Ένα νέο φάρμακο που σχεδιάστηκε για την καταπολέμηση του διαβήτη τύπου 2 φαίνεται να έχει αναστρέψει σημαντικά την απώλεια μνήμης σε ποντίκια που πάσχουν από τη νόσο Αλτσχάιμερ.

Η έρευνα που δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό έντυπο Brain Research έγινε από ερευνητές στη Μεγάλη Βρετανία και την Κίνα και αφορούσε στον τριπλό υποδοχέα που είναι συνδυασμός των αυξητικών παραγόντων GLP-1, GIP και γλυκαγόνης.

Η επιστημονική ομάδα χορήγησε τον τριπλό υποδοχέα σε ποντίκια με νόσο Αλτσχάιμερ και χρησιμοποίησε έναν λαβύρινθο για να μελετήσει τη διαμόρφωση της μνήμης στα πειραματόζωα, όπου και διαπίστωσε ότι το φάρμακο ανέτρεψε σημαντικά το έλλειμμα μνήμης.

Επιπλέον, αύξησε τα επίπεδα του εγκεφαλικού αυξητικού παράγοντα που προστατεύει τη λειτουργία των νευρικών κυττάρων, μείωσε τις πλάκες β – αμυλοειδούς στον εγκέφαλο, τη χρόνια φλεγμονή και το χρόνιο οξειδωτικό στρες κι επιβράδυνε τον ρυθμό απώλειας των νευρικών κυττάρων.

Σύμφωνα με τον Christian Hölscher του βρετανικού Πανεπιστημίου Λάνκαστερ «το φάρμακο αυτό μπορεί να αποτελέσει νέα θεραπεία για χρόνιες νευροεκφυλιστικές διαταραχές όπως είναι η νόσος του Αλτσχάιμερ… Αν και τα οφέλη του νέου αυτού αντιδιαβητικού φαρμάκου έχουν προς το παρόν παρατηρηθεί μόνο σε ποντίκια, άλλες μελέτες για ήδη υπάρχοντα αντιδιαβητικά φάρμακα, όπως είναι η λιραγλουτίδη, έχουν παρουσιάσει θετικά αποτελέσματα σε ανθρώπους με νόσο Αλτσχάιμερ. Συνεπώς είναι καίριας σημασίας να συνεχίσουμε την έρευνα», δήλωσε ο Hölscher.

ΠΗΓΗ: sciencealert.com – Από την ΕΡΤ