Η καινούργια Κινηματογραφική Εβδομάδα μας υποδέχεται με επτά νέες ταινίες να κυκλοφορούν στις Αίθουσες. Ξεχωρίζει η εξαιρετική δημιουργία του Άκι Καουρισμάκι, «Η Άλλη Πλευρά της Ελπίδας», ενώ ενδιαφέρουσα πρόταση αποτελεί και το «Loving Vincent», καθώς αποτελεί την πρώτη ταινία στην ιστορία του κινηματογράφου που είναι ζωγραφισμένη εξολοκλήρου στο χέρι.

Ads

«Η Άλλη Πλευρά της Ελπίδας» (The Other Side of Hope / Toivon tuolla puolen – 2017) του Άκι Καουρισμάκι (Φινλανδία, Γερμανία)

image

Ένας Σύρος μετανάστης δραπετεύει από το κέντρο «φιλοξενίας» όπου κρατείται. Ένας Φιλανδό έμπορος αφήνει πίσω την παλιά του ζωή για να ανοίξει ένα εστιατόριο. Δύο άντρες που εγκατέλειψαν τα σπίτια τους, για διαφορετικούς λόγους ο καθένας, συναντιούνται και οι ζωές τους αλλάζουν για πάντα.

Ads

Ο Άκι Καουρισμάκι περνάει στην «Άλλη Όψη της Ελπίδας» προσεγγίζοντας με αναπάντεχα ευφορικό τρόπο το πιο καυτό πολιτικό θέμα των καιρών μας και φέρνει στο επίκεντρο όλα όσα θα έπρεπε να είναι αυτονόητα: την αλληλεγγύη, τη συντροφικότητα και την αγάπη μεταξύ των ανθρώπων.

Aργυρή Άρκτος Σκηνοθεσίας στο 67ο Διεθνές Κινηματογραφικό Φεστιβάλ του Βερολίνου και Fipresci Grand Prix από την Διεθνή Ένωση Κριτικών Κινηματογράφου, για την Ταινία Λήξης του 23oυ Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας – Νύχτες Πρεμιέρας.

Διαβάστε επίσης:
Με την «Άλλη Πλευρά της Ελπίδας» του Άκι Καουρισμάκι ολοκληρώνονται οι 23ες Νύχτες Πρεμιέρας

«Loving Vincent» (2017) των Ντορότα Κομπιέλα και Χιου Γουέλσμαν (Ηνωμένο Βασίλειο, Πολωνία, Κατάρ)

image

Η ταινία «Loving Vincent» αποτελεί την πρώτη ταινία στην ιστορία του κινηματογράφου που είναι ζωγραφισμένη εξολοκλήρου στο χέρι. Η Ντορότα Κομπιέλα και o Χιου Γουέλσμαν, υπογράφουν τη σκηνοθεσία και το σενάριο, ενώ την παραγωγή ανέλαβαν οι βραβευμένες με Όσκαρ εταιρίες BreakThru Films και Trademark Films. Η ταινία ζωντανεύει τους πίνακες του Βίνσεντ Βαν Γκογκ για να αφηγηθούν την ιδιαίτερη ιστορία του.

Κάθε ένα από τα 65.000 καρέ της ταινίας είναι μια ελαιογραφία που ζωγραφίστηκε στο χέρι από 125 επαγγελματίες ζωγράφους που ταξίδεψαν από όλο τον κόσμο στα τρία στούντιο του «Loving Vincent» στην Πολωνία και την Ελλάδα, για να πάρουν μέρος στην παραγωγή. Όσο σπουδαίοι είναι οι πίνακες του Βαν Γκογκ, τόσο ιδιαίτερη είναι η παθιασμένη ζωή και ο μυστηριώδης θάνατός του.  

«Η Μεγάλη Υπόσχεση» (The Promise – 2017) του Τέρι Τζορτζ (Η.Π.Α, Ισπανία)

image

1914. Ο Μεγάλος Πόλεμος παραμονεύει και η Οθωμανική Αυτοκρατορία καταρρέει. Η Κωνσταντινούπολη, η ζωντανή, πολυπολιτισμική πρωτεύουσα, είναι έτοιμη να παραδοθεί στο χάος. Ο Michael Boghosian (Όσκαρ Άιζακ) φτάνει στον κοσμοπολίτικο κόμβο ως φοιτητής ιατρικής αποφασισμένος να φέρει τη μοντέρνα ιατρική στο χωριό της καταγωγής του στη Νότια Τουρκία, όπου Τούρκοι μουσουλμάνοι και Αρμένιοι χριστιανοί ζουν ειρηνικά για αιώνες. Ο φωτορεπόρτερ Chris Myers (Κρίστιαν Μπέιλ) βρίσκεται στην Κωνσταντινούπολη για να καλύψει γεωπολιτικά θέματα. Είναι αφοσιωμένος στον έρωτα του για την Ana (Σαρλότ Λε Μπον), μια καλλιτέχνιδα Αρμένικης καταγωγής που συνοδεύει από το Παρίσι μετά τον αιφνίδιο θάνατο του πατέρα της. Όταν ο Michael συναντήσει την Ana, η κοινή καταγωγή τους πυροδοτεί το πάθος μεταξύ τους και ο ανταγωνισμός ξυπνάει ανάμεσα στους δύο άντρες. Όσοι οι Τούρκοι συνασπίζονται με τους Γερμανούς και η Αυτοκρατορία στρέφεται βίαια εναντίον των εθνικών μειονοτήτων της, οι δύο άντρες πρέπει να συμφιλιωθούν για να επιβιώσουν από τα γεγονότα που απειλούν τις ζωές τους. Κάποιες υποσχέσεις δίνονται και κάποιες ξεχνιούνται. Η πιο σημαντική είναι να μείνουν ζωντανοί και να πουν την ιστορία όπως την έζησαν.

Ο σπουδαίος σεναριογράφος Τέρι Τζορτζ, που ξεχώρισε για ταινίες όπως το In the Name of the Father και το The Boxer για τις ταραχές στη Βόρεια Ιρλανδία, αλλά και το Hotel Rwanda για τους καταδιωκόμενους πολίτες της φυλής των Τούτσι, αναλαμβάνει τα σκηνοθετικά ηνία και στρέφει το βλέμμα του σε ένα συγκλονιστικό γεγονός που άλλαξε το ρου της παγκόσμιας ιστορίας. Με επίκεντρο το επίμαχο θέμα της γενοκτονίας των Αρμενίων, «Η Μεγάλη Υπόσχεση» διηγείται μια επική ερωτική ιστορία που θέλει τους ταλαντούχους Κρίστιαν Μπέιλ (American Psycho, The Dark Knight) και Όσκαρ Άιζακ (Star Wars: The Force Awakens, Ex Machina) να διεκδικούν την καρδιά της γοητευτικής Σαρλότ Λε Μπον (The Walk), ενώ η μοίρα τους φέρνει κοντά εξαιτίας των κοσμοϊστορικών γεγονότων που έλαβαν χώρα στην Οθωμανική Αυτοκρατορία το 1914. Πλέκοντας το προσωπικό με το ιστορικό, ο σκηνοθέτης «στήνει» μια υπερπαραγωγή με φόντο μια χώρα σε αναβρασμό και με ήρωες που γίνονται αναπάντεχα μάρτυρες σε μια από τις μεγαλύτερες τραγωδίες του 20ου αιώνα.

«Ο Χιονάνθρωπος» (The Snowman – 2017) του Τόμας Άλφρεντσον

image

Ένα αγοράκι ξυπνά κι αναζητά τη μητέρα του. Το σπίτι άδειο. Στον κήπο ένας χιονάνθρωπος με το φουλάρι της μητέρας του τυλιγμένο στο λαιμό του. Ο συναισθηματικά ασταθής αστυνόμος Χάρι Χόλε και η ομάδα του ξεκινούν την έρευνα κι ανακαλύπτουν έναν ανησυχητικό αριθμό γυναικών που έχουν χαθεί στη διάρκεια των τελευταίων χρόνων. Ένας serial killer παίζει διεστραμμένα παιχνίδια στρατηγικής στην έδρα του και ο Χάρι Χόλε καλείται να μπει στο μυαλό του.

Πρόκειται για το πολυαναμενόμενου θρίλερ μυστηρίου, βασισμένο στο ομώνυμο παγκόσμιο bestseller του Jo Nesbo, με πρωταγωνιστή τον Μάικλ Φασμπέντερ και σκηνοθέτη τον Τόμας Άλφρεντσον (“Άσε το Κακό να Μπει”, “Κι ο Κλήρος Έπεσε στον Σμάιλι”), ενώ στην παραγωγή συναντάμε τον σπουδαίο, Μάρτιν Σκορσέζε. Πρωταγωνιστούν: Ρεμπέκα Φέργκιουσον, Μάικλ Φασμπέντερ, Βαλ Κίλμερ, Κλοέ Σεβινί, Τζ. Κ. Σίμονς, Τζέιμι Κλέιτον, Σαρλότ Γκένσμπουργκ, Τζέιμς Ντ΄Αρσί, Τόμπι Τζόουνς.

«Η Μάχη των Φύλων» (Battle of the Sexes – 2017) των Τζόναθαν Ντέιτον και Βαλερί Φάρις (Η.Π.Α., Ηνωμένο Βασίλειο)

image

Ο συγκλονιστικός αγώνας τένις το 1973 ανάμεσα στην Παγκόσμια Πρωταθλήτρια Μπίλι Τζιν Κινγκ (Έμμα Στόουν) και τον πρώην Πρωταθλητή και κατά συρροή γυναικά, Μπόμπι Ριγκς (Στιβ Καρέλ) έμεινε στην ιστορία ως η Μάχη των Φύλων κι έγινε ένα από τα πιο δημοφιλή, οπτικοποιημένα αθλητικά event όλων των εποχών. Ο αγώνας έπιασε τον παλμό της εποχής και πυροδότησε μία παγκόσμια συζήτηση πάνω στο θέμα της ισότητας των φύλων, προωθώντας έτσι το φεμινιστικό κίνημα.

Παγιδευμένοι μέσα στην παραζάλη των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης, η Κινγκ και ο Ριγκς βρίσκονταν στα αντίθετα στρατόπεδα ενός δυαδικού επιχειρήματος αλλά, εκτός γηπέδου, ο καθένας έδινε πιο προσωπικές και πολύπλοκες μάχες. Με έναν υποστηρικτικό σύζυγο που την ωθούσε να διεκδικήσει τα δικαιώματά της για ίση αμοιβή, η άκρως ιδιωτική και κλειστή Κινγκ έδινε επίσης τη δική της μάχη με την σεξουαλικότητά της. Από την άλλη πλευρά, ο Ριγκς έπαιξε στα χαρτιά την κληρονομιά και τη φήμη του σε μία προσπάθεια να ξαναζήσει τις ένδοξες μέρες του παρελθόντος του.

Μαζί, η Μπίλι και ο Μπόμπι υπηρέτησαν ένα πολιτιστικό θέαμα που δεν περιοριζόταν μόνο στα γήπεδα του τένις, αλλά πυροδοτούσε συζητήσεις μεταξύ ανδρών και γυναικών σε υπνοδωμάτια και αίθουσες συνεδριάσεων σε όλο τον κόσμο. Πρωταγωνιστούν: Έμμα Στόουν, Στιβ Καρέλ, Ελίζαμπεθ Σου, Άντρια Ράιζμπορο, Σάρα Σίλβερμαν, Κρις Πάρνελ, Άλαν Κάμινγκ, Νάταλι Μοράλες

«Εκδικητής» (The Foreigner – 2017) του Μάρτιν Κάμπελ (Κίνα, Ηνωμένο Βασίλειο)

image

Ο «Εκδικητής», με πρωταγωνιστές τους Τζάκι Τσαν και Πιρς Μπρόσναν, είναι ένα θρίλερ δράσης από τον σκηνοθέτη του «Casino Royale». Η ταινία αναφέρεται στην ιστορία του ταπεινού επιχειρηματία Κουάν (Τσαν), που ζει στο Λονδίνο, του οποίου το κρυμμένο – για πολλά χρόνια – παρελθόν βγαίνει στην επιφάνεια, μέσω μίας εκδικητικής βεντέτας, όταν το μόνο πρόσωπο που του έχει μείνει να αγαπά – η έφηβη κόρη του – δολοφονείται σε ένα «τυφλό» τρομοκρατικό χτύπημα με πολιτικά κίνητρα. Ψάχνοντας ασταμάτητα για την ταυτότητα των τρομοκρατών, ο Κουάν εξαναγκάζεται σε μία σύγκρουση με έναν Βρετανό κυβερνητικό αξιωματούχο (Μπρόσναν), το παρελθόν του οποίου ίσως κρύβει στοιχεία για τους πραγματικούς δολοφόνους.

«Under the Sun» (V paprscích slunce – 2015) του Βίταλι Μάνσκι

image

Ο Βιτάλι Μάνσκι κινηματογραφεί για ένα έτος τη καθημερινή ζωή της 8χονης Ζιν Μι, η οποία ζει με τους γονείς της, στην Πιονγιάνγκ και αποτελεί μια συνηθισμένη οικογένεια της Λαοκρατικής Δημοκρατίας της Κορέας. Ο ασυμβίβαστος και μαχητικός, ουκρανικής καταγωγής Ρώσος ντοκιμαντερίστας, με την κάμερά του, έχοντας εξασφαλίσει άδεια γυρισμάτων από το κράτος της Β. Κορέας,  αποκαλύπτει την φαινομενικά αψεγάδιαστη ζωή και συγκεκριμένα εστιάζει στην πορεία ένταξης της μικρής Ζιν Μι, μέσα από την “εξιδανίκευση” των πάντων, στην ιδανική ζωή, την ιδανική εργασία, την ιδανική χώρα.
Τελικός σκοπός, να καταφέρει η ηρωίδα να γίνει μέλος μιας “ιδανικής“ κοινωνίας.

Η Ζιν αποφασίζει να λάβει μέρος σε μια από τις διάσημες επετείους «Σπαρτακιάδα». Οι τελετουργικές εκρήξεις χρωμάτων  και χαράς φαντάζουν σουρεαλιστικές μέσα από τον ρεαλιστικό φακό του Βιτάλι Μάνσκι. Η ζωή της Ζιν καταγράφει στην κάμερα την γενικότερη εικόνα μιας χώρας που βρίσκεται “κάτω από την αιωνιότητα του  ήλιου“ ο οποίος είναι και σύμβολο του ηγέτη της χώρας αυτής. Μια αληθινή ιστορία ενός μικρού κοριτσιού της σύγχρονης πραγματικότητας της Λαοκρατικής Δημοκρατίας της Κορέας.