Κάθε Σάββατο του Μάη, μετά τα μεσάνυχτα, τέσσερις ταινίες από διαφορετικές χώρες (Αμερική, Νορβηγία, Ελλάδα, Ισραήλ) αποδεικνύουν επί της μεγάλης οθόνης, ότι η αυτοδικία μιλάει παντού την ίδια γλώσσα. Βία, εμμονή, αλλά και καυστικό χιούμορ, αναδύεται μέσα από αγωνιώδεις ερμηνείες, που στοιχειώνουν νεότερους κινηματογραφικούς τιμωρούς. Χαρακτήρες που φτάνουν στα όρια τους και ήρωες που παίρνουν τον νόμο στα (αιματοβαμμένα) χέρια τους.

Ads

Με μία όμορφη και ενδιαφέρουσα ιδέα μας προτείνει για τα βράδια του Σαββάτου ο Κινηματογράφος Άστορ, διοργανώνοντας μεταμεσονύκτιες προβολές αξιόλογων ταινιών, με μειωμένο εισιτήριο. Το πρόγραμμα του Απριλίου ήταν αφιερωμένο στους Βρυκόλακες και μετά το επιτυχημένο εγχείρημα οι μεταμεσονύκτιες προβολές, συνεχίζονται και τον Μάιο, με τέσσερις Νύχτες Εκδίκησης.

Αναλυτικά το πρόγραμμα προβολών έχει διαμορφωθεί ως εξής:

Σάββατο 7 Μαΐου
Τα Ερείπια Είναι Πάντα Θλιμμένα (Blue Ruin) του Τζέρεμι Σολνιέ

Ads

Σάββατο 14 Μαΐου
Στο Στόμα των Λύκων (Big Bad Wolves) των Άαρον Κεσάλες, Ναβότ Παπουσάντο

Σάββατο 21 Μαΐου
Μικρό Ψάρι του Γιάννη Οικονομίδη

Σάββατο 28 Μαΐου
Με Σειρά Εξαφάνισης (In Order of Disappearance) του Χανς Πέτερ Μόλαντ

Λίγα λόγια για τις ταινίες:

Τα Ερείπια Είναι Πάντα Θλιμμένα (Blue Ruin)

image

Ο Ντουάιτ Έβανς είναι ένας μυστηριώδης άστεγος, ο οποίος ζει μαζεύοντας κονσερβοκούτια απ’ όπου βρει, ανοίγοντας σπίτια για να κάνει μπάνιο και αναζητώντας τροφή στα σκουπίδια. Το αυτοκίνητο του, μια μπλε Πόντιακ, είναι το σπίτι του, ένα σκουριασμένο σιδερένιο κουτί γεμάτο τρύπες από σφαίρες. Όταν ο Ντουάιτ βρει μπροστά του την αστυνομία δεν θα εκπλαγεί – μόνο που οι αρχές δεν τον αναζητούν για τις παρανομίες του, αλλά για να τον ενημερώσουν ότι ο άνθρωπος που πριν είκοσι χρόνια δολοφόνησε τους γονείς του αποφυλακίστηκε. Πανικόβλητος, ο Ντουάιτ ξεκινά ένα οδοιπορικό εκδίκησης, μόνο που αποδεικνύεται ανίκανος να το φέρει σε πέρας.

Τα «Ερείπια Είναι Πάντα Θλιμμένα» (Blue Ruin – 2013), είναι μια κλασική αμερικάνικη ιστορία εκδίκησης με τολμηρή βία, κατάμαυρο χιούμορ κι έναν συναρπαστικό, loser ήρωα που δεν μπορεί παρά να σε παρασύρει στο ιλιγγιώδες ταξίδι του προς την καταστροφή. Η δεύτερη μεγάλου μήκους ταινία του 30χρονου σκηνοθέτη Τζέρεμι Σολνιέ – μετά το «Murder Party» του 2007 – είναι ένα ανατρεπτικό και ευρηματικό θρίλερ. Τιμήθηκε με Βραβείο FIPRESCI, στο Φεστιβάλ των Καννών το 2013, όπου και προβλήθηκε στο Δεκαπενθήμερο Σκηνοθετών.

Στο Στόμα των Λύκων (Big Bad Wolves)

image

Μια σειρά από βίαιες δολοφονίες κοριτσιών διασταυρώνει τις ζωές τριών αντρών με αναπάντεχα αποτελέσματα. Ο πατέρας του τελευταίου θύματος (Tzahi Grad) αναζητά εκδίκηση, ένας αυτόκλητος αστυνομικός (Λίορ Ασκενάζι – Lior Ashkenazi) λειτουργεί εκτός των ορίων του νόμου και ο βασικός ύποπτος, ο οποίος είναι ένας δάσκαλος θρησκευτικών (Ρότεμ Κέιναν – Rotem Keinan) καταλήγει στα αδίστακτα χέρια τους…

«Το “Big Bad Wolves” είναι ένα κωμικό θρίλερ για μια απαγωγή, που αντλεί την έμπνευση του από την κοινωνία στην οποία ζούμε. Η υπαρξιακή αγωνία λειτουργεί ως το θεμέλιο του Ισραήλ και αποπειράται να ορίσει και να ενισχύσει την νομιμότητα  του κράτους: ο φόβος της τρομοκρατικής δραστηριότητας,  κυρίως των απαγωγών, το συνεχές αίσθημα της καταδίωξης, η έμφυτη δυσανεξία και η μάτσο συμπεριφορά σε συνδυασμό με μια ιστορική λαχτάρα για εκδίκηση συνθέτουν το ιδανικό έδαφος για ακραίες συμπεριφορές και τις επακόλουθες αντιδράσεις.» – Άχαραον Κεσάλες και Ναβότ Παπουσάντο

Το σκηνοθετικό και συγγραφικό δίδυμο των Aharon Keshales και Navot Papushado, επιστρέφει τέσσερα χρόνια μετά το «Kalevet» του 2010, με τη δεύτερη μεγάλου μήκους ταινίας τους. Ο λόγος για το «Big Bad Wolves: Στο Στόμα των Λύκων» (2013), ένα καλογυρισμένο και προσεγμένο αισθητικά θρίλερ, με καυστικό, μαύρο χιούμορ που κερδίζει το ενδιαφέρον του θεατή. Αξίζει να σημειώσουμε ότι το φιλμ, αποτέλεσε την καλύτερη ταινία για το έτος κυκλοφορίας της, σύμφωνα με τον Κουέντιν Ταραντίνο!

Διαβάστε επίσης:
Ο Ταραντίνο προτείνει: Big Bad Wolves – Στο Στόμα των Λύκων

Το Μικρό Ψάρι

image

Ήρωας της ταινίας «Το Μικρό Ψάρι» είναι ο Στράτος, ο οποίος όταν ήταν δεκαεννιά χρονών, διέπραξε ένα έγκλημα πάθους και πέρασε τη μισή του ζωή στη φυλακή, κάτω από την προστασία ενός αρχινονού του υποκόσμου, του Λεωνίδα. Μια μέρα, κατά τη διάρκεια μιας συμπλοκής ανάμεσα σε αντίπαλες συμμορίες, ο Λεωνίδας του έσωσε τη ζωή. Ο Στράτος αυτό δεν το ξέχασε ποτέ. Ελεύθερος πια, ο Στρατός δουλεύει τη νύχτα σε ένα αρτοποιείο, ενώ τη μέρα εκτελεί συμβόλαια θανάτου. Όλα του τα χρήματα τα δίνει στον Γιώργο, τον αδελφό του Λεωνίδα, που οργανώνει ένα παράτολμο σχέδιο απόδρασης για να βγάλουν τον Λεωνίδα από τη φυλακή. Το μόνο πράγμα που απασχολεί τον Στράτο είναι να εξοφλήσει το χρέος του στον Λεωνίδα. Η μέρα της απόδρασης, η πιο σημαντική μέρα της ζωής του Στράτου, πλησιάζει…

Τέσσερα χρόνια μετά τον «Μαχαιροβγάλτη», ο Γιάννης Οικονομίδης επιστρέφει και μας παρουσιάζει τη νέα του δημιουργία, «Το Μικρό Ψάρι». Μία από τις καλύτερες ελληνικές ταινίες του 2014 που πραγματοποίησε την παγκόσμια πρεμιέρα της στην 64η Μπερλινάλε. Ένα σκληρό αλλά όμορφο φιλμ με στοιχεία νουάρ. Μία γκανγκστερική, αστυνομική περιπέτεια, που έχει ως κεντρικό άξονα τον Στράτο, δηλαδή τον Βαγγέλη Μουρίκη, σε μία σπουδαία ερμηνεία.

«Η ιδέα ήταν να κάνουμε ένα φιλμ νουάρ, μία γκανγκστερική, αστυνομική περιπέτεια, που να έχει ως κεντρικό άξονα τον Στράτο, δηλαδή τον Βαγγέλη Μουρίκη. Ο ήρωας μας, πέρα από το βεβαρημένο του παρελθόν, είναι παράλληλα κι ένας κόντρα κίλερ, ένα συνδυασμός ιδιαίτερος και καινούργιος για τα ελληνικά δεδομένα, σε μια ιστορία που ξετυλίγεται ποικιλότροπα», λέει χαρακτηριστικά ο Γιάννης Οικονομιδής στη συνέντευξη που παραχώρησε στο Tvxs.gr και συνεχίζει:

«Ο Στράτος, είναι ένας άνθρωπος ο οποίος παλεύει για την προσωπική του λύτρωση και αξιοπρέπεια. Παράλληλα είναι ενδιαφέρον το γεγονός, ότι παρακολουθούμε έναν χαρακτήρα ο οποίος ξεκινάει από το “μαύρο”, ξεκινάει από το κακό. Είναι δηλαδή χαμένος. Ένας χαρακτήρας από αυτούς που δε θα ήθελες να είναι φίλος σου… Αλλά στο τέλος κερδίζει τον θεατή και τη συμπάθεια του. Κι αυτό ακριβώς είναι το θέμα. Ότι ακόμα και μέσα στον βόρβορο μπορεί να ανθίσει ένα λουλούδι.»

Διαβάστε επίσης:
Απολαυστικός Βαγγέλης Μουρίκης στην καλύτερη ταινία του Γιάννη Οικονομίδη
Συνέντευξη – Γιάννης Οικονομίδης: Το «Μικρό Ψάρι» καταφάσκει υπέρ του ανθρώπου

Με Σειρά Εξαφάνισης (In Order of Disappearance)

image

Χειμώνας στη Νορβηγία. Ο εσωστρεφής και εργατικός Nils (Στέλαν Σκάρσγκαρντ – Stellan Skarsgard) οδηγεί το εκχιονιστικό του διατηρώντας τους δρόμους καθαρούς και τα βουνά προσβάσιμα στo αφιλόξενο παγωμένο τοπίο, όπου ζει. Έχει μόλις ανακηρυχθεί ο πολίτης της χρονιάς για τον ζήλο του, όταν ενημερώνεται ότι ο γιος του πέθανε από υπερβολική δόση ηρωίνης. Αρνείται όμως να αποδεχτεί την επίσημη εκδοχή του θανάτου του γιου του και ξεκινά μια μυστική έρευνα που τον οδηγεί στους δολοφόνους του παιδιού του. Μια σειρά από αναπάντεχα γεγονότα τον μετατρέπουν σε αδίστακτο ήρωα του υποκόσμου, ενώ η ταυτότητα του παραμένει άγνωστη…

Ο δημιουργός Χανς Πίτερ Μόλαντ, που στο παρελθόν μας έχει δώσει αξιόλογα δείγματα γραφής, με ταινίες του όπως το «Aberdeen» του 2000 και το «A Somewhat Gentle Man» του 2010, επιστρέφει με τη νέα του δημιουργία: «Με Σειρά Εξαφάνισης» (In Order Of Disappearance / Kraftidioten). Έχοντας για ακόμη μία φορά για πρωταγωνιστή του, τον αγαπημένο και σπουδαίο ηθοποιό, Στέλαν Σκάρσγκαρντ, ο Νορβηγός σκηνοθέτης, μας παρουσιάζει μία διασκεδαστική ιστορία εκδίκησης, με ενδιαφέρουσα στοιχεία μαύρης κωμωδίας, η οποία διαδραματίζεται στο παγωμένο τοπίο της Σκανδιναβίας.

«Ήθελα να κάνω μία ιστορία εκδίκησης για πολύ καιρό. Η εκδίκηση είναι μια πρωτόγονη και μαζί ανθρώπινη υπόθεση. Ως παιδί επιθυμούσα την εκδίκηση: πολεμούσα ανθρώπους που με είχαν αδικήσει, ταπεινώσει, κλέψει ή προδώσει. Μέσα από την εκδίκηση έλπιζα ότι θα αποδιδόταν η δικαιοσύνη. Φανταζόμουν ότι έβαζα τα πράγματα σε τάξη. Φανταζόμουν ότι ένας τραμπούκος θα αναγνώριζε το λάθος του, όταν θα βρισκόταν και αυτός ταπεινωμένος. Όπως ξέρουμε όλοι, αυτό δεν συμβαίνει. Αντί να αποδοθεί η δικαιοσύνη, η βία κλιμακώνεται. Οπότε αν δεν μπορείς να επανορθώσεις την αδικία, τουλάχιστον ας περάσεις καλά.» – Χανς Πίτερ Μόλαντ

Διαβάστε επίσης:
Ιστορία εκδίκησης με καυστικό χιούμορ και «Με Σειρά Εξαφάνισης»

Για περισσότερες πληροφορίες:
Κινηματογράφος Άστορ (Σταδίου 28 – είσοδος εντός στοάς Κοραή)
Τιμή εισιτηρίου: 5 ευρώ