Τα απολιθώματα ενός άγνωστου είδους πτερόσαυρου, που είχε άνοιγμα φτερών 11 μέτρα και τρεφόταν με νεαρής ηλικίας δεινόσαυρους εντοπίστηκαν στην έρημο Γκόμπι στην Μογγολία, σύμφωνα με το National Geographic.

Τα απολιθώματα είχαν εντοπιστεί πριν από μερικά χρόνια στην περιοχή Nemegt Formation της ερήμου η οποία αποτελεί ένα παλαιοντολογικό «παράδεισο» αφού εκεί ανακαλύπτονται συνεχώς απολιθώματα κάθε είδους ζώων (από ψάρια μέχρι δεινοσαύρους) που ζούσαν πριν από πολλά εκατομμύρια χρόνια.

Ειδικότερα, ο πτερόσαυρος ζούσε πριν από 70 εκατομμύρια χρόνια σε αυτό το ζεστό και ξερό μέρος και είναι σίγουρα αν όχι το μεγαλύτερο σίγουρα ένα από τα 2-3 μεγαλύτερα σε μέγεθος ιπτάμενα όντα που έχουν κάνει την εμφάνιση τους στην Γη. Αυτό το μέρος ήταν τότε γεμάτο δεινοσαύρους, τα μωρά των οποίων αποτελούσαν το τέλειο γεύμα για τα τεράστια σαρκοφάγα, καθώς ήταν εύκολος στόχος. Μάλιστα όταν βρισκόταν στο έδαφος ο πτερόσαυρος αυτός μπορούσε ακόμη και να περπατήσει χρησιμοποιώντας μέρος των τεράστιων φτερών του ως μπροστινά άκρα.

Οι παλαιοντολόγοι από το πανεπιστήμιο του Τόκιο βρήκαν για πρώτη φορά ενδείξεις αυτού του ζώου όταν σε ανασκαφή στη Μογγολία το 2006 ανακάλυψαν τμήματα οστών 20 εκατοστών, αλλά τους πήρε μία δεκαετία να αποκρυπτογραφήσουν τι ακριβώς είχαν βρει.

Η ομάδα είχε εξ αρχής υποψίες ότι τα τμήματα οστού ανήκαν σε πτερόσαυρο και ο καθηγητής κ. Takanobu Tsuihiji είπε στο National Geographic τα εξής: «Αμέσως αναγνώρισα ότι θα μπορούσε να είναι πτερόσαυρος και το γιγάντιο μέγεθός του μου φάνηκε εκπληκτικό».

Τα ευρήματα ήταν αρκετά παρόμοια με οστά που είχαν βρεθεί στο Τέξας το 1970s, τα οποία αποδείχτηκε ότι ανήκαν στο ερπετό Κουετζαλκόατλους, και στη Ρουμανία τη δεκαετία του 1990, τα οποία αργότερα τακτοποιήθηκαν με το είδος Χατζεκοπτέρυξ, τα οποία είναι και τα 2 είδη πτερόσαυρων.

Αν και τα ευρήματα είχαν παρεμφερές άνοιγμα φτερών με άλλα απολιθώματα, τα οστά ήταν σπασμένα σε τόσο μικρά κόμματα, που πήρε στην ομάδα χρόνια να τα ανασυντάξει και να επιβεβαιώσει ότι είχαν μπροστά τους ένα παρόμοιο ζώο.

Το γεγονός ότι ανακαλύφθηκαν σε μία περιοχή της ερήμου Γκόμπι που είναι γνωστή ως μόρφωμα Nemegt, όπου δεν είχαν προκύψει συναφή ευρήματα στο παρελθόν, μαρτυρά ότι η εξάπλωση των ζώων αυτών ήταν ευρεία, λένε οι ερευνητές.