Έναν νέο μύκητα που θα μπορούσε να βοηθήσει στην αντιμετώπιση του προβλήματος των μη βιοδιασπώμενων πλαστικών, ανακάλυψαν οι ερευνητές του Ινστιτούτου Βοτανικής Κανμίνγκ της Κινέζικης Ακαδημίας Επιστημών. Ο συγκεκριμένος μύκητας είναι είναι σε θέση να διασπά τα πλαστικά απορρίμματα μέσα σε λίγες εβδομάδες, συμβάλλοντας έτσι στο μεγάλο πρόβλημα που αντιμετωπίζει ο πλανήτης  μας.

Πρόκειται για τον μύκητα Aspergillus tubingensis, που βρίσκεται συνήθως στο έδαφος αλλά σύμφωνα με τη νέα μελέτη μπορεί να ευδοκιμήσει και σε στην επιφάνεια των πλαστικών. Ο συγκεκριμένος μύκητας εκκρίνει ένζυμα διασπούν τους δεσμούς μεταξύ μεμονωμένων μορίων και στη συνέχεια χρησιμοποιούν το φυτικό μέρος του μύκητα για να τα διαχωρίσει.

Οι ερευνητές βρήκαν το μύκητα Aspergillus tubingensis σε μία χωματερή στο Ισλαμαμπάντ του Πακιστάν. Πιστεύεται μάλιστα ότι όλοι οι μύκητες έχουν χρήσιμες ιδιότητες που ακόμα δεν είναι γνωστοί, καθώς η αποψίλωση και οι άλλες ανθρώπινες δραστηριότητες συνεχίζουν να επηρεάζουν την πρόσβασή μας σε τέτοια είδη.

Σύμφωνα με την έρευνα, παρατηρηθήκαν όλοι οι παράγοντες που επηρεάζουν την ικανότητα του μύκητα να διασπάσει το πλαστικό. Η θερμοκρασία και το pH του περιβάλλοντος, καθώς και ο τύπος του μέσου καλλιέργειας που εφαρμόστηκε, επηρέασαν την απόδοσή του.

Το επόμενο βήμα για τους ερευνητές είναι να καταλάβουν ποιες συνθήκες θα ήταν ιδανικές για να διευκολύνουν την πρακτική εφαρμογή της διάσπασης των πλαστικών από το μύκητα, σε μεγάλη κλίμακα.
Σημειώνεται, ότι ο μύκητας μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να αντιμετωπίσει το πρόβλημα των πλαστικών σωματιδίων που καταλήγουν στην παροχή νερού, με την εφαρμογή τους σε μονάδα επεξεργασίας αποβλήτων και λυμάτων, ή με άλλες μεθόδους.