Περίπου 30 δασκάλες-ρομπότ διδάσκουν αγγλικά σε 21 δημοτικά σχολεία μιας νοτιοκορεατικής πόλης, στο πλαίσιο ενός πιλοτικού εκπαιδευτικού προγράμματος. Τα ρομπότ, σε σχήμα αυγού και με την ονομασία Engkey δημιουργήθηκαν από το Ινστιτούτο Επιστήμης και Τεχνολογίας της Κορέας (KIST).

Ads

Το νέο πρόγραμμα δείχνει τις ολοένα διευρυνόμενες δυνατότητες της ρομποτικής τεχνολογίας, ταυτόχρονα όμως προκαλεί και αντιδράσεις καθώς δείχνει και τον κίνδυνο για τις θέσεις εργασίας λόγω αυτών των εξελίξεων.

Τα ρομπότ-δασκάλες έχουν ύψος περίπου ένα μέτρο και αντί για πρόσωπο διαθέτουν μια οθόνη τηλεόρασης, όπου εμφανίζεται μια ψηφιακή γυναίκα (άβαταρ). Κινούνται με ροδάκια μέσα στην τάξη, διαβάζουν βιβλία, ενώ μερικές φορές κινούνται και ρυθμικά στο ρυθμό της μουσικής. Χρησιμοποιούν προ-προγραμματισμένο λογισμικό για να τραγουδάνε και να παίζουν παιγνίδια εκμάθησης του αλφαβήτου.

Τα ρομπότ ελέγχονται εξ αποστάσεως από πραγματικούς δασκάλους αγγλικών, που όμως βρίσκονται σε άλλη χώρα, τις Φιλιππίνες, και μπορούν να δουν και να ακούσουν τους κορεάτες μαθητές. Ειδικές κάμερες ανιχνεύουν τις εκφράσεις του προσώπου των τηλε-δασκάλων και αυτές αντικατοπτρίζονται στο πρόσωπο της ψηφιακής δασκάλας-αβατάρ.

Ads

Αν και προς το παρόν βρίσκονται σε στάδιο δοκιμής, τα ρομπότ προορίζονται να σταλούν σε απομακρυσμένες αγροτικές περιοχές της χώρας, τις οποίες αποφεύγουν οι δάσκαλοι, ιδίως των ξένων γλωσσών. Οι εκπαιδευτικές Αρχές της Ν. Κορέας διευκρίνισαν, πάντως, ότι δεν προτίθενται να αντικαταστήσουν τους πραγματικούς δασκάλους με ρομπότ, όμως θέλουν από τη μια να βοηθήσουν τη ρομποτική βιομηχανία της χώρας τους και, από την άλλη, να εμπλουτίσουν την εκπαιδευτική διαδικασία.

Ωστόσο, ο επικεφαλής επιστήμων του KIST Σαγκόνγκ Σεόνγκ-Ντάε δήλωσε πως «οι μορφωμένοι κι έμπειροι δάσκαλοι από τις Φιλιππίνες είναι πολύ φθηνότεροι από τους ομολόγους τους σε άλλες χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Ν. Κορέας», ενώ πρόσθεσε: «τα ρομπότ δεν παραπονιούνται ποτέ για την ασφάλεια υγείας τους, δεν ζητάνε άδεια ασθενείας, ούτε αποζημιώσεις για απόλυση…απλώς χρειάζονται κάποια επιδιόρθωση και μια αναβάθμιση λογισμικού κατά καιρούς».

Το τετράμηνης διάρκειας πιλοτικό πρόγραμμα ενισχύεται από την κυβέρνηση, που επένδυσε περίπου 1 εκατ. ευρώ στο όλο σχέδιο. Κάθε ρομπότ κοστίζει περίπου 6.700 ευρώ. Παρόμοια πιλοτικά προγράμματα με ρομπότ σε νοτιοκορεατικά σχολεία έχουν ξεκινήσει από το 2009.