Ο βραβευμένος με Όσκαρ σκηνοθέτης Ασίφ Καπάντια, επιστρέφει με το νέο του ντοκιμαντέρ για την άνοδο και την πτώση του Ντίεγκο Μαραντόνα, ενώ ο σπουδαίος Πατρίσιο Γκουζμάν, με την ταινία τεκμηρίωσης «Οροσειρά των Ονείρων», ολοκληρώνει μία σπουδαία τριλογία, με φόντο τη Χιλή και τα εγκλήματα του Πινοσέτ.

Ads

Έξι νέες ταινίες διαθέτει η νέα κινηματογραφική εβδομάδα και εκτός από τα ντοκιμαντέρ που προαναφέραμε, τις εντυπώσεις κερδίζουν και δύο ταινίες μυθοπλασίας. Πρόκειται για το βιογραφικό δράμα, «Μη Χαμηλώνεις Το Βλέμμα», από τον βραβευμένο με Όσκαρ, Γερμανό σκηνοθέτη, Φλόριαν Χένκελ Φον Ντόνερσμαρκ και το λυρικό «Πορτρέτο Μιας Γυναίκας Που Φλέγεται» της Σελίν Σιαμά, που περιγράφει τον απαγορευμένο έρωτα δύο γυναικών στη Βρετάνη, το 1770. Αναλυτικά:

«Μη Χαμηλώνεις Το Βλέμμα» (Werk ohne Autor / Never Look Away – 2018) του Φλόριαν Χένκελ Φον Ντόνερσμαρκ (Γερμανία, Ιταλία)

image

Ads

Ο Γερμανός καλλιτέχνης Kurt Barnert (Τομ Σίλινγκ) έχει δραπετεύσει από την Ανατολική Γερμανία και τώρα ζει στη Δυτική, ενώ βασανίζεται από τα τραύματα της παιδικής του ηλικίας τα χρόνια των Ναζί και μετέπειτα από το καθεστώς της Λαοκρατικής Δημοκρατίας της Γερμανίας. Όταν γνωρίζει την σπουδάστρια Ellie (Πόλα Μπερ), πιστεύει ότι έχει βρει την αγάπη της ζωής του και αρχίζει να δημιουργεί πίνακες που αντικατοπτρίζουν όχι μόνο τη μοίρα του, αλλά και τα τραύματα μιας ολόκληρης γενιάς.

Το βιογραφικό δράμα για τη ζωή του Γερμανού καλλιτέχνη, Kurt Barnert, στριμωγμένος πάντα στις παιδικές του αναμνήσεις από τη ναζιστική κυριαρχία, βρήκε την θέση του ως φιλμ στα Όσκαρ 2019, ανάμεσα στις 5 υποψηφιότητες για την Καλύτερη Ξενόγλωσση Ταινία της χρονιάς, αλλά και στην κατηγορία για την Καλύτερη Φωτογραφίας, ενώ ήταν και Υποψήφιο για Χρυσή Σφαίρα Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας 2019.

Ο βραβευμένος με Όσκαρ για τις «Ζωές των Άλλων», σκηνοθέτης Φλόριαν Χένκελ Φον Ντόνερσμαρκ, εμπνέεται από αληθινά γεγονότα που διατρέχουν τρεις δεκαετίες γερμανικής ιστορίας και παρουσιάζει μία συναρπαστική ταινία που ρίχνει φως στην τρέλα και την τραγωδία του 20ου αιώνα μέσα από τη μοίρα τριών ανθρώπων. Πρωταγωνιστούν οι ηθοποιοί: Τομ Σίλινγκ, Σεμπάστιαν Κοχ, Πόλα Μπερ, Σάσκια Ρόζενταλ και Όλιβερ Μασούτσι, συνθέτοντας μία τραγική οικογενειακή ιστορία, που γοητεύει με την αγωνία και τιμά την απελευθερωτική δύναμη της τέχνης. Μία κινηματογραφική εμπειρία που αιχμαλωτίζει τον θεατή και τον συγκινεί, εμπνευσμένη από τη ζωή και το έργο του σπουδαίου Γερμανού καλλιτέχνη, Gerhard Richter.

«Οροσειρά των Ονείρων» (The Cordillera of Dreams – 2019) του Πατρίσιο Γκουζμάν (Γαλλία, Χιλή)

image

Μετά το αριστουργηματικό «Νοσταλγώντας το Φως» και το πολυβραβευμένο «Μαργαριταρένιο Κουμπί», μία σπάνιας σύλληψης τριλογία κλείνει εδώ: ένα σπουδαίο φιλμικό τρίπτυχο που συνδέει τις φυσικές επιστήμες με την ανάγκη διατήρησης της ιστορικής μνήμης και το γεμάτο αντιθέσεις φυσικό τοπίο της Χιλής με την ανοιχτή πληγή της δικτατορίας του Πινοσέτ. Το υπογράφει ο κορυφαίος εν ζωή ντοκιμαντερίστας του Λατινοαμερικανικού Σινεμά, Πατρίσιο Γκουζμάν.

Ο βετεράνος Χιλιανός σκηνοθέτης και σεναριογράφος, γεννημένος το 1941, γνώρισε την διεθνή καταξίωση με τα ντοκιμαντέρ του «Η Μάχη της Χιλής», «Νοσταλγώντας το Φως» και «Σαλβαδόρ Αλιέντε». Διδάσκει Ντοκιμαντέρ στην Ευρώπη και την Λατινική Αμερική και είναι ο ιδρυτής του Διεθνούς Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ του Σαντιάγο. Ζει στην Γαλλία.

Η «Οροσειρά των Ονείρων» πραγματοποίησε την παγκόσμια πρεμιέρα της, τον Μάιο, στο 72ο Διεθνές Κινηματογραφικό Φεστιβάλ των Καννών, όπου και τιμήθηκε με το βραβείο «Golden Eye». Στην Ελλάδα είχαμε την ευκαιρία να το παρακολουθήσουμε τον Σεπτέμβριο, στο 25ο Διεθνές Κινηματογραφικό Φεστιβάλ της Αθήνας – Νύχτες Πρεμιέρας, λίγο πριν την κυκλοφορία του στις εγχώριες Αίθουσες.

«Το Πορτρέτο Μιας Γυναίκας Που Φλέγεται» (Portrait de la jeune fille en feu / Portrait of a Lady on Fire – 2019) της Σελίν Σιαμά (Γαλλία)

image

Βρετάνη, 1770. Η Μαριάν, μια ζωγράφος αναλαμβάνει το γαμήλιο πορτρέτο της Ελοΐζ, μίας νέας γυναίκας που μόλις άφησε το Μοναστήρι. Η Ελοΐζ αρνείται να παντρευτεί και η Μαριάν θα πρέπει να την ζωγραφίσει χωρίς η ίδια να το γνωρίζει. Καθημερινά την παρατηρεί διακριτικά ώστε να την ζωγραφίσει μυστικά.

Δύο νεαρές γυναίκες συναντιούνται και μεταξύ τους φουντώνει ένας ακαταμάχητος, αλλά απαγορευμένος έρωτας. Ένα δράμα εποχής, μα κυρίως ένα φεμινιστικό μανιφέστο με εξαιρετικές ερμηνείες. Μια αντισυμβατική ιστορία αγάπης που απεικονίζει με συναισθηματική ακρίβεια την ακαταμάχητη έλξη μεταξύ δύο γυναικών. Το νέο φιλμ της Σελίν Σιαμά, αποκαλύπτεται εντυπωσιακά, έχοντας κερδίσει το Βραβείο Σεναρίου και τον Queer Φοίνικα στο Φεστιβάλ Καννών. Ηθοποιοί: Αντέλ Χένελ, Νοεμί Μερλάν, Βαλέρια Γκολίνο 

Κυκλοφορούν επίσης:
«Ο Κυνηγός Της Νύχτας» (Night Hunter / Nomis – 2018) του Ντέιβιντ Ρέιμοντ (Η.Π.Α., Καναδάς)

Ένας ταλαιπωρημένος αστυνομικός, το αστυνομικό σώμα στο οποίο ανήκει και ένας αυτόκλητος τιμωρός εμπλέκονται σε μία επικίνδυνη συνωμοσία που σχετίζεται με απαγωγές και δολοφονίες γυναικών.

Ένα ψυχολογικό θρίλερ με πρωταγωνιστές τον Χένρι Κάβιλ (Άνθρωπος από Ατσάλι) και τον βραβευμένο με Όσκαρ, Μπεν Κίνγκσλεϊ (Gandhi) που ξετυλίγει τα κίνητρα και τη δράση ενός κατά συρροή δολοφόνου με  πολλαπλές προσωπικότητες. Η ταινία σηματοδοτεί το φιλόδοξο κινηματογραφικό ντεμπούτο του σεναριογράφου και σκηνοθέτη, Ντέιβιντ Ρέιμοντ. Ηθοποιοί: Χένρι Καβίλ, Αλεξάντρα Νταντάριο, Μπεν Κίνγκσλεϊ, Στάνλεϊ Τούτσι, Σάρα Τόμπσον, Ιλιάνα Τζόουνς, Μπρένταν Φλέτσερ, Έμα Τρέμπλεϊ.

«Diego Maradona» (2019) του Ασίφ Καπάντια (Ηνωμένο Βασίλειο)

5 Ιουλίου 1984: ο Ντιέγκο Μαραντόνα φτάνει στη Νάπολι με την πιο πολυδάπανη μεταγραφή στην ιστορία και για τα επόμενα επτά χρόνια θα κατακτήσει τα πάντα. Το απόλυτο είδωλο του σύγχρονου ποδοσφαίρου και η πιο παθιασμένη και επικίνδυνη πόλη της Ευρώπης γίνονται οι ιδανικοί παρτενέρ. Στο γήπεδο, ο Ντιέγκο Μαραντόνα ήταν μια ιδιοφυΐα. Έξω από αυτό τον αντιμετώπιζαν σαν θεό. Όλα είχαν κάτι από το υλικό των ονείρων. Όμως υπήρχε και το τίμημα: Ο Ντιέγκο μπορούσε να κάνει ό,τι θέλει, όσο έκανε θαύματα στο γήπεδο, όμως, ο καιρός περνούσε και πλησίαζαν πιο σκοτεινές μέρες.

Ένα ντοκιμαντέρ για την πολυτάραχη ζωή του Ντίεγκο Μαραντόνα, από την φτώχεια στη φαβέλα, μέχρι την απόλυτη δόξα μέσα από άγνωστα ντοκουμέντα και από το προσωπικό του αρχείο. Μια ιστορία για το πάθος, την ποδοσφαιρική ιδιοφυΐα αλλά και τις ανθρώπινες αδυναμίες. Από τον βραβευμένο με Όσκαρ και Bafta σκηνοθέτη των ντοκιμαντέρ «Senna» (2010) και «Amy» (2015), Ασίφ Καπάντια. Επίσημη Συμμετοχή στο Φεστιβάλ Καννών 2019.

«Το 1981 ο ατζέντης του Μαραντόνα σκέφτηκε να κάνει μια ταινία για εκείνον και έτσι προσέλαβε δυο κάμεραμεν να τον ακολουθούν παντού. Εκατοντάδες ώρες γυρίστηκαν τότε: τα μισά αρχεία ήταν στη Νάπολη και τα άλλα μισά βρίσκονταν σε μια αποθήκη της πρώην γυναίκας του, Κλάουντια. Δεν τα είχε ακουμπήσει κανείς για τριάντα χρόνια. Έτσι, όλο το υλικό της ταινίας προέρχεται από τους προσωπικούς του κάμεραμεν. Η Νάπολη έγινε το επίκεντρο της αφήγησης, αφού ένιωθα πως πράγματι υπήρχε ένα πριν και ένα μετά. Φτάνει εκεί σαν ένα ευαίσθητο και αθώο παιδί και φεύγει πολύ διαφορετικός. Και μέσα σε αυτά τα επτά χρόνια, γίνεται ο καλύτερος παίκτης του κόσμου, κατακτά το Παγκόσμιο Κύπελλο – όπου όλοι παραδέχονται πως πρόκειται για τη μοναδική περίπτωση στα χρονικά που το παίρνει ένας παίκτης μόνος του – και τέλος, κατακτά το πρωτάθλημα στην Ιταλία, με μια ομάδα που δεν μπορούσε καν να το ονειρευτεί πριν την άφιξη του. Μετά τη Νάπολη, τα πάντα έμοιαζαν ως απόηχος ή επανάληψη εκείνης της επταετίας: μια ιστορία θανάτου και ανάστασης.» – Ασίφ Καπάντια

«Gemini Man» (2019) του Ανγκ Λι (Κίνα, Η.Π.Α.)

Ένας πενηντάχρονος συνταξιούχος δολοφόνος, ο Χένρι Μπρόγκαν (Γουίλ Σμιθ), καταδιώκεται από τον εξίσου θανάσιμο εικοσιτετράχρονο κλώνο του. Ο Χένρι, μαζί με τους αδίστακτους συναδέλφους του, Ντάνι και Μπάρον, βρίσκονται κυνηγημένοι καθώς διασχίζουν την υφήλιο αναζητώντας την αλήθεια. Αυτό που ανακαλύπτουν θα αναγκάσει το Χένρι να βρεθεί αντιμέτωπος με τους ανθρώπους που εμπιστευόταν και να αποφασίσει ποιανού η ζωή αξίζει περισσότερο – η δική του ή του κλώνου του;

Ο δις-βραβευμένος με Όσκαρ σκηνοθέτης Ανγκ Λι (Η Παγοθυέλλα, Τίγρης και Δράκος, Η Ζωή του Πι) δηλώνει: «Δεν κάνουμε απλώς κάτι καλά – ανακαλύπτουμε κάτι καινούριο, ένα νέο τρόπο κινηματογράφησης. Και τα καταφέραμε με επιτυχία!». Ο Γουίλ Σμιθ (Ημέρα Ανεξαρτησίας, Το Κυνήγι της Ευτυχίας, Ζωντανός Θρύλος) παίζει δύο ρόλους που παλεύουν σώμα με σώμα. Ηθοποιοί: Γουίλ Σμιθ, Μαίρη Ελίζαμπεθ Γουίνστεντ, Κλάιβ Όουεν και Μπένεντικτ Γουόνγκ.