Η καινούργια Κινηματογραφική Εβδομάδα μας υποδέχεται με πέντε νέες ταινίες να κυκλοφορούν στις Αίθουσες. Ξεχωρίζει το «Happy End» του Μίκαελ Χάνεκε και το «Έγκλημα στο Οριάν Εξπρές» του Κένεθ Μπράνα, ενώ ενδιαφέρουσα πρόταση αποτελεί και το ντοκιμαντέρ, «Οι Γάτες της Κωνσταντινούπολης» της Σαΐντα Τορούν. Ωστόσο η καρδιά της Έβδομης Τέχνης χτυπά στο 58ο Διεθνές Κινηματογραφικό Φεστιβάλ της Θεσσαλονίκης, με το Tvxs.gr να δίνει και φέτος το παρών.

Ads

«Happy End» (2017) του Μίκαελ Χάνεκε (Γαλλία, Γερμανία, Αυστρία)

image

Μια εύπορη οικογένεια είναι ιδιοκτήτρια μιας εντυπωσιακής έπαυλης στο Καλαί της Βόρειας Γαλλίας, όχι πολύ μακρυά από τους προσφυγικούς καταυλισμούς. Τα μέλη της παίζουν κρυφτούλι μεταξύ τους. Ο ηλικιωμένος πάτερ φαμίλιας σχεδιάζει να δώσει τέλος στη ζωή του. Η κόρη του διαλέγει την εργασιομανία καλύπτοντας τη συναισθηματική της απονέκρωση. Ο γιος του δεν είναι ο πιστός σύζυγος που όλοι εικάζουν. Ο εγγονός του φανερώνεται ανεπαρκής σε όλα. Η 13χρονη δισέγγονή του δεν είναι τόσο αθώα όσο φαίνεται.

Ads

Ο σκηνοθέτης της «Λευκής Κορδέλας» και του «Amour» εισχωρεί στα μυστήρια μιας εύπορης γαλλικής οικογένειας, τα μέλη της οποίας παίζουν επικίνδυνο κρυφτούλι μεταξύ τους. Καθώς οι αλήθειες ξεσκεπάζονται μία προς μία, ο σκηνοθέτης αποκαλύπτει ένα υπόγειο δίκτυο απόγνωσης και αλλοτρίωσης που απλώνει τις ρίζες του από τη μια γενιά στην άλλη. Ο Μίκαελ Χάνεκε δεν ζητάει συμπάθεια για τους ήρωές του και δεν χαρίζει την ανακούφιση μιας ικανοποιητικής κατακλείδας. Μόνο για ένα πράγμα θέλει να βεβαιώσει, όποιος πιστεύει στα χάπι εντ σε αυτή τη ζωή, ας είναι έτοιμος να εκπλαγεί δυσάρεστα. Πρωταγωνιστεί η Ιζαμπέλ Ιπέρ, η οποία συνεργάζεται για τρίτη φορά με τον 75χρονο δημιουργό μετά τις ταινίες «Η Δασκάλα του Πιάνου» και «Αγάπη».

Στο εξαιρετικό κινηματογραφικό σύμπαν του Αυστριακού δημιουργού, οι ιστορίες και εικόνες μετουσιώνονται, δημιουργώντας έναν προσωπικό κόσμο, στον οποίο ο Μίκαελ Χάνεκε καλεί τον θεατή να μυηθεί και να ταξιδέψει. Ο σκηνοθέτης με τη χαρακτηριστική λιτή, διεισδυτική ματιά που ανατέμνει «κλινικά» την ανθρώπινη ύπαρξη και τη βία, αποτελεί ένα από τα σπουδαιότερα κεφάλαια του σύγχρονου κινηματογράφου.

Διαβάστε επίσης:
Αφιέρωμα στον Μίκαελ Χάνεκε: Ένας ανατόμος της ανθρώπινης ψυχής
Η Ιζαμπέλ Ιπέρ και η νέα ταινία του Μίκαελ Χάνεκε: «Happy End»

«Έγκλημα στο Οριάν Εξπρές» (Murder on the Orient Express – 2017) του Κένεθ Μπράνα (Η.Π.Α.)

image

Μία ιστορία που ξεκινάει ως ένα πολυτελές ταξίδι με τρένο στην Ευρώπη, εξελίσσεται γρήγορα σε ένα από τα πιο κομψά, αγωνιώδη και συναρπαστικά μυστήρια που έχουν ειπωθεί ποτέ. Από τη συγγραφέα των best-sellers, Αγκάθα Κρίστι, το «Έγκλημα στο Οριάν Εξπρές» αφηγείται την ιστορία δεκατριών άγνωστων ανθρώπων που βρίσκονται εγκλωβισμένοι σε ένα τρένο, όπου όλοι είναι ύποπτοι. Ένας άντρας πρέπει να αγωνιστεί ενάντια στον χρόνο, πριν προλάβει ο δολοφόνος να χτυπήσει ξανά.

Ένα συναρπαστικό ταξίδι μυστηρίου όπου όλοι είναι ύποπτοι,
ξεδιπλώνεται στο πιο διάσημο τρένο του κόσμου, δια χειρός Κένεθ Μπράνα. Πρωταγωνιστούν: Τομ Μπέιτμαν, Κένεθ Μπράνα, Πενέλοπε Κρουζ, Ουίλεμ Νταφόε, Τζούντι Ντεντς, Τζόνι Ντεπ, Τζος Γκαντ, Ντέρεκ Τζακόμπι, Λέσλι Όντομ Τζούνιορ, Μισέλ Φάιφερ, Ντέιζι Ρίντλεϊ, Μαρουάν Κενζάρι, Ολίβια Κόλμαν, Λούσι Μπόιντον, Μανουέλ Γκαρσία-Ρούλφο, Σεργκέι Πολούνιν.

«Οι Γάτες της Κωνσταντινούπολης» (Kedi – 2016) της Σαΐντα Τορούν (Η.Π.Α., Τουρκία)

image

H ταινία που εντυπωσιάζει όπου κι αν προβάλλεται, ακολουθεί 7 διαφορετικούς γατο-χαρακτήρες στις περιπλανήσεις τους στα σοκάκια, τις αγορές, το λιμάνι, τις ταράτσες, στην Κωνσταντινούπολη και τον Βόσπορο. Μέσα από τις ιστορίες αυτών των εντελώς διαφορετικών 7 γατο-προσωπικοτήτων, αλλά και των ανθρώπων που έρχονται σε επαφή μαζί τους, «Οι Γάτες της Κωνσταντινούπολης» σκιαγραφούν ένα κοντινό, γεμάτο ζεστασιά πορτραίτο της Πόλης.

«Συνειδητοποίησα ότι η δική μου ιστορία στο παρελθόν με τις γάτες στην Κωνσταντινούπολη, δεν ήταν αποκλειστικά δική μου, αλλά όποιος είχε αφεθεί να αναπτύξει μια ουσιαστική σχέση με αυτά τα πλάσματα είχε καταλήξει να βιώνει την ζωή διαφορετικά. Αυτή η αλλαγή στην οπτική της ζωής διαφέρει από άνθρωπο σε άνθρωπο, αλλά ο παράγοντας που είναι κοινός σε όλους είναι ότι αυτή η διαφορά προκύπτει από την συνύπαρξη με ένα ζώο που έχει χάρη, πνεύμα και είναι αυτάρκες.» – Σαΐντα Τορούν

«Για Καλό και για Κακό» (Just to Be Sure / Otez moi d’ un doute – 2017) της Καρίν Ταρντιέ (Γαλλία, Βέλγιο)

image

Αλλαγές έρχονται στη ζωή του Εργουάν, που ζει καθαρίζοντας ξεχασμένες βόμβες και νάρκες στη γαλλική περιφέρεια, όταν μαθαίνει πως ο πατέρας του δεν είναι ο αληθινός του πατέρας. Παρά τη στοργή για τον άντρα που τον μεγάλωσε, ξεκινάει διακριτικά να ανακαλύψει τον βιολογικό του πατέρα και καταφέρνει να εντοπίσει τον Τζόσεφ, έναν αξιαγάπητο παππούλη.  Όταν τα πράγματα μοιάζουν να έχουν μπει σε μια σειρά, μια άλλη αναπάντεχη έκπληξη εμφανίζεται στη ζωή του Εργουάν, με τη μορφή της όμορφης Άννας. Μόνο που η Άννα είναι η κόρη του Τζόσεφ. Με τους Φρανσουά Νταμιέν («Οικογένεια Μπελιέ») και Σεσίλ Ντε Φρανς («Η Ομορφότερη Εποχή», «The Young Pope»). Προβλήθηκε στο Δεκαπενθήμερο των Σκηνοθετών του 70ου Φεστιβάλ Καννών.

«Saw: Legacy» (2017) του Σπίριγκ Μπράδερς (Η.Π.Α., Καναδάς)

image

Ένα από τα πιο κερδοφόρα horror franchises επιστρέφει στην μεγάλη οθόνη. Μετά από μια σειρά φόνων που φέρουν την σφραγίδα του δολοφόνου Jigsaw, η αστυνομία αρχίζει να κυνηγάει το φάντασμα ενός άνδρα, νεκρού για πάνω από μια δεκαετία, εμπλεκόμενοι σε ένα νέο παιχνίδι που είναι μόνο στην αρχή. Έχει επιστρέψει ο Τζον Κράμερ από τους νεκρούς για να θυμίσει στον κόσμο πως πρέπει να είναι ευγνώμονες για το δώρο της ζωής; Ή είναι μια παγίδα που έχει στήσει ένας άλλος δολοφόνος με τη δική του ατζέντα; Πρωταγωνιστούν: Ματ Πάσμορ, Κάλουμ Κιθ Ρένι, Κλε Μπένετ, Χάνα Έμιλι Άντερσον, Λόρα Βάντερβουρτ, Μαντέλα Βαν Πίμπλς, Πολ Μπράουνστάιν, Μπρίτανι Άλεν, Τζόσια Μπλακ.