Τρεις νέες ταινίες κυκλοφορούν στις Αίθουσες, που έχουν ως κοινό σημείο αναφοράς το γεγονός ότι διαθέτουν ισάριθμες και εξίσου σημαντικές πρωταγωνίστριες. Πρόκειται για την Τζέσικα Τσάστεϊν, την Κίρα Νάιτλι και την Κιάρα Μαστρογιάνι, οι οποίες μας χαρίζουν ένα ιδιαίτερο άρωμα γυναίκας, στην καινούργια κινηματογραφική εβδομάδα.

Ads

Η Τζέσικα Τσάστεϊν, διαθέτει μία «Επικίνδυνη Ομορφιά», στο νέο φιλμ του Τέιτ Τέιλορ, καθώς προσπαθεί να ξεφύγει από τους πρώην εργοδότες της, σχεδιάζοντας παράλληλα την εκδίκησή της. Η Κίρα Νάιτλι, στο «Miss Απειθαρχία» της Φιλίπα Λόουθορπ, παρουσιάζει τον αγώνα του φεμινιστικού κινήματος, απέναντι στην εμπορευματοποίηση των καλλιστείων, καθώς διηγείται μία ιστορία που βασίζεται σε πραγματικά γεγονότα. Ενώ την σχετική τριάδα των νέων ταινιών, συμπληρώνει ιδανικά η «Μια Νύχτα Μαγική» του Κριστόφ Ονορέ, με την Κιάρα Μαστρογιάνι, να επαναπροσδιορίζει τις προτεραιότητες στη ζωή της.

Σ’ επανέκδοση κυκλοφορεί η κωμική περιπέτεια «Ληστεία αλά… Ιταλικά» του Πίτερ Κόλινσον, με τον Μάικλ Κέιν, αλλά και μία από τις καλύτερες ταινίες επιστημονικής φαντασίας του 21ου αιώνα, η οποία συμπληρώνει φέτος δέκα χρόνια από την πρεμιέρα της στις Κινηματογραφικές Αίθουσες. Αναφερόμαστε φυσικά, στο ονειρικό «Inception» του Κρίστοφερ Νόλαν. Αναλυτικά:

«Επικίνδυνη Ομορφιά» (Ava – 2020) του Τέιτ Τέιλορ (Η.Π.Α.)

Ads

image

Η Άβα, πρώην εξαρτημένη, είναι πλέον μία αδίστακτη γυναίκα, δολοφόνος. Αν και στην δουλειά της είναι απίστευτα αποτελεσματική συνεχώς παραβιάζει τα πρωτόκολλα με αποτέλεσμα να εξοργίζει τα ηγετικά στελέχη της οργάνωσης στην οποία ανήκει.  Πλέον έχει γίνει η ίδια στόχος και πρέπει να ξεφύγει από τους πρώην εργοδότες της. Ηθοποιοί: Τζέσικα Τσάστεϊν, Τζον Μάλκοβιτς, Κόλιν Φάρελ, Κόμον, Τζίνα Ντέιβις.

Η εντυπωσιακή Τζέσικα Τσάστεϊν, σε μία προσεγμένη περιπέτεια εκδίκησης, με την ηθοποιό σε δίπλο ρόλο, πρωταγωνίστριας και παραγωγού, ενώ πλαισιώνεται από ένα εξαιρετικό καστ, στο οποίο συμμετέχουν επίσης οι ηθοποιοί: Τζον Μάλκοβιτς, Κόλιν Φάρελ, Κόμον και Τζίνα Ντέιβις.

Γεννημένη στις 24 Μαρτίου του 1977, η Τζέσικα Τσάστεϊν, έχει εμφανιστεί μέχρι σήμερα σε σημαντικές ταινίες, όπως οι «Υπηρέτριες» του 2011, για την οποία έλαβε υποψηφιότητα για Όσκαρ, Χρυσή Σφαίρα και BAFTA Β’ Γυναικείου Ρόλου. Ενώ το 2012 πρωταγωνίστησε στο φιλμ «Zero Dark Thirty» της Κάθριν Μπίγκελοου, όπου και απέσπασε μία Υποψηφιότητα για Όσκαρ Α’ Γυναικείου Ρόλου και βραβεύτηκε με Χρυσή Σφαίρα.

«Miss Απειθαρχία» (Misbehaviour – 2020) της Φιλίπα Λόουθορπ (Ηνωμένο Βασίλειο, Γαλλία)

image

Ο παγκόσμιος διαγωνισμός ομορφιάς του 1970, πραγματοποιήθηκε στο Λονδίνο με παρουσιαστή, τον θρυλικό Αμερικανό κωμικό, Μπομπ Χόουπ. Εκείνη την περίοδο, ο διαγωνισμός ήταν το show με τη μεγαλύτερη τηλεθέαση του πλανήτη με περισσότερους από 100 εκατομμύρια τηλεθεατές. Υποστηρίζοντας ότι οι διαγωνισμοί ομορφιάς ταπεινώνουν τις γυναίκες, το νεοσύστατο κίνημα της Ελευθερίας των Γυναικών πέτυχε την, εν μία νυκτί, αναγνώριση, εισβάλλοντας στη σκηνή και διακόπτοντας τη ζωντανή αναμετάδοση του διαγωνισμού.

Όχι μόνο αυτό, αλλά όταν ο διαγωνισμός συνεχίστηκε, το αποτέλεσμά της νικήτριας προκάλεσε ποικίλες αντιδράσεις. Μέσα σε λίγες ώρες, το παγκόσμιο κοινό είδε την πατριαρχία που οδηγείται από την σκηνή και το δυτικό πρότυπο ομορφιάς να στρέφεται εναντίον της.

Η ταινία διηγείται τη συναρπαστική, αληθινή ιστορία της διακοπής των καλλιστείων «Μις Κόσμος» του 1970 από το Κίνημα για τη Γυναικεία Χειραφέτηση. Στην ταινία πρωταγωνιστεί η δύο φορές υποψήφια για Όσκαρ, Κίρα Νάιτλι (Το Παιχνίδι της Μίμησης, Περηφάνια και Προκατάληψη) μαζί με την Τζέσι Μπάκλεϊ (Wild Rose), την Γκούγκου Μπάθα-Ρο (Belle) και τον Γκρεγκ Κινίαρ (Καλύτερα Δε Γίνεται). Η Φιλίπα Λόουθορπ (Το Στέμμα) σκηνοθετεί σε σενάριο της Ρεμπέκα Φρέιν (Η Δύναμη του Έρωτα) και της Γκάμπι Τσιάπε (Η Καλύτερη Στιγμή τους).

«Αυτό που μου άρεσε ιδιαίτερα στην ταινία ήταν ότι ξετυλίγεται από τρεις διαφορετικές πλευρές: από την πλευρά των γυναικών του Κινήματος της Χειραφέτησης, από την πλευρά του Μπομπ Χόουπ, του παρουσιαστή των καλλιστείων, και από την πλευρά των διαγωνιζομένων», λέει η πρωταγωνίστρια Κίρα Νάιτλι και συμπληρώνει: «Από την πλευρά του Κινήματος, ήταν η μεταχείριση του γυναικείου σώματος ως σεξουαλικό αντικείμενο, οι κοπέλες πάνω στη σκηνή που βαθμολογούνται με άριστα το 10, που στέκονται μπροστά σε ανθρώπους που ελέγχουν τα οπίσθια τους». Βλέπουμε ότι η Σάλι -ο χαρακτήρας που υποδύεται η Κίρα Νάιτλι- ωθείται στον ακτιβισμό όταν βλέπει την αντίδραση της μικρής κόρης της στα καλλιστεία. «Το γεγονός ότι τα καλλιστεία είναι οικογενειακή διασκέδαση, ότι κάθε μικρό κορίτσι τα ονειρεύεται, ότι είναι απλώς θέμα εμφάνισης και όχι πνεύματος, έκανε μια νέα γενιά γυναικών να εξοργιστεί».

«Μια Νύχτα Μαγική» (Chambre 212 / On a Magical Night – 2019) του Κριστόφ Ονορέ (Γαλλία, Βέλγιο, Λουξεμβούργο)

image

Μετά από είκοσι χρόνια γάμου, η Μαρία αποφασίζει να αφήσει τη συζυγική στέγη. Μια νύχτα πηγαίνει στο δωμάτιο 212, στο ξενοδοχείο απέναντι από το σπίτι της. Από εκεί, η Μαρία έχει πανοραμική θέα του διαμερίσματος της, του συζύγου της και του γάμου της. Αναρωτιέται αν πήρε την σωστή απόφαση. Πολλοί από τους ανθρώπους της ζωής της έχουν άποψη για αυτό το θέμα και σχεδιάζουν να της την πουν.

Ο Κριστόφ Ονορέ υπογράφει ένα ονειρικό, κινηματογραφικά απρόβλεπτο, άλλοτε ξεκαρδιστικά κωμικό και άλλοτε βαθιά ρομαντικό απολογισμό ενός έρωτα, ενός ζευγαριού, μιας ολόκληρης ζωής, γεμάτο συγκινητικά κλεισίματα του ματιού στο ίδιο το Σινεμά και με ένα αληθινά αξέχαστο soundtrack. Η ταινία πραγματοποίησε την παγκόσμια πρεμιέρα της στο Τμήμα «Ένα Κάποιο Βλέμμα» του Διεθνούς Κινηματογραφικού Φεστιβάλ των Καννών, όπου και τιμήθηκε με το Βραβείο Καλύτερης Γυναικείας Ερμηνείας, για την εξαιρετική Κιάρα Μαστρογιάνι, ενώ είχαμε την ευκαιρία να το παρακολουθήσουμε και στο 60ό Διεθνές Κινηματογραφικό Φεστιβάλ της Θεσσαλονίκης. Πρωταγωνιστούν: Κιάρα Μαστρογιάνι, Βενσάν Λακόστ, Καμίλ Κοτέν, Μπεντζαμέν Μπιολέ.

«Ο Προυστ είπε ότι «οι συγγραφείς που θαυμάζουμε δεν μπορούν να είναι οι οδηγοί μας, γιατί έχουμε οι ίδιοι μέσα μας κάτι σαν πυξίδα ή ένα ταξιδιωτικό περιστέρι, μια αίσθηση της κατεύθυνσης μας». Πιστεύω ότι συμβαίνει το ίδιο με τους σκηνοθέτες. Δεν είναι τόσο εύκολο να ξεστρατίσουμε από το προσωπικό μας μονοπάτι. Μπορεί να νομίζουμε ότι μια σεκάνς γυρισμένη με τον τρόπο κάποιου άλλου, μια ατάκα δανεισμένη από άλλους, θα κάνει την ταινία που γυρίζεται ένα αποδομημένο έργο – ή τουλάχιστον φτιαγμένο από αρκετούς ανθρώπους – που θα ξεφεύγει ευχάριστα από τον μικρόκοσμό μας, αλλά δεν γίνεται έτσι. Ένα μοναχικό, δυνατό κύμα παίρνει την ταινία μακριά κι εμάς μαζί της σε μια απρόσμενη γη. Οι ταινίες των άλλων είναι συχνά τοπία με τα οποία συναντιόμαστε και ανταλλάσσουμε ματιές, νιώθοντας ταυτόχρονα έκπληκτοι και καθησυχασμένοι που βρήκαμε την ίδια ιδέα, την ίδια κίνηση όπως αυτή που γυρίζουμε εμείς. Και είναι μια απαλή χαρά να νιώθουμε λιγότερη μοναξιά στις εμμονές μας, στα αδιέξοδά μας, να επιβεβαιώνουμε ότι άλλοι πριν από εμάς έχουν προσπαθήσει να εκφράσουν τα ίδια συναισθήματα. Συνεχίζουμε το δρόμο μας, λίγο λιγότερο ανήσυχοι, με την ελπίδα ότι θα καταλήξουμε σε κάτι πιο οικουμενικό απ’ ότι νομίζαμε.» – Κριστόφ Ονορέ

Κυκλοφορούν Επίσης:
«Όχι Άλλο Καλοκαίρι» (I Hate Summer / Odio l’estate – 2020) του Massimo Venier (Ιταλία)

Τρεις οικογένειες από διαφορετικά κοινωνικά υπόβαθρα και κουλτούρες νοικιάζουν κατά λάθος το ίδιο σπίτι κατά την περίοδο των καλοκαιρινών διακοπών. Ακούγεται σαν μια συνταγή για καταστροφή αλλά η ζωή βρίσκει πάντα τρόπο να μας εκπλήσσει ευχάριστα. Οι οικογένειες θα έρθουν πιο κοντά και θα πάρουν μαθήματα ζωής από αυτή τους τη συμβίωση.

Σ’ επανέκδοση:
«Inception» (2010) του Κρίστοφερ Νόλαν (Η.Π.Α.)

image

Ο Ντομ Κομπ (Λεονάρντο Ντι Κάπριο) είναι ένας επιδέξιος ληστής και άσσος στην επικίνδυνη τέχνη της εκμαίευσης, καθώς μπορεί να κλέψει πολύτιμα μυστικά από τα βάθη του υποσυνείδητου τη στιγμή που το θύμα του κοιμάται βαθιά και το πνεύμα του είναι πάρα πολύ ευάλωτο. Η σπάνια ικανότητα του Κομπ τον έχει καταστήσει πολύτιμο παίκτη στην επικίνδυνη σκακιέρα της εταιρικής αντικατασκοπείας, αλλά και διεθνή φυγά, αφαιρώντας του ό,τι έχει αγαπήσει στη ζωή του. Ο Κομπ όμως, δέχεται μια πρόταση που μπορεί να τον εξιλεώσει. Μια τελευταία δουλειά που μπορεί να του χαρίσει πίσω τη χαμένη του ζωή αρκεί να καταφέρει το αδύνατο – την γένεση (inception).

O Κομπ και η ομάδα του, που απαρτίζεται από ειδικούς, πρέπει να καταφέρουν το αντίθετο απ’ ότι έκαναν ως τώρα. Ο στόχος τους πλέον δεν είναι να κλέψουν μια ιδέα, αλλά να καλλιεργήσουν μια καινούργια. Αν τα καταφέρουν, θα σκηνοθετήσουν το τέλειο έγκλημα. Όμως, κανένας σχεδιασμός δεν είναι αρκετά προσεκτικός ούτε οι ικανότητές τους μπορούν να διασφαλίσουν ότι θα ξεφύγουν από τον πιο επικίνδυνο εχθρό τους, που δείχνει να μπορεί να προβλέψει κάθε τους κίνησή. Έναν εχθρό που μόνο ο Κομπ θα μπορούσε να προβλέψει.

Το 2010, ο Κρίστοφερ Νόλαν σκηνοθετεί τους Λεονάρντο Ντι Κάπριο και Μαριόν Κοτιγιάρ, στο θρυλικό «Inception». Μία πρωτότυπη ταινία που ταξιδεύει τον θεατή στον απόκρυφο και συχνά πυκνά, επικίνδυνο κόσμο των ονείρων, με οδηγό το συγκλονιστικό μουσικό σκορ του Χανς Ζίμμερ. Δέκα χρόνια μετά, το φιλμ επανακυκλοφορεί, δίνοντας μας την ευκαιρία να απολαύσουμε στην μεγάλη οθόνη μία από τις καλύτερες ταινίες επιστημονικής φαντασίας του 21ου αιώνα.

«Ληστεία αλά… Ιταλικά» (The Italian Job – 1969) του Πίτερ Κόλινσον (Ηνωμένο Βασίλειο, Η.Π.Α.)

image

Μια ομάδα διαρρηκτών καταστρώνει ένα μεγαλοφυές σχέδιο για να κλέψουν ένα φορτίο χρυσού τεράστιας αξίας. Για να το καταφέρουν και να δραπετεύσουν ανενόχλητοι, θα προκαλέσουν στους δρόμους της πόλης το μεγαλύτερο μποτιλιάρισμα που έχει γίνει ποτέ.

Μάικλ Κέιν, Νόελ Κάουαρντ και Μπένι Χιλ ενώνουν τις δυνάμεις τους στη γεμάτη από δράση ταινία του Πίτερ Κόλινσον, που έκανε διάσημο το Mini Cooper. Η ταινία απέσπασε μία Υποψηφιότητα για Χρυσή Σφαίρα στην Κατηγορία: Best English-Language Foreign Film.

Η δημοτικότητα της ταινίας έχει οδηγήσει σε παρωδίες και παραπομπές σε άλλες ταινίες και παραγωγές, συμπεριλαμβανομένου ενός ριμέικ του 2003, μια αναφορά σε επεισόδιο των The Simpsons με τίτλο «The Italian Bob» και επανεξέταση της απόδρασης των Mini Cooper στο επεισόδιο της σειράς MacGyver «Ο Κλέφτης της Βουδαπέστης». Η ταινία ενέπνευσε το φιλανθρωπικό γεγονός που πραγματοποιείτε ετησίως από το 1990 και περιλαμβάνει Μίνι Κούπερ καθώς και άλλα οχήματα που παρουσιάστηκαν στην αρχική ταινία, οδηγώντας από το Ηνωμένο Βασίλειο στη βόρεια Ιταλία και πίσω, επισκέπτοντας τις ιστορικές ιταλικές πόλεις και τις τοποθεσίες στο Τορίνο που παρουσιάζονται στην ταινία, με σκοπό την συγκέντρωση χρημάτων για φιλανθρωπικές οργανώσεις παιδιών.