Δύο τεράστιες, άγνωστης προέλευσης, δομές που μοιάζουν με “ενεργειακές φυσαλίδες” και οι οποίες εκπέμπουν πανίσχυρες ακτίνες-γ εντόπισαν κοντά στο κέντρο του γαλαξία μας Αμερικανοί αστρονόμοι. Οι ειδικοί επιστήμονες μπορούν να προσφέρουν μόνο εικασίες για τη φύση και την προέλευσή τους.

Οι “φυσαλίδες”, λοιπόν, αυτές περιέχουν ασύλληπτη ενέργεια ισοδύναμη με 100.000 εκρήξεις σούπερ-νόβα και μέχρι σήμερα δεν είχαν εντοπιστεί εξαιτίας της “ομίχλης” που δημιουργείται όταν σωματίδια που κινούνται σχεδόν με την ταχύτητα του φωτός αλληλεπιδρούν με το φως και τα διαστρικά αέρια του γαλαξία μας.

Οι δομές αυτές φαίνεται να διαθέτουν καλά προσδιορισμένα εξωτερικά περιγράμματα, καλύπτονται πίσω από μια “ομίχλη” ακτίνων γάμα και καταλαμβάνουν μια πελώρια έκταση 50.000 ετών φωτός, 25.000 έτη βόρεια του κέντρου του γαλαξία και άλλα 25.000 έτη νότια από αυτό.

Συγκεκριμένα, το φαινόμενο αυτό είναι τόσο εκτεταμένο, που, όπως συνειδητοποίησαν οι αστρονόμοι, καλύπτει περισσότερο από το μισό ουρανό της Γης, φαίνεται να είναι μεγάλο όσο ολόκληρος ο γαλαξίας μας και μπορεί να έχει ηλικία εκατομμυρίων ετών.

Οι φυσαλίδες μπορεί να εκπέμφθηκαν από μια έκρηξη σωματιδίων από την υπερμεγέθη μαύρη τρύπα που εκτιμάται ότι βρίσκεται στο κέντρο του γαλαξία μας ή να δημιουργούνται από ένα κύμα γεννήσεων και θανάτων άστρων στο γαλαξιακό κέντρο, εικάζουν οι αστρονόμοι.

«Δεν καταλαβαίνουμε πλήρως τη φύση ή την προέλευση τους», εξηγεί ο Νταγκ Φινκμπάινερ του Κέντρου Αστροφυσικής Χάρβαρντ-Σμιθσόνιαν, ο οποίος έκανε την ανακάλυψη με τη βοήθεια του διαστημικού τηλεσκοπίου “Φέρμι” της NASA.

Το τηλεσκόπιο αυτό που αποτελεί το πιο ευαίσθητο όργανο που έχει ποτέ εκτοξευθεί στο διάστημα για την ανίχνευση ακτινών-γ, οι οποίες αποτελούν την υψηλότερης ενέργειας μορφή ηλεκτρομαγνητικής ακτινοβολίας στο σύμπαν και από το 2008 “χτενίζει” ολόκληρο τον ουρανό κάθε τρεις ώρες και αναμένεται να κάνει κι άλλες σημαντικές ανακαλύψεις στο μέλλον.