Πολλά οφέλη για την υγεία θα μπορούσε να έχει η μέτρια κατανάλωση καφέ με τρία έως τέσσερα φλιτζάνια την ημέρα, σύμφωνα με νέα επιστημονική μελέτη.

Ειδικότερα, η νέα μελέτη που δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό έντυπο The BMJ, εστίασε σε περισσότερες από 200 ήδη δημοσιευμένες μελέτες και κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η μέτρια κατανάλωση καφέ σχετίζεται με χαμηλότερο κίνδυνο θανάτου και καρδιακής νόσου, συγκριτικά με την μη κατανάλωση καφέ.

Επίσης, μειώνει τον κίνδυνο ηπατικής νόσου και ορισμένων μορφών καρκίνου, διαβήτη τύπου 2, χολολιθίασης, ουρικής αρθρίτιτδας και άνοιας. Ακόμα θετική ήταν η επίδραση ως προς την νόσο Πάρκινσον, την κατάθλιψη και τη νόσο Αλτσχάιμερ.

Ωστόσο, οι επιστήμονες υπογράμμισαν ότι μεγάλη κατανάλωση καφέ κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης μπορεί να είναι επιβλαβής και να έχει ανεπιθύμητες ενέργειες. Παράλληλα, συνέστησαν στις έγκυες γυναίκες να μην λαμβάνουν πάνω από 200mg καφεΐνης την ημέρα - δύο κούπες στιγμιαίου καφέ - επειδή έτσι μπορεί να αυξηθεί ο κίνδυνος αποβολής.

Οι ειδικοί τόνισαν επίσης ότι οι άνθρωποι δεν πρέπει να αρχίσουν να πίνουν καφέ για λόγους υγείας, ενώ η μεγαλύτερη κατανάλωση δεν σχετίζεται με βλάβη στην υγεία, αλλά τα οφέλη είναι μικρότερα.

Ο καθηγητής Paul Roderick, συν-συγγραφέας της μελέτης, από την Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου του Southampton, επισήμανε ότι η μελέτη δείχνει μια συσχέτιση ανάμεσα στον καφέ και στην υγεία και δεν αποδεικνύει ότι αυτός είναι η αιτία, καθώς μπορεί να παίζουν ρόλο και άλλοι παράγοντες, όπως η σωματική άσκηση, το κάπνισμα, ηλικία κ.α. «Τα οφέλη της μέτριας κατανάλωσης καφέ φαίνεται να είναι μεγαλύτερα από τους κινδύνους», πρόσθεσαν ο ερευνητές.

Για τους ενήλικες, η μέτρια πρόσληψη καφεΐνης ισοδυναμεί με περίπου 400mg που αντιστοιχούν σε τρεις έως τέσσερις καφέδες. Αλλά η καφεΐνη υπάρχει και σε άλλα ποτά και φαγητά εκτός από τον καφέ

Πόση ποσότητα καφεΐνης στα προϊόντα που καταναλώνουμε;

  • Μία κούπα καφέ φίλτρου: 140mg
  • Μια κούπα στιγμιαίου καφέ: 100mg
  • Μια κούπα τσαγιού: 75mg
  • Κόκα κόλα: 40mg
  • Ένα ενεργειακό ποτό 250ml: μέχρι 80mg
  • Μία ράβδος απλής σοκολάτας: λιγότερο από 25mg
  • Ράβδος σοκολάτας γάλακτος: λιγότερο από 10 mg

Σημειώνεται, ότι οι ερευνητές τόνισαν ότι ο καφές είναι γενικά πιο υγιεινός, όταν πίνεται χωρίς πρόσθετη ζάχαρη, γάλα ή κρέμα ή κάποιο λιπαρό σνακ για συνοδευτικό.