Κάιρο Εμπιστευτικό» (The Nile Hilton Incident – 2017) του Ταρίκ Σαλέχ (Γαλλία, Γερμανία, Σουηδία, Δανία)

image

H καρδιά του φιλμ νουάρ χτυπά δυνατά στα κακόφημα σοκάκια του Καΐρου, στο καθηλωτικό αστυνομικό θρίλερ του Ταρίκ Σαλέχ που απέσπασε στο Φεστιβάλ του Σάντανς το Βραβείο Καλύτερης Ταινίας. Λίγες εβδομάδες πριν την αυγή της Αραβικής Άνοιξης, ο Νορεντίν, ένας διεφθαρμένος Αιγύπτιος αστυνομικός, καλείται να εξιχνιάσει την δολοφονία της διάσημης τραγουδίστριας Λαλένα στο πολυτελές ξενοδοχείο Nile Hilton. Τα πρώτα στοιχεία εμπλέκουν στο έγκλημα έναν πλούσιο επιχειρηματία ο οποίος, ως φίλος του Προέδρου και μέλος του Κοινοβουλίου, απολαμβάνει μια ιδιότυπη ασυλία οπότε οι έρευνες παγώνουν. Καθώς η επανάσταση εναντίον του Χόσνι Μουμπάρακ ξεκινά και οι συγκρούσεις των πολιτών με τους αστυνομικούς μαίνονται, ο Νορεντίν αποφασίζει για πρώτη φορά στη ζωή του να πολεμήσει για την αποκατάσταση της δικαιοσύνης, την ίδια στιγμή που η χώρα του βιώνει το τέλος μιας εποχής.

Το σενάριο της ταινίας είναι εμπνευσμένο από την αληθινή ιστορία ενός νικητή τηλεοπτικής εκπομπής του Λιβάνου, ο οποίος δολοφονήθηκε σε ξενοδοχείο στο Ντουμπάι. Το σουηδικό θρίλερ «The Νile Ηilton incident» του Ταρίκ Σαλέχ, με την υπόθεση να διαδραματίζεται στο Κάιρο τις μέρες της Αραβικής Άνοιξης κέρδισε το Βραβείο Καλύτερης Ταινίας στο Διεθνές Διαγωνιστικό Τμήμα ενώ πραγματοποίησε την ελληνική του πρεμιέρα στο 23ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας – Νύχτες Πρεμιέρας, στο πλαίσιο του τμήματος: Τα Αγαπημένα των Φεστιβάλ.

Διαβάστε επίσης:
Ο Ταρίκ Σαλέχ φέρνει την Αραβική Άνοιξη στις Νύχτες Πρεμιέρας: «The Nile Hilton Incident»

«Suburbicon» (2017) του Τζορτζ Κλούνεϊ (Η.Π.Α., Ηνωμένο Βασίλειο)

image

Ο βραβευμένος με Όσκαρ, Τζορτζ Κλούνεϊ, σκηνοθετεί ένα σκοτεινό, crime πορτρέτο, μίας φαινομενικά ειδυλλιακής κοινότητας, σε σενάριο των Αδελφών Κοέν. Το «Suburbicon», είναι ένα προάστιο με χαρούμενες οικογένειες, ακριβώς στην καρδιά της Κεντρικής Αμερικής. Με τα οικονομικά σπίτια τους και το φροντισμένο γρασίδι στους κήπους τους, το «Suburbicon» είναι η απάντηση στο αμερικάνικο όνειρο του 1957. Αν και η οικογένεια Λοντζ είναι μία εκ των ακρογωνιαίων λίθων στη συγκεκριμένη κοινότητα, η ζωή τους ανατρέπεται ξαφνικά όταν μία επίθεση που δέχονται από αγνώστους μέσα στο σπίτι τους, επιφέρει τον τραγικό θάνατο της μητέρας του μικρού Νίκι.

Μία απρόβλεπτη και γεμάτη υποψίες διαδοχή από γεγονότα μπλέκει την οικογένεια σε έναν ιστό από προδοσίες, μοιχεία και εκβιασμούς. Μετά τον θάνατο της μητέρας του, ο μικρός Νίκι προσπαθεί να καταλάβει τον περίεργο και εγωιστικό τρόπο που συμπεριφέρονται οι ενήλικοι στην οικογένειά του, κάτι που κλονίζει τον πατέρα του και την προσπάθειά του για μία καινούρια οικογενειακή ιεραρχία. Εν τω μεταξύ, όλη αυτή η αναστάτωση μέσα στην οικογένεια περνάει απαρατήρητη από την υπόλοιπη κοινότητα, η οποία έχει αναστατωθεί με τον ερχομό της πρώτη αφροαμερικανικής οικογένειας στην γειτονιά τους. Πρωταγωνιστούν: Τζούλιαν Μουρ, Ματ Ντέιμον, Τζος Μπρόλιν, Τζορτζ Κλούνεϊ, Όσκαρ Άιζακ, Μέγκαν Φέργκιουσον.

«Καυγάς στο Μπλοκ 99» (Brawl in Cell Block 99 – 2017) του Σ. Κρεγκ Ζάχλερ (Η.Π.Α.)

image

Η ζωή του Μπράντλεϊ (Βινς Βον) καταρρέει. Ενώ ο γάμος του με τη Λόρεν (Τζένιφερ Kάρπεντερ) μοιάζει να είναι τελειωμένη υπόθεση, χάνει και τη δουλειά του. Μπροστά σε αυτό το αδιέξοδο, αποφασίζει να δουλέψει σαν βαποράκι ναρκωτικών. Δεκαοχτώ μήνες αργότερα, ο Μπράντλεϊ και η έγκυος Λόρεν ζουν το Αμερικάνικο όνειρο του υψηλού κέρδους και της πολυτελούς κατοικίας. Όταν όμως μια παράδοση πάει στραβά, καταλήγει στη φυλακή, υποχείριο μιας συμμορίας που τον υποχρεώνει σε πράξεις βίας μετατρέποντας τη φυλακή σε ένα άγριο πεδίο μάχης.

Ο σκηνοθέτης του «Τσεκούρι από Κόκαλο» Σ. Κρεγκ Ζάχλερ, επιστρέφει με τη δεύτερη ταινία του, μια περιπέτεια βγαλμένη από τα έγκατα της πιο σκοτεινής αμερικάνικης φυλακής και πρωταγωνιστή τον θεόρατο Βινς Βον σε ένα ρόλο έκπληξη, ίσως τον ιδανικότερο στην μέτρια καριέρα του. Μαζί του, ο Ντον Τζόνσον και η Τζένιφερ Κάρπεντερ (Dexter). Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει ο σκηνοθέτης: «Υπάρχει πολύ βία στη ταινία. Αλλά όπως και στο «Τσεκούρι από Κόκαλο», δίνεται μεγαλύτερη έμφαση στον χαρακτήρα. Δε βιάζομαι να δείξω το χαμό, αλλά όταν φτάσει εκείνη η στιγμή, ο θεατής θα το καταλάβει!».

«Σπίτι μου Σπιτάκι μας» (Home Again – 2017) της Χάλι Μέγιερς Σάιερ (Η.Π.Α.)

image

H Alice Kinney (Ρις Γουίδερσπουν) πήρε πρόσφατα διαζύγιο από τον σύζυγο της (Μάικλ Σιν). Αποφασίζει να ξεκινήσει από την αρχή και μετακομίζει στη γενέτειρα της στο Λος Άντζελες με τις δύο της κόρες. Στα τεσσαρακοστά της γενέθλια, η Alice συναντά τρεις φιλόδοξους νέους που τυχαίνει να μην έχουν πού να μείνουν. Η Alice συμφωνεί να τους φιλοξενήσει προσωρινά, αλλά τα πράγματα θα πάρουν απροσδόκητη τροπή. Αυτή η νέα αναπάντεχη οικογένεια που σχηματίζεται σιγά σιγά και ένας καινούριος έρωτας που φουντώνει δεν φαίνεται να ταιριάζουν με την ξαφνική εμφάνιση του πρώην συζύγου με τις βαλίτσες του ανά χείρας.

Η βραβευμένη με Όσκαρ Ρις Γουίδερσπουν (Walk the Line, Big Little Lies, Legally Blonde) πρωταγωνιστεί σε μία ρομαντική κωμωδία για τον έρωτα, τη φιλία και τις οικογένειες που δημιουργούμε αλλά και τις αναπάντεχες καταστάσεις που καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε. Το σενάριο και τη σκηνοθεσία υπογράφει η Χάλι Μέγιερς Σάιερ, κόρη της εμβληματικής σκηνοθέτη Nancy Meyers (The Holiday, Something’s Gotta Give, What Women Want) που αναλαμβάνει και χρέη παραγωγού.

«Απαγωγή» (Kidnap – 2017) του Λουίς Πριέτο (Η.Π.Α.)

image

Μία μέρα στο πάρκο, σαν όλες τις άλλες, μετατρέπεται σε εφιάλτη όταν η Κάρλα αντιλαμβάνεται ότι άγνωστοι αρπάζουν τον εξάχρονο γιο της, τον πετάνε στο πίσω μέρος ενός αυτοκινήτου και απομακρύνθηκαν με ιλιγγιώδη ταχύτητα. Το αυτοκίνητο δεν έχει πινακίδες κυκλοφορίας και η Κάρλα δεν έχει κινητό για να καλέσει την αστυνομία. Της μένει μόνο μια επιλογή αν δεν θέλει να χάσει τον παιδί της για πάντα: να καταδιώξει η ίδια το άγνωστο αυτοκίνητο. Πρωταγωνιστούν: Χάλι Μπέρι, Σάγκε Κορία, Κρις Μακ Γκιν, Λιου Τεμπλ.

«Γενέθλια Θανάτου» (Happy Death Day – 2017) του Κρίστοφερ Μπ. Λάντον

image

Μια δολοφονία λαμβάνει χώρα ξανά και ξανά με το ίδιο πάντα θύμα. Η Τρι Γκέλμπμαν (Τζέσικα Ροθ), μια σνομπ φοιτήτρια, που το μόνο που την αφορά είναι να περνάει καλά, δίχως να την ενδιαφέρει αν πληγώνει με τη συμπεριφορά της τους γύρω της, δολοφονείται την ημέρα των γενεθλίων της και ξυπνά το επόμενο πρωί για να ξαναζήσει την ίδια μέρα του βάναυσου θανάτου της ξανά και ξανά και ξανά. Αυτή όμως η επανάληψη της ίδιας ημέρας είναι που της δίνει την ευκαιρία να προσπαθήσει να βρει την ταυτότητα του δράστη προκειμένου να αποτρέψει τη δολοφονία της.