Το «The Grandmaster» του Γουόνγκ Καρ Γουάι, δεν είναι απλά μία ακόμα ταινία πολεμικών τεχνών, αλλά μία υπέροχη χορογραφία που εξιδανικεύει τη χρήση του slow motion στην σκοτεινή αίθουσα. Του Γιώργου Ρούσσου.

Η ιστορία εκτυλίσσεται τη θυελλώδη εποχή που ακολούθησε την πτώση της τελευταίας Δυναστείας της Κίνας, μία εποχή χάους, διαίρεσης και πολέμου, αλλά ταυτόχρονα και χρυσή εποχή για τις πολεμικές τέχνες. Χρόνια έρευνας και μελέτης των πολεμικών τεχνών, εξασφάλισαν την πιστή αναπαράσταση και αυθεντικότητα της, με τις χορογραφίες του Γιούνε Γο Πινγκ (Matrix, Kill Bill, Τίγρης και Δράκος κτλ).

 
Είναι χαρακτηριστικό, ότι οι τρεις πρωταγωνιστές: Τόνι Λιουνγκ, Ζανγκ Ζιγί και Τσανγκ Τσεν, περάσανε χρόνια προπόνησης στο Κουνγκ Φου για τους ρόλους τους. Το «The Grandmaster», εκπροσωπεί πια ένα νέο είδος στις ταινίες πολεμικών τεχνών και την καριέρα του Γουόνγκ Καρ Γουάι.

image
 
Ο Τόνι Λιουνγκ ως Ip Man και η υπέροχη Ζανγκ Ζιγί που υποδύεται την Gong Er, είναι ιδανικοί στους ρόλους τους, σε μία ταινία που διαθέτει ένα από τα καλύτερα Soundtrack της χρονιάς, καθηλωτικό και σε σημεία συγκινητικό, το οποίο υπογράφει ο Frankie Chan.
 
Το «The Grandmaster», που έκανε παγκόσμια πρεμιέρα τον Φλεβάρη στο 63ο Διεθνές Κινηματογραφικό Φεστιβάλ του Βερολίνου, είναι η νέα πολυαναμενόμενη ταινία του καταξιωμένου Γουόνγκ Καρ Γουάι.

image
 
Ο σκηνοθέτης του “In the Mood for Love” (2000) και του “2046” (2004), μετά από έξι χρόνια προγραμματισμού κι άλλα τρία χρόνια γυρισμάτων, παρουσιάζει στη μεγάλη οθόνη τη ζωή και το έργο του θρυλικού δάσκαλου του Kung Fu, Ιπ Μαν.
 
Το φιλμ, ξεκινά ως η ιστορία του Ιπ Μαν, του θρυλικού δασκάλου του Μπρους Λι και εξελίσσεται στο πορτρέτο μιας περασμένης εποχής, ενός χαμένου κόσμου.

image
 
Ο Ιπ Μαν γεννήθηκε στο Φοσάν, στη Νότια Κίνα, από πλούσια οικογένεια. Συχνάζει πολύ στο Gold Pavilion, έναν πολυτελή οίκο ανοχής, που εξυπηρετεί και ως σημείο συνάντησης για τις αυθεντίες του Κουνγκ Φου.
 
Το 1936, η Κίνα βρίσκεται σε αναταραχή και υπό τον κίνδυνο διαίρεσης. Οι Ιάπωνες έχουν εισβάλλει στα βορειοανατολικά της χώρας, στη Μαντζουρία. Ο δάσκαλος του Κουνγκ Φου, Γκονγκ Μπόσεν, αφήνει το σπίτι του στα ιαπωνικά κατεχόμενα, και φτάνει στο Φοσάν.
 
Το Gold Pavilion του επιφυλάσσει μια τελετή προκλήσεων και επίδειξης πολεμικών τεχνών, με αφορμή τη συνταξιοδότηση του. Η κόρη του, Γκονγκ Ερ, μοναδική κληρονόμος της τεχνικής «64 χέρια», θα έρθει εκεί αντιμέτωπη με τον Ιπ Μαν για πρώτη φορά.

image
 
Ο θρυλικός Ιπ Μαν, γεννήθηκε κατά τα τέλη της Δυναστείας Κινγκ της Κίνας (1644-1911). Ως μάστερ της πολεμικής τέχνης Wing Chun, ήταν απόγονος μιας πολύ πλούσιας οικογένειας στο Φοσάν. Παθιασμένος από πολύ μικρός με το Κουνγκ Φου, μαθήτευσε στο πλευρό του Τσαν Γουά-Σουν. Το Φοσάν ήταν το κέντρο του Νότου για τις πολεμικές τέχνες, την περίοδο εκείνη.
 
Ο Ιπ Μαν συμμετείχε συχνά σε αγώνες επιδεξιότητας, αλλά δεν άνοιξε ποτέ δική του σχολή. Οι πολεμικές τεχνικές ήταν το πάθος του, αλλά δε ζούσε από αυτό. Όταν οι Ιάπωνες εισέβαλλαν στο Φοσάν, κατέλαβαν το σπίτι του και ώθησαν την οικογένεια του σε φτώχεια.
 
Μετά τη λήξη του Εμφυλίου Πολέμου, ο Ιπ Μαν αναγκάστηκε να φύγει για το Χονγκ Κονγκ και δε μπόρεσε να ξαναγυρίσει ποτέ. Εκεί, ξεκίνησε να διδάσκει την τέχνη του Wing Chun για να επιβιώσει, η οποία διαδόθηκε κι έγινε ιδιαίτερα δημοφιλής παγκοσμίως.
 
«Μεγάλωσα παρακολουθώντας τις ταινίες του Μπρους Λι», αναφέρει ο Γουόνγκ Καρ Γουάι. Όσο περισσότερα μάθαινε και για το δάσκαλο του, Ιπ Μαν, τόσο τον συνάρπαζε και η ιστορία τους περισσότερο. Ένας καλλιεργημένος, μορφωμένος άνδρας από το Φοσάν, που κατέληξε εξόριστος στο Χονγκ Κονγκ, κι εξελίχθηκε σε έναν από τους μεγαλύτερους δασκάλους του Wing Chun. Ανάμεσα στους μαθητές του, ήταν και ο Μπρους Λι.

image
 
Ο Γουόνγκ Καρ Γουάι γεννήθηκε το 1956 στη Σανγκάι και μετακόμισε στο Χονγκ Κονγκ με την οικογένεια του στην ηλικία των πέντε ετών. Ξεκίνησε την καριέρα του ως σεναριογράφος κι άρχισε να σκηνοθετεί τα σενάρια του το 1988. Η πρώτη του μεγάλου μήκους ταινία, “Καθώς κυλούν τα δάκρυα μας” (As Tears Go By – 1988) συμμετείχε στην Εβδομάδα Κριτικής του Φεστιβάλ Καννών.
 
Το 1990, η δεύτερη ταινία του “Οι Άγριες Μέρες Μας” (Days of Being Wild) απέσπασε πέντε βραβεία Hong Kong Film, μεταξύ των οποίων Καλύτερης Σκηνοθεσίας και Ταινίας. Ίδρυσε τη δική του εταιρία Jet Tone το 1992 και πέρασε τα επόμενα δύο χρόνια γυρίζοντας το “Ashes of Time”, σε απομονωμένες περιοχές της Κίνας.
 
Το “Δάσος του Τσάνγκινγκ” (Chungking Express – 1994), που πραγματοποιήθηκε πολύ γρήγορα σε ένα διάλειμμα από τα γυρίσματα “Ashes of Time” και έγινε η πρώτη παγκόσμια επιτυχία του.
 
Ακολούθησαν οι “Έκπτωτοι Άγγελοι” (Fallen Angels – 1995). Με γυρίσματα κυρίως στην Αργεντινή, το “Happy Together” έκανε πρεμιέρα το 1997 στο Φεστιβάλ Καννών, όπου απέσπασε βραβείο Καλύτερης Σκηνοθεσίας. Όλες οι επόμενες ταινίες του, έκαναν την πρεμιέρα τους στις Κάννες.
 
Μεταξύ των οποίων και η “Ερωτική Επιθυμία” (In the Mood for Love) το 2000, που χάρισε στον Τόνι Λιουνγκ το βραβείο Καλύτερου Ηθοποιού. Το “2046” που κυκλοφόρησε το 2004, είναι η πρώτη αγγλόφωνη ταινία του και ακολούθησαν “Οι Νύχτες μου Μακρυά” (My Blueberry Nights) το 2007. Ενώ το 2006 ο Γουόνγκ Καρ Γουάι, ήταν Πρόεδρος της Κριτικής Επιτροπής στο Φεστιβάλ των Καννών.


 
Έτος: 2013 | Xώρα: Κίνα | Διάρκεια: 108 λεπτά | Σκηνοθεσία: Kar Wai Wong | Σενάριο: Kar Wai Wong | Παίζουν: Tony Leung Chiu Wai, Ziyi Zhang, Jin Zhang