Μόνο μία νέα ταινία προβάλλεται αυτήν την εβδομάδα στις ελληνικές κινηματογραφικές αίθουσες, καθώς η εξάπλωση του κοροναϊού και στην χώρα μας, επηρέασε όπως ήταν αναμενόμενο και την κυκλοφορία των ταινιών. Οι εταιρείες διανομής αλλάζουν μέχρι και την τελευταία στιγμή της ημερομηνίες εξόδου των φιλμ τους, ελπίζοντας σε αποκλιμάκωση της κατάστασης.

Ads
Παράλληλα όμως είναι και μία καλή ευκαιρία για τους θεατές, να καλύψουν τυχόν κινηματογραφικά κενά που έχουν, με δημιουργίες που ήδη προβάλλονται. Καθώς μόνο την προηγούμενη εβδομάδα (Πέμπτη 5 Μαρτίου), κυκλοφόρησαν εννέα νέες ταινίες. Εμείς σας προτείνουμε, την αντισυμβατική «Μπαλάντα της Τρύπιας Καρδιάς» του Γιάννη Οικονομίδη, το ασπρόμαυρο «Βαμμένο Πουλί» του Βάκλαβ Μαρχούλ και τα «Σκοτεινά Νερά» του Τοντ Χέινς, με τον Μαρκ Ράφαλο, σε μία εξαιρετικά επίκαιρη ιστορία για την περιβαντολογική κρίση, η οποία βασίζεται σε πραγματικά γεγονότα.
 
Όσο αφορά τις νέες ταινίες, μόνο το «Μάντεψε Ποιός Ήρθε για τα Γενέθλιά σου;», κατάφερε να βρει τον δρόμο του, προς τις κινηματογραφικές αίθουσες. Με τον ηθοποιό Σεντρίκ Καν να περνά πίσω από την κάμερα και να σκηνοθετεί ένα πολυσυλλεκτικό καστ, εκ των οποίων ξεχωρίζει η υπέροχη, Κατρίν Ντενέβ. Αναλυτικά:

«Μάντεψε Ποιός Ήρθε για τα Γενέθλιά σου;» (Fête de Famille / Happy Birthday – 2019) του Σεντρίκ Καν (Γαλλία, Βέλγιο)

image

Μια μεγάλη οικογένεια συγκεντρώνεται στο σπίτι της στην νότια Γαλλία για να γιορτάσει τα γενέθλια της μητέρας που γίνεται 70 χρονών. Είναι όλοι εκεί: η μητέρα, ο πατέρας καθώς και οι δυο γιοι τους, ο ένας με την γυναίκα του και τα δύο του παιδιά και ο άλλος με την καινούργια του φίλη από την Αργεντινή,  οι οποίοι έχουν φέρει μαζί και μια κάμερα για να καταγράψουν τις όμορφες οικογενειακές στιγμές. Όλα μοιάζουν να πηγαίνουν μια χαρά, μέχρι που χτυπάει το τηλέφωνο και εμφανίζεται η μικρότερη κόρη της οικογένειας, που όλοι έχουν πολύ καιρό να δουν…

Ads

«Αυτήν την ιστορία την κουβαλούσα μέσα μου για πολύ καιρό, σχεδόν από πάντα. Και μου χρειάστηκε όλος αυτός ο χρόνος κι όλες αυτές οι ταινίες για να μπορέσω να την πω. Από τη στιγμή που το αποφασίσαμε τα πάντα κύλισαν πολύ γρήγορα. Το φθινόπωρο του 2017 μόλις ολοκλήρωσα την προηγούμενη ταινία μου «Η προσευχή». Έγραψα μια σύνοψη είκοσι σελίδων την οποία η παραγωγός Sylvie Pialat διάβασε αμέσως και θεώρησε ότι πρέπει να γίνει ταινία με μια αίσθηση επείγοντος. Από εκεί και πέρα τα πάντα έγιναν με μεγάλη ταχύτητα: το σενάριο, η εύρεση των ηθοποιών και η χρηματοδότηση ολοκληρώθηκαν και γρήγορα ξεκίνησαν τα γυρίσματα. Για εμένα – που είμαι από την φύση μου αργός – όλο αυτό παραήταν ταχύ και ιλιγγιώδες, αλλά το αντιμετώπισα ως πρόκληση.» – Σεντρίκ Καν

Αυτή είναι η ενδέκατη ταινία του ηθοποιού και σκηνοθέτη, Σεντρίκ Καν, με  παρουσία εξαιρετικών ηθοποιών: Κατρίν Ντενέβ, Εμανουέλ Μπερκό, Βενσάν Μακέν, Σεντρίκ Καν, Λουάνα Μπατζαραμί, Λετίσια Κολομπάνι.

«Δεν είχα καμιά πρόθεση να κάνω κάτι το θεατρικό. Είναι όμως η φύση του θέματος να δίνει αυτήν την αίσθηση: Υπάρχει ενότητα στον χώρο (το σπίτι) και στον χρόνο (όλα συμβαίνουν σε 24 ώρες) και όλη η δράση είναι οργανωμένη γύρω από τα γενέθλια της μητέρας. Η ταινία έχει «χτιστεί» γύρω από τρεις πράξεις και υπάρχουν αρκετοί διάλογοι. Η αίσθηση της θεατρικότητας προκύπτει από το ότι και οι χαρακτήρες οι ίδιοι αισθάνονται ότι είναι σε μια σκηνή και μερικές φορές υποδύονται ρόλους, που τους επιβάλλονται σαν να ήταν στο θέατρο.» – αναφέρει χαρακτηριστικά ο σκηνοθέτης, Σεντρίκ Καν και συμπληρώνει:
 
«Γενικά η κωμωδία και η τραγωδία συνυπάρχουν μέσα στην ταινία. Ήθελα να πω μια ιστορία για μια οικογένεια λίγο τρελή αλλά και πολύ ευτυχισμένη, όπου όλοι έχουν την δυνατότητα να εκφράσουν την φαντασίωση τους, την δημιουργικότητα τους. Οι μεταξύ τους σχέσεις είναι σκληρές αλλά και ζωντανές. Κάποιες φορές λέγονται φοβερά πράγματα. Ήθελα το σύνολο να είναι κάπως φευγάτο, τα παιδιά να είναι ασυγκράτητα, να πίνουν κρασί, να σκαρφαλώνουν στα τραπέζια, και οι ενήλικες να είναι σαν παιδιά, με μια αληθινή αίσθηση ελευθερίας. Όλα να είναι ενστικτώδη, στιγμιαία, το ακριβώς αντίθετο μιας οικογένειας που όλη έχει κάνει ψυχανάλυση. Επίσης ήθελα να υπάρχει και ένα στοιχείο σασπένς. Η άφιξη της Claire  μοιάζει να δυναμιτίζει την ομάδα. Όμως, καθώς η ιστορία αναπτύσσεται, μέσα από τις αποκαλύψεις, τις μεθοδεύσεις και τις ανατροπές, η σιγουριά του θεατή κλονίζεται. Η άφιξη της Claire θέτει εξ αρχής πολλά ερωτήματα, καθώς λείπει χρόνια, φτάνει με όλα της τα υπάρχοντα, δεν έχει προσκληθεί για τα γενέθλια της μητέρας της κι η κόρη της μένει με τους παππούδες… Τίποτα δεν είναι κανονικό, ενώ όλοι παριστάνουν πως όλα είναι, κι αυτό είναι ίσως το πιο παράξενο πράγμα. Και έτσι, όταν τα ερωτήματα πολλαπλασιάζονται η ταινία γίνεται μια έρευνα πάνω σε αυτόν τον χαρακτήρα. Έτσι σιγά σιγά το μυστήριο πυκνώνει και πια δεν ξέρουμε ποιος λέει την αλήθεια, ποιος ψεύδεται, ποιος είναι ο ένοχος και ποιος το θύμα. Είναι σαν ένα παιχνίδι με καθρέφτες και όλοι μοιάζει να μην μπορούν μείνουν ανέπαφοι από τους μπελάδες της Claire.»