Μετά το ρεκόρ των 270.000 εισιτηρίων στις τρεις πρώτες εβδομάδες προβολής της και αφού σόκαρε το γαλλικό κοινό και κέρδισε εξ’ ολοκλήρου τους κριτικούς, η διπλά βραβευμένη στο Φεστιβάλ Βενετίας πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του Ξαβιέ Λεγκράν, ετοιμάζεται να καθηλώσει και τους Έλληνες θεατές από τις 15 Μαρτίου από την Weirdwave.

Ads

Το 2013, ένας πρωτοεμφανιζόμενος Γάλλος σκηνοθέτης θα βρεθεί στις υποψηφιότητες των OSCAR, με την μικρού μήκους ταινία του «Just Before Losing Everything», η οποία λίγο μετά θα βραβευτεί και με το Σεζάρ Καλύτερης Ταινίας Μικρού Μήκους.

Τέσσερα χρόνια μετά ο Ξαβιέ Λεγκράν θα συνεχίσει την ιστορία της μικρού μήκους ταινίας του από εκεί που την άφησε, παρακολουθώντας τους ίδιους χαρακτήρες…ΜΕΤΑ ΤΟΝ ΧΩΡΙΣΜΟ.

Η πρώτη του μεγάλου μήκους ταινία, θα φτάσει μέχρι το Φεστιβάλ της Βενετίας, απ’ όπου θα φύγει με το Μεγάλο Βραβείο (Αργυρό Λιοντάρι) Καλύτερης Σκηνοθεσίας και το Βραβείο Καλύτερης Πρώτης Ταινίας.

Σύνοψη

Μετά το διαζύγιο τους, η Μίριαμ και ο Αντουάν παίρνουν κοινή επιμέλεια του γιού τους Ζουλιάν, παρά την αντίθεση της Μίριαμ. Ο Αντουάν, που δεν μπορεί να ξεπεράσει τον χωρισμό, καταφέρνει με αυτόν τον τρόπο να παραμείνει κοντά της. Όμηρος, μεταξύ ενός πατέρα που δεν έχει όρια και μιας φοβισμένης μητέρας, ο Ζουλιάν θα φτάσει στα άκρα για να διασφαλίσει ότι δεν θα συμβεί το χειρότερο.

Ads

Σε παραγωγή του Αλεξάντερ Γαβρά, μια ταινία που σου κόβει την ανάσα και σε κάνει ενστικτωδώς να θέλεις να μπεις στην οθόνη να σώσεις τους πρωταγωνιστές της.

image

Κριτικές

«Κάπου ανάμεσα στον Χίτσκοκ και τον Σαμπρόλ, ένα θρίλερ που θα σας κρατήσει καρφωμένους στην καρέκλα σας»
TELERAMA

«Ένας νέος μεγάλος σκηνοθέτης, γεννιέται»
PREMIERE

«Ηλεκτροσόκ!»
MARIE CLAIRE

«Η πρώτη πραγματικά μεγάλη γαλλική ταινία της χρονιάς»
CINEMA TEASER

«Ένα κινηματογραφικό σοκ»
LE NOUVEL OBSERVATEUR

«Συγκλονιστικό, μέχρι το τελευταίο λεπτό»
TELE LOISIRS

«Ένα επιδέξιο, περίτεχνο θρίλερ»
LE PARISIEN

«Στην παράδοση του Μορίς Πιαλά και των Αδελφών Νταρντέν»
VARIETY

«Ένα εκπληκτικό ντεμπούτο»
HOLLYWOOD REPORTER

«Πιο τρομακτικό κι από τη Λάμψη του Κιούμπρικ»
CINEVUE

«Ένας σπάνιος συνδυασμός ωμού ρεαλισμού και κορυφαίας κινματογραφικής τεχνικής»
SCREEN INTERNATIONAL

Σημείωμα του Σκηνοθέτη

Η ταινία βασίζεται στο φόβο που μπορεί να προκαλέσει ένας άνθρωπος αποφασισμένος να κάνει τα πάντα για να επιστρέψει σε μια γυναίκα που θέλει να ξεφύγει από τη βίαιη συμπεριφορά του. Ο χαρακτήρας του Αντουάν, αποτελεί μια μόνιμη απειλή για τους ανθρώπους γύρω του.

Μπορεί να νιώσει μόνο το δικό του πόνο και είναι έτοιμος να χειραγωγήσει τους πάντες, ακόμα και τα ίδια του τα παιδιά, προκειμένου να πάρει αυτό που θέλει. Xρησιμοποίησα το είδος του κινηματογράφου, που πάντα με συνέπαιρνε.
Το σινεμά του Χίτσκοκ, του Χάνεκε, του Σαμπρόλ, που εμπλέκει τον θεατή παίζοντας με το μυαλό και τις αντοχές του.

Τρεις ταινίες με οδήγησαν στο γράψω αυτό το σενάριο: Το «Κράμερ Εναντίον Κράμερ» η «Νύχτα του Κυνηγού» και η «Λάμψη», Όταν άρχισα τα γυρίσματα τις ξέχασα βέβαια, αλλά με βοήθησαν στο να σκεφτώ τα θέματα που ήθελα να διαχειριστώ, και να βρω την ατμόσφαιρα που ήθελα να δημιουργήσω.

Το «Κράμερ Εναντίον Κράμερ» είναι μια ταινία για τα γονικά δικαιώματα που με επηρέασε πολύ. Για πρώτη φορά, βλέπουμε μια γυναίκα να παραιτείται από την επιμέλεια του παιδιού της. Επίσης, απεικονίζει τον πόνο του χωρισμού
με τρομερή δύναμη.

Η «Νύχτα του Κυνηγού» δείχνει πώς μπορεί κάποιος να χρησιμοποιήσει ακόμη και τα παιδιά για να πετύχει τους στόχους του.

Η «Λάμψη»με ενέπνευσε για το τελευταίο μέρος της ταινίας, την απομόνωση, τον φόβο. Η οικογενειακή βία μπορεί να οδηγήσει σε καθαρή φρίκη και αυτό είναι που θέλησα να δείξω.

Συντελεστές

Σκηνοθεσία: Ξαβιέ Λεγκράν
Σενάριο: Ξαβιέ Λεγκράν
Παραγωγή: Αλεξάντερ Γαβράς
Διεύθυνση Φωτογραφίας: Ναταλί Ντιράν
Μοντάζ: Γιώργος Λαμπρινός
Με τους: Ντενίς Μενοσέ, Λεά Ντρουκέρ, Τομάς Γκιοριά
Χώρα Παραγωγής: Γαλλία
Διάρκεια: 90′
Έτος Παραγωγής: 2017