Ο Κινηματογράφος ΤΙΤΑΝΙΑ, εγκαινιάζει την χειμερινή του περίοδο με ένα Αφιέρωμα στον πατέρα της νουβέλ βαγκ και σπουδαίο καλλιτέχνη Ζαν-Λικ Γκοντάρ. Στα πλαίσια του Αφιερώματος θα προβληθούν τρία αριστουργήματα του σημαντικότατου Γάλλου σκηνοθέτη. Του Γιώργου Ρούσσου.
 
 
«- Γιατί υπάρχει αυτό το απόσπασμα για τον Βελάσκεθ;
– Είναι το θέμα. Ο ορισμός της ταινίας. Ο Βελάσκεθ στο τέλος της ζωής του δε ζωγράφιζε πλέον, συγκεκριμένα πράγματα. Το ξαναλέει ο Μπελμοντό όταν μιμείται τον Μιμόν: δεν πρέπει να περιγράφουμε τους ανθρώπους, αλλά αυτό που υπάρχει ανάμεσά τους. Πριν από δυο – τρία χρόνια είχα την εντύπωση ότι τα πάντα είχαν γίνει στον κινηματογράφο, ότι δεν έμενε τίποτα να κάνουμε. Γύρισαν το “Ιβάν ο Τρομερός”, “Ο Άρτος Ημών ο Επιούσιος”. Μας έλεγαν να κάνουμε ταινίες πάνω στο πλήθος, αλλά το “Πλήθος” είχε γίνει, γιατί να το ξανακάνουμε; Με λίγα λόγια, ήμουν απαισιόδοξος. Μετά τον “Τρελό Πιερό” δεν έχω πια την ίδια εντύπωση των πάντων. Ναι. Πρέπει να κινηματογραφήσουμε, να μιλήσουμε για τα πάντα. Όλα μένουν να γίνουν.»
Ζαν Λικ Γκοντάρ

image
 
Το Αφιέρωμα στον Ζαν-Λικ Γκοντάρ από τον Κινηματογράφο ΤΙΤΑΝΙΑ CINEMAX θα διαρκέσει μέχρι τις 23 Οκτωβρίου και θα προβάλλονται καθημερινά οι ταινίες: «Ο Τρελός Πιερό», «Ζούσε τη Ζωή της» και «Όλα Πάνε Καλά». Αναλυτικά:
 
Στις 18:00 θα προβάλλεται η ταινία, «Ο Τρελός Πιερό» (Pierrot Le Fou) του 1965.

image
 
Εδώ και μερικά χρόνια, ο Φερντινάν βρίσκεται εγκλωβισμένος σε έναν γάμο που τον βοήθησε στην κοινωνική του ανέλιξη, αλλά τον έχει βυθίσει στην ανία. Η τυχαία συνάντησή του με τη Μαριάν Ρενουάρ, έναν παλιό του έρωτα, είναι η αφορμή που έψαχνε για να τα τινάξει όλα στον αέρα και να αποδράσει μαζί της προς άγνωστη κατεύθυνση.
 
Αφού σβήσουν τα ίχνη τους και απομονωθούν σαν σύγχρονοι ναυαγοί θα εξασφαλίσουν τα προς το ζην με τα πιο απίθανα κόλπα φτάνοντας μέχρι τον γαλλικό νότο. Εκεί όπου θα γίνει το οριστικό ξεκαθάρισμα λογαριασμών.
 
Πειραματισμός, νεωτερισμός και αντισυμβατικές ιδέες εκφράζονται με έντονα χρώματα και φίλτρα. Εκρηκτικός και αυθόρμητος «Ο Τρελός Πιερό», είναι ένα περίεργο road trip χωρίς γεωγραφική αφετηρία και τέλος.
 
Ένα road trip ιδεών, ερωτημάτων και επίκαιρων σχολιασμών χωρίς να ακολουθούνται φόρμες. Μια ματιά σε αναπάντητα ερωτήματα. Ο υλισμός και ο πολιτισμός, η έλλειψη επικοινωνίας και οι αρχετυπικές ασυμβατότητες των δύο φύλων, απασχολούν κι εδώ τον Ζαν Λικ Γκοντάρ.


 
Στις 20:00 θα προβάλλεται η ταινία, «Ζούσε τη Ζωή της» (Vivre Sa Vie) του 1962.

image
 
Η Νανά (Άννα Καρίνα) είναι πωλήτρια σε κατάστημα δίσκων στο Παρίσι. Αντιμετωπίζοντας οικονομικά προβλήματα, εγκαταλείπει τόσο τον σύντροφό της όσο και τη δουλειά της και αρχίζει να εκπορνεύεται. Αναζητώντας την ευτυχία μακριά από τον σύζυγο και το παιδί της, βρίσκει μια ψευδαίσθηση ελευθερίας στα πεζοδρόμια του Παρισιού.
 
Η ταινία μας παρουσιάζει σταδιακά αλλά και μεθοδικά, το πέρασμα της ηρωίδας από την ευκαιριακή, «ερασιτεχνική» εκπόρνευση, στην επαγγελματική πορνεία, καταγράφοντας μια σειρά από διαδοχικές στιγμές αυτής της πορείας.
 
Συνδυάζοντας μοναδικά τη μυθοπλασία με το ντοκιμαντέρ και εγγράφοντας το προσωπικό δράμα της ηρωίδας σε έναν ευρύτερο κοινωνικό και φιλοσοφικό προβληματισμό, ο σκηνοθέτης Ζαν Λικ Γκοντάρ μας παρουσιάζει ένα πραγματικό αριστούργημα και μία από τις πιο αντιπροσωπευτικές ταινίες του γαλλικού Νέου Κύματος (Αναλυτική Κριτική της Ταινίας).


 
Στις 22:00 θα προβάλλεται η ταινία, «Όλα Πάνε Καλά» (Tout Va Bien) του 1972.

image
 
Τέσσερα χρόνια έχουν περάσει από την καταστολή του Μάη του ’68 στη Γαλλία. Ο στρατηγός Ντε Γκολ έχει καταστείλει την «επανάσταση» και υπό την προεδρία του διαδόχου του Ζορζ Πομπιντού, όλα δείχνουν πλέον να είναι υπό έλεγχο. Ή μήπως όχι;
 
Φαινομενικά τουλάχιστον, «Όλα Πάνε Καλά», σύμφωνα με τις επιθυμίες και τις επιταγές της καθεστηκυίας τάξης. Κι εκεί, μέσα στη φαινομενική «κοινωνική νηνεμία», οι εργάτες ενός εργοστασίου αλλαντικών ξεσηκώνονται, κηρύσσουν απεργία και το καταλαμβάνουν.
 
Ο πατέρας της νουβέλ βαγκ, Ζαν Λικ Γκοντάρ, έχοντας στη διάθεσή του δύο σπουδαίους ηθοποιούς, όπως ο Ιβ Μοντάν και η Τζέιν Φόντα, μας παρουσιάζει με το γνωστό ανατρεπτικό του στιλ, ότι τελικά “τίποτα δεν πάει καλά” (Αναλυτική Κριτική της Ταινίας).


 
Στα τέλη της δεκαετίας του ’50 μία νέα τάση κάνει την εμφάνιση της στον ευρωπαϊκό κινη­ματογράφο και συγκεκριμένα στη Γαλλία. Το νέο αυτό ρεύμα κινηματογράφησης στρέφεται ενάντια στον μέχρι τότε παρα­δοσιακό αφηγηματικό κινηματογράφο της προηγούμενης γενιάς, ενώ παράλλη­λα αναζητά τρόπους έκφρασης μιας νέας δημιουργικής γλώσσας (Αφιέρωμα στη Νουβέλ Βαγκ: Μέρος 1ο και Μέρος 2ο).

image
 
Το Αφιέρωμα στον Ζαν-Λικ Γκοντάρ από τον Κινηματογράφο ΤΙΤΑΝΙΑ CINEMAX (Πανεπιστημίου & Θεμιστοκλέους) θα διαρκέσει μέχρι και τις 23 Οκτωβρίου όπου θα προβάλλονται καθημερινά οι ταινίες: «Ο Τρελός Πιερό», «Ζούσε τη Ζωή της» και «Όλα Πάνε Καλά» (Η Γενική Είσοδος είναι 5 ευρώ και 3 ευρώ για τους ανέργους).