Μετά το πολιτικό δράμα του Τζορτζ Κλούνεϊ «Αι Ειδοί του Μαρτίου» (The Ides of March – 2011) και την ταινία του Γκας Βαν Σαντ «Milk», με πρωταγωνιστή τον υπέροχο Σον Πεν, συνεχίζουμε το Αφιέρωμά μας “Εκλογές στο σελιλόιντ”, με ταινίες που έχουν ως κεντρικό τους άξονα την ατμόσφαιρα των εκλογών και ότι αυτό συνεπάγεται… Ο Μάικλ Ρίτσι σκηνοθετεί το 1972 το φιλμ «Ο Υποψήφιος» (The Candidate). Μία χαρακτηριστική ταινία τους είδους, με πρωταγωνιστή τον σπουδαίο Ρόμπερτ Ρέντφορντ.

Ads

Ένας ιδεαλιστής και φιλελεύθερος δικηγόρος (Ρόμπερτ Ρέντφορντ) διεκδικεί τη θέση του γερουσιαστή της Καλιφόρνια. Αλλά ενώ διατείνεται ότι δε θα κάνει κανένα συμβιβασμό, σύντομα διαπιστώνει ότι αυτοί που κινούν τα νήματα της προεκλογικής εκστρατείας είναι οι μάνατζερ της διαφήμισης.
image
Έτσι ο ήρωας μας – αν και αρχικά είχε λάβει την απόφαση ότι θα χειριστεί την προεκλογική εκστρατεία με τον δικό του τρόπο – γρήγορα αναδιπλώνεται. Καταλαβαίνοντας πως οι πιθανότητές του να κερδίσει μοιάζουν πλέον ελάχιστες και μαθαίνοντας σταδιακά τους κανόνες του παιχνιδιού, ο νεαρός δικηγόρος σύντομα θα ζητήσει την απαραίτητη βοήθεια και διαφήμιση των ειδικών…

Τη σκηνοθεσία του φιλμ υπογράφει ο Μάικλ Ρίτσι (Michael Ritchie, 1938 – 2001), που η αλήθεια είναι ότι είναι γνωστός κυρίως για τις κωμωδίες που πραγματοποίησε, με πρωταγωνιστές όπως ο Chevy Chase (Fletch του 1985 και Fletch Lives του 1989), αλλά και για τις τηλεοπτικές του δημιουργίες, όπως το βραβευμένο με Χρυσή Σφαίρα “The Positively True Adventures of the Alleged Texas Cheerleader – Murdering Mom” του 1993 ή το πολύ καλό “The Outsider” του 1967. Ωστόσο η ταινία του «Ο Υποψήφιος» (The Candidate – 1972), είναι ίσως η καλύτερη στιγμή της καριέρας του.
image
Όσο για τον πρωταγωνιστή της ταινίας, δεν είναι άλλος από τον σπουδαίο Ρόμπερτ Ρέντφορντ. Έναν υπέροχο ηθοποιό, που πρόσφατα είχαμε την ευκαιρία να τον απολαύσουμε τόσο στην ταινία «Ο Κανόνα της Σιωπής» (The Company You Keep – 2012) όπου πρωταγωνιστεί αλλά και σκηνοθετεί, όσο βέβαια και στο φιλμ «Όλα Χάθηκαν» (All Is Lost  – 2013) του Τζέι Σι Τσάντορ, όπου περιορίζεται κυρίως σε μονολόγους του ήρωα και ο Ρέντφορντ κλέβει εύκολα τις εντυπώσεις.
image
Ωστόσο, επιστρέφοντας πίσω στο φιλμ «Ο Υποψήφιος» (The Candidate) του Μάικλ Ρίτσι και στο 1972, βρισκόμαστε σίγουρα στην χρυσή εποχή ενός από τους σημαντικότερους ηθοποιούς του αμερικανικού – και όχι μόνο – κινηματογράφου. Αρκεί να θυμηθούμε ότι μέσα στην ίδια μόνο δεκαετία θα ακολουθήσουν τα θρυλικά φιλμ:

  • Jeremiah Johnson (1972) του Sydney Pollack
  • The Way We Were (1973) του Sydney Pollack, με την Barbra Streisand
  • The Sting (1973) του George Roy Hill, με τον Paul Newman
  • The Great Gatsby (1974) του Jack Clayton, με την Mia Farrow
  • Three Days of the Condor (1975) του Sydney Pollack, με την Faye Dunaway
  • All the President’s Men (1976) του Alan J. Pakula, με τον Dustin Hoffman

Βραβευμένος με Όσκαρ Σεναρίου, ο «Υποψήφιος» είναι ίσως η πρώτη αμερικανική ταινία που δείχνει τόσο καθαρά τον ρόλο που διαδραματίζουν στο προεκλογικό παιχνίδι οι επαγγελματίες διαφημιστές, οι οποίοι προωθούν στην αγορά τον υποψήφιό τους όπως ακριβώς ένα καταναλωτικό προϊόν…

Έτος: 1972 | Χώρα: Η.Π.Α. | Διάρκεια: 110 λεπτά | Σκηνοθεσία: Michael Ritchie | Σενάριο: Jeremy Larner | Παίζουν: Robert Redford, Peter Boyle, Melvyn Douglas

Ads