Μια ομάδα προγραμματιστών της Maluuba, θυγατρικής της Microsoft, αξιοποιώντας ειδικά σχεδιασμένο λογισμικό τεχνητής νοημοσύνης, κατάφερε να τερμάτισε το Ms. Pac-Man με το απόλυτο σκορ 999.000 πόντων στην έκδοση του παιχνιδιού για το Atari 2600.

Ads

Πρόκειται για την τέλεια παρτίδα αφού κανείς ποτέ δεν έχει καταφέρει να κάνει «perfect scor» στο Pac-Man, χωρίς να «κλέψει». Σύμφωνα με το PCmag, το λογισμικό τεχνητής νοημοσύνης κατάφερε να διαχωρίσει το παιχνίδι σε επιμέρους τμήματα, τα οποία οι αλγόριθμοί της ήταν δυνατόν να επεξεργαστούν ξεχωριστά. 

«Εάν, για παράδειγμα, 100 αλγόριθμοι πρότειναν την κίνηση προς τα δεξιά, αφού αυτή οδηγούσε στη γρηγορότερη διαδρομή, αλλά τρεις πρότειναν κίνηση προς τα αριστερά, αφού στα δεξιά είχαν εντοπίσει ένα φάντασμα [σ.σ. τύπος εχθρού στο παιχνίδι], ο κεντρικός αλγόριθμος θα έδινε μεγαλύτερη βαρύτητα στην δεύτερη πρόταση», εξηγεί η Microsoft σε σχετικό blog post.

Φυσικά, το «σπάσιμο» του παιχνιδιού σε ξεχωριστά τμήματα μπορεί να θεωρηθεί κι αυτό ως μια μορφή cheating. Το εγχείρημα, ωστόσο, δείχνει πόσο έχει προχωρήσει η τεχνολογία της τεχνητής νοημοσύνης.