Στην αναζήτηση του άστρου «Νέμεσις» έχουν προχωρήσει επιστήμονες της Αμερικανικής Διαστημικής Υπηρεσίας (NASA), καθώς πιστεύεται πως είναι υπεύθυνο κατά καιρούς για την αποστολή εν δυνάμει καταστροφικών κομητών προς τη Γη. Το αόρατο «άστρο του θανάτου», το οποίο είναι ακόμα υποθετικό, υπολογίζεται πως είναι πέντε φορές μεγαλύτερο από τον Δία και 7.000 μεγαλύτερο από τη Γη.

Ορισμένοι αστρονόμοι πιστεύουν ότι αυτό το άστρο βρίσκεται σε απόσταση περίπου ενός τρίτου του έτους φωτός (δηλαδή 25.000 φορές την απόσταση Ήλιου-Γης).

Μάλιστα, σύμφωνα με τους παλαιοντολόγους David Raup και Jack Sepkoski θα μπορούσε μάλιστα να είναι αυτό που ευθύνεται για την πρόσκρουση ενός κομήτη ή αστεροειδούς, που εξαφάνισε τους δεινόσαυρους πριν από 65 εκατ. χρόνια.

Όπως σημειώνει η Telegraph, τα τελευταία 250 εκατομμύρια χρόνια η Γη δέχεται επίθεση, ανά περίπου 26 εκατομμύρια χρόνια, από κάποιο παγωμένο ουράνιο σώμα που προκαλεί μαζική εξαφάνιση των ειδών στον πλανήτη. Μερικοί ερευνητές, σύμφωνα με τη βρετανική εφημερίδα, θεωρούν ότι πίσω από αυτές τις περιοδικές καταστροφικές προσκρούσεις βρίσκεται ένας άλλος η «Νέμεσις», που στέλνει ουράνια σώματα να πέσουν πάνω στη Γη.

Η «Νέμεσις» εκτιμάται ότι είναι ένας ερυθρός ή καφέ «νάνος», ένα αποτυχημένο άστρο που δεν κατάφερε να δημιουργήσει αρκετή ενέργεια, ώστε να καίει όπως ο ήλιος μας σήμερα.

Η αναζήτηση του από τη NASA έχει ξεκινήσει με την εκτόξευση του νέου διαστημικού τηλεσκοπίου υπέρυθρων ακτίνων WISE, που εκτοξεύτηκε πέρυσι και ήδη χαρτογραφεί τους Ουρανούς από φέτος τον Ιανουάριο.

Χίλιους παρόμοιους με το «Νέμεσις» άστρα-νάνους, αναμένεται να αποκαλύψει το τηλεσκόπιο αυτό σε ακτίνα 25 ετών φωτός από τον ήλιο μας. Μάλιστα και σύμφωνα με επιστήμονες το ηλιακό μας σύστημα περιβάλλεται από μια τεράστια σφαίρα παγωμένων σωμάτων το «Νέφος Όορτ».

Αυτά τα παγωμένα σώματα έλκονται προς τη Γη ως κομήτες, κάτι το οποίο συμβαίνει κατά πάσα πιθανότητα λόγω της ελκτικής δύναμης που ασκεί η βαρύτητα του αόρατου άστρου «Νέμεσις». Μια σημαντική ένδειξη για την ύπαρξη του είναι ένας μυστηριώδης πλανήτης νάνος που ονομάζεται Sedna που είχε εντοπιστεί σε επιμήκη τροχιά 12.000 γήινων ετών γύρω από τον ήλιο.

Όπως αναφέρει σχετικά ο Mike Brown, ο οποίος ανακάλυψε το Sedna, το 2003: « O Sedna είναι ένα πολύ περίεργο αντικείμενο που δεν θα έπρεπε να βρίσκεται εκεί! Ποτέ δεν έρχεται κοντά ούτε σε κάποιους από τους γιγαντιαίους πλανήτες μας ή τον ήλιο, αλλά αντίθετα βρίσκεται αρκετά μακριά σε μια απίστευτα εκκεντρική τροχιά».

Πηγή: Telegraph