Τρία χρόνια μετά την ταινία του «Stoker» (2013), κι ενώ μας έχει ήδη χαρίσει μία από τις σημαντικότερες ταινίες του 21ου αιώνα («Oldboy» – 2004), ο Παρκ Τσαν-Γουκ, επιστρέφει δριμύτερος. Έχοντας πραγματοποιήσει την παγκόσμια πρεμιέρα του τον Μάιο, στο επίσημο διαγωνιστικό τμήμα του 69ου Διεθνούς Κινηματογραφικού Φεστιβάλ των Καννών, το φιλμ «Η Υπηρέτρια» (The Handmaiden / Ah-ga-ssi – 2016) του Νοτιοκορεάτη σκηνοθέτη, αποτελεί ένα σαγηνευτικό ερωτικό θρίλερ, με εικόνες σπάνιας ομορφιάς, βασισμένο στο μυθιστόρημα «Fingersmith» της Σάρα Γουότερς.

Ads

«Υπήρχαν δύο ζωτικής σημασίας συνθήκες που πιστεύω ότι ήταν αναγκαίες για την προσαρμογή του μυθιστορήματος. Η πρώτη ήταν η ύπαρξη μιας συγκεκριμένης αστικής τάξης και η άλλη ήταν το δυτικού τύπου ψυχιατρείο. Θα ήταν άσκοπο να ανακατασκευάσω την ιστορία, αν «έχανα» το ένα ή το άλλο στοιχείο, έτσι η μόνη μου επιλογή ήταν να μεταφέρω την ιστορία στην ιαπωνική αποικιακή εποχή, όταν η Κορέα βρισκόταν σε φάση εκσυγχρονισμού και εκδυτικισμού.» – Παρκ Τσαν-Γουκ

image

Η Υπηρέτρια / The Handmaiden / Ah-ga-ssi
Σκηνοθεσία: Παρκ Τσαν-Γουκ

Σενάριο: Τσανγκ Σέο-Κιούνγκ, Παρκ Τσαν-Γουκ (βασισμένο στο μυθιστόρημα της Σάρα Γουότερς)
Φωτογραφία: Τσανγκ Τσανγκ-Χουν
Μοντάζ: Τσο Γιανγκ-Γουκ
Μουσική: Κιμ Σανγκ-Μπαμ, Κιμ Γιάε-Μπαμ
Παραγωγοί: Σιντ Λιμ, Παρκ Τσαν-Γουκ
Πρωταγωνιστούν: Κιμ Μιν-Χε, Κιμ Τάε-Ρι, Χα Γιουνγ-Γου, Τσο Γιν-Γουνγκ, Κιμ Χάε-Σουκ, Μουν Σο-Ρι
Χώρα Παραγωγής: Νότια Κορέα
Έτος Παραγωγής: 2016
Διάρκεια: 144 λεπτά
Διανομή: ΑΜΑ Films

Ads

image

Τη δεκαετία του 1930 στην Κορέα, κατά την περίοδο της ιαπωνικής κατοχής, μια νέα κοπέλα (Sookee) προσλαμβάνεται ως υπηρέτρια σε μια Γιαπωνέζα κληρονόμο (Hideko) που ζει μια μοναχική ζωή σε ένα μεγάλο κτήμα στην ύπαιθρο, με τον αυταρχικό θείο της (Kouzuki). Αλλά η υπηρέτρια έχει ένα μυστικό.

Είναι μία πορτοφολού που έχει προσληφθεί από έναν απατεώνα, ώστε να αποπλανήσει την κληρονόμο, να της κλέψουν την περιουσία και τέλος να την κλείσουν στο τρελοκομείο. Τα πράγματα φαίνεται να προχωρούν σύμφωνα με το σχέδιο, μέχρι που η Sookee και η Hideko «ανακαλύπτουν» μεταξύ τους μερικές απρόσμενες συγκινήσεις.

image

«Δεν ήταν πρόθεσή μου να κάνω μια ταινία για τα ανθρώπινα δικαιώματα που να δείχνει την εξάλειψη ή μη των διακρίσεων. Ήθελα να επικεντρωθώ σε άτομα που ζουν στην εποχή της αποικιοκρατίας και όχι να γυρίσω μια ιστορία για την ίδια την εποχή της αποικιοκρατίας. Πάντα ήθελα να δημιουργήσω μια ταινία που να απεικονίζεται η ομοφυλοφιλία ως κάτι φυσικό, ως ένα κανονικό μέρος της ζωής.» – Παρκ Τσαν-Γουκ

O βραβευμένος και καταξιωμένος σκηνοθέτης – των ταινιών «Oldboy», «Lady Vengeance», «Thirst» και «Stoker» – Παρκ Τσαν-Γουκ, επιστρέφει με ένα γοητευτικό νέο-νουάρ δράμα, εμπνευσμένο από το μυθιστόρημα της Βρετανίδας συγγραφέως Σάρα Γουότερς «Fingersmith». Η ιστορία μάς μεταφέρει στην ιαπωνοκρατούμενη Κορέα του 1930, όπου ο Παρκ μάς εισάγει στην γοητευτική συνάντηση μιας νεαρής Γιαπωνέζας κυρίας που ζει σε ένα απομονωμένο κτήμα και μιας Κορεάτισσας που προσλαμβάνεται ως υπηρέτρια εκεί, αλλά που έχει στόχο την κληρονομιά έπειτα από προτροπή ενός απατεώνα.

image

Οι αξιοπρόσεκτες ερμηνείες των Κιμ Μιν-Χε («Right now») ως Hideko, Χα Γιανγκ-Γου («The Chaser») ως o απατεώνας και η πρωτοεμφανιζόμενη Κιμ Τάε-Ρι ως Sookee, προσφέρουν πολύ δυναμικά στοιχεία στην ταινία του Παρκ, συνδυάζοντας το εξαιρετικό πρωτογενές υλικό με τη μοναδική σκηνοθετική ματιά του Κορεάτη σκηνοθέτη, ώστε καταλήγουν σε μια αξέχαστη κινηματογραφική εμπειρία.

«Υπήρχαν σκέψεις για 3D στην αρχή της παραγωγής, αλλά δεν έγινε λόγω προϋπολογισμού. Μερικές φορές αναρωτιέμαι ακόμα και τώρα, πώς θα ήταν η ταινία σε 3D. Υπάρχουν ηδονοβλεπτικά στοιχεία πίσω από πόρτες και ντουλάπες, για τα οποία σκέφτηκα ότι θα ήταν ενδιαφέρον να χρησιμοποιήσω 3D γραφικά. Ο Χίτσκοκ το είχε ήδη κάνει αυτό στο «Dial M for Murder», αλλά η τεχνολογία εκείνη την εποχή δεν ήταν τόσο καλής ποιότητας. Σκέφτηκα πόσο θα ταίριαζε το 3D που έχουμε στις μέρες.» – Παρκ Τσαν-Γουκ

image

Το μυθιστόρημα «Fingersmith» πρωτοεκδόθηκε το 2002, και περιλήφθηκε στις short lists των βραβείων Man Booker και Orange. Η ιστορία του διαδραματίζεται στη Βικτωριανή Εποχή, έτσι μεταφέρθηκε στην τηλεόραση από το BBC το 2005, με πρωταγωνιστές τους Σάλι Χόκινς και Ελέιν Κάσιντι, κι επίσης στο θέατρο στο Oregon Shakespeare Festival. Είναι το τρίτο μυθιστόρημα της δημοφιλούς Ουαλής συγγραφέως Σάρα Γουότερς, που έχει λάβει πολλά βραβεία και επιλέχθηκε ως Fellow of the Royal Society of Literature το 2009.

Διαβάστε επίσης:
Οι 100 σημαντικότερες ταινίες του 21ου αιώνα

image

«Η ιαπωνική αποικιοκρατία παραμένει ένα ευαίσθητο θέμα στην Κορέα, και μόλις πρόσφατα οι κινηματογραφιστές άρχισαν πλήρως – και ελεύθερα – να το διερευνούν. Είναι σημαντικό για τις ταινίες να εξερευνήσουν το κίνημα της ανεξαρτησίας και της αντι-αποικιοκρατίας. Αλλά σε αντίθεση με πολλά άλλα κορέατικα δράματα, τα οποία τείνουν να απεικονίζουν τους Ιάπωνες ως κακοποιούς, οι χαρακτήρες μου δεν είναι καλοί ή κακοί, απλώς και μόνο επειδή είναι Ιάπωνες ή Κορεάτες. Η ιστορία μου επικεντρώνεται σε πρόσωπα, κατά τη διάρκεια μιας συγκεκριμένης εποχής. Δεν είχα προσπαθήσει να απομονώσω την ιστορία αφαιρώντας της τα ιστορικά γεγονότα, ούτε επιτρέπω στο ιστορικό φόντο για να εξουδετερώσει την αφήγηση. Αισθάνθηκα ότι ήταν σημαντικό να απεικονίσω το μεταβαλλόμενο πνεύμα της εποχής, μέσα από τις ταξικές συγκρούσεις, τα θέματα των γυναικών, καθώς και ιατρικά θέματα όπως οι ψυχικές ασθένειες.» – Παρκ Τσαν-Γουκ

image

Έχοντας πραγματοποιήσει την παγκόσμια πρεμιέρα της τον Μάιο, στο επίσημο διαγωνιστικό τμήμα του 69ου Διεθνούς Κινηματογραφικού Φεστιβάλ των Καννών, η «Υπηρέτρια» παρουσιάστηκε στην ελληνική της πρεμιέρα στο 22ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Αθήνας – Νύχτες Πρεμιέρας, πριν την επίσημη κυκλοφορία της ταινίας στις Κινηματογραφικές Αίθουσες.

image

Ένα σαγηνευτικό ερωτικό θρίλερ που έρχεται από το φετινό Φεστιβάλ Καννών, έχοντας αποσπάσει το Βραβείο Vulcain Prize for the Technical Artist. Ένα ρομάντζο εποχής με αρκετό ερωτισμό, χιούμορ, αλλά και τρόμο. Υπέροχη φωτογραφία, ηλεκτρισμένη ατμόσφαιρα, γυναικεία απελευθέρωση από τα δεσμά της πατριαρχίας, αναπάντεχες εξελίξεις, αλλά και δυναμικές πρωταγωνίστριες, πλαισιώνουν τη νέα ταινία του Παρκ Τσαν-Γουκ, με «τη μία να έχει σκοτεινό παρελθόν και την άλλη απελπιστικό παρόν, αλλά και τις δύο να εκπέμπουν αέρα ατομικότητας και σαγήνης».

Διαβάστε επίσης:
Παρκ Τσαν-Γουκ – Ο σκηνοθέτης του «Oldboy» επιστρέφει: «Η Υπηρέτρια»

Έτος: 2016 | Xώρα: Νότια Κορέα | Διάρκεια: 143 λεπτά | Σκηνοθεσία: Chan-wook Park | Σενάριο: Seo-Kyung Chung, Chan-wook Park | Παίζουν: Min-hee Kim, Kim Tae-ri, Jung-woo Ha.