Σε ηλικία 89 ετών «έφυγε» από τη ζωή η διάσημη Αμερικανίδα ηθοποιός Λορίν Μπακόλ. Η σύζυγος του θρυλικού αμερικανού ηθοποιού Χάμφρεϊ Μπόγκαρντ σημάδεψε μια ολόκληρη γενιά στη χρυσή εποχή του Χόλιγουντ τις δεκαετίες του 40’ και του 50’.

 
«Με βαθιά θλίψη, αλλά με μεγάλη ευγνωμοσύνη για την καταπληκτική ζωή της, επιβεβαιώνουμε το θάνατο της Λορίν Μπακόλ» αναφέρει το ίδρυμα Μπόγκαρντ στο λογαριασμό του στο Twitter.

 
Ο θάνατός της, σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες οφείλεται σε «αγγειακό εγκεφαλικό επεισόδιο». Ο θάνατός της έρχεται μόλις μια ημέρα μετά την αυτοκτονία του αγαπημένου ηθοποιού Ρόμπιν Γουίλιαμς.
 
Η Λορίν Μπακόλ έχει χαρακτηριστεί ως μια από τις 20 μεγαλύτερες ηθοποιούς όλων των εποχών. Είχε το προσωνύμιο το «βλέμμα».
 

Το 2007 απέσπασε το βραβείο Όσκαρ για το σύνολο του έργου της.

Η Μπακόλ γεννήθηκε με το όνομα Μπέτυ Τζόαν Πέρσκε στη Νέα Υόρκη, ως μοναχοκόρη της Νάταλι (πατρικό όνομα Μπακόλ ή Βένσταϊν), μιας γραμματέως, και του Ουίλιαμ Πέρσκε, που ήταν πωλητής. Οι γονείς της ήταν Εβραίοι μετανάστες, με τις δικές τους οικογένειες να προέρχονται από τη Γαλλία, την Πολωνία, τη Ρουμανία και τη Γερμανία. Οι γονείς της πήραν διαζύγιο όταν ήταν έξι ετών και τότε ήταν που υιοθέτησε το επώνυμο της μητέρας της. 
 
Έκανε το ντεμπούτο της στον κινηματογράφο σε ηλικία 20 ετών, με την ταινία «Σειρήνα της Μαρτινίκα» (To Have and Have Not) πλάι στον Χάμφρεϊ Μπόγκαρτ,   τον οποίο έναν χρόνο αργότερα παντρεύτηκε και αποτέλεσαν ένα από τα πιο γνωστα ζευγάρια του Χόλυγουντ.

Η ατάκα της «ξέρεις να σφυρίζεις έτσι; Ενώνεις τα χείλη και φυσάς…». σε αυτή  την ταινία έχει μείνει στην Ιστορία του σινεμά.

Ακολούθησαν ο «Μεγάλος ύπνος» το 1947 και το «Στη Βοή της καταιγίδας» (1948) όπου έπαιξε ξανά δίπλα στον πρώτο της σύζυγο Χάμφρεϊ Μπόγκαρτ και συγκαταλέγονται στις μεγάλες της επιτυχίες.

Από τις μεγαλύτερες εισπρακτικές επιτυχίες της καριέρας της ήταν η κωμωδία του 1953 «Πώς να παντρευτείτε έναν εκατομμυριούχο».

Μεταξύ άλλων έχει πρωταγωνιστήσει στις ταινίες «Αγωνία μέσα στη νύχτα» (1964) του Ντένις Σάντερς, «Harper» (1966), «Έγκλημα στο Όριαν Εξπρές» (1973), «Με το χέρι στη σκανδάλη» (1976), «The fan» (1981), αλλά και το «Dogville» του Λαρς Φον Τρίερ το 2003.

Καθώς μεγάλωνε, η Μπακόλ αρνούταν να δει τις πρώτες τις ταινίες. «Δεν αντέχω να βλέπω τον εαυτό μου νέο», έλεγε. «Είναι μια μορφή βασανιστηρίου να σου υπενθυμίζεται πώς ήσουν. Τώρα είμαι μια ρυτιδιασμένη ηλικιωμένη γυναίκα».

Η μαύρη λίστα των Αριστερών του Χόλυγουντ

Στα τέλη της δεκαετίας του 1940 (1947) ο Μπογκάρτ και η Μπακόλ, μαζί με άλλα μεγάλα ονόματα του Χόλυγουντ , είχαν συστήσει την Committee for the First Amendment, μια ομάδα που διαμαρτυρόταν για τη δράση της Επιτροπής Αντιαμερικανικών Δραστηριοτήτων (House Committee on Un-American Activities-HUAC).

Η εκστρατεία της HUAC να θέσει εκτός του αμερικανικού κινηματογράφου οποιονδήποτε είχε κομμουνιστικές «τάσεις» οδήγησε πολλούς ηθοποιούς και συγγραφείς στη «μαύρη λίστα» του Χόλυγουντ.

Μαζί με περίπου 50 διασημότητες, η Μπακόλ και ο Μπόγκαρτ ταξίδεψαν στην Ουάσινγκτον για να στηρίξουν όσους είχαν συμπεριληφθεί στη «μαύρη λίστα», ωστόσο οι προσπάθειές τους δεν κατάφεραν να σταματήσουν τις διώξεις. Οι δέκα σεναριογράφοι που βρίσκονταν στην κορυφή της «μαύρης λίστας»  έχασαν τη δικαστική μάχη και παράλληλα τέθηκαν στο περιθώριο της κινηματογραφικής βιομηχανίας.

Στη συνέχεια, ο Μπόγκαρντ και η Μπακολ άρχισαν να παίρνουν αποστάσεις από τους συναδέλφους τους που κατηγορήθηκαν για τα αριστερά τους φρονήματα. Η Μπακόλ εμφανίστηκε στο πλευρό του Χάμφρεϊ Μπόγκαρτ σε μια φωτογραφία που τυπώθηκε στο τέλος ενός άρθρου που έγραψε ο ίδιος με τίτλο «Δεν είμαι κομμουνιστής» στην έκδοση του Μαΐου 1948 του περιοδικού Photoplay. Σε συνεντεύξεις, ανέφεραν: «Υποστηρίζουμε τον κομμουνισμό όσο ο Τζον Έντγκαρ Χούβερ», ο διευθυντής του FBI.