Ads

Περισσότερο παλαιό αλλά και περισσότερο γνωστό παγκοσμίως από κάθε άλλον υπόγειο σιδηρόδρομο ανά την υφήλιο, το μετρό του Λονδίνου, το περίφημο «London Tube», γιορτάζει 150 χρόνια λειτουργίας.

Ο αρχαιότερος μητροπολιτικός σιδηρόδρομος του κόσμου άνοιξε τις πύλες του για το κοινό στις 10 Ιανουαρίου του 1863. Από τότε, σχεδόν όλες οι μεγάλες πόλεις στον κόσμο αντέγραψαν το λονδρέζικο μοντέλο μεταφορών.
 
Το «London Underground» αποτελείται από έντεκα γραμμές συνολικού μήκους 402 χιλιομέτρων και από 270 σταθμούς από τους οποίους περνούν περί τα 1,2 δισεκατομμύρια επιβάτες ετησίως.

image

Ads

Τα παραπάνω στοιχεία δεν το καθιστούν ούτε το μεγαλύτερο μετρό στον κόσμο (ο τίτλος ανήκει στη Νέα Υόρκη) αλλά ούτε και το περισσότερο πολυσύχναστο. Ωστόσο, θεωρείται αναπόσπαστο κομμάτι της βρετανικής παράδοσης. Εξάλλου γύρω από αυτό έχει στηθεί μια ολόκληρη βιομηχανία πώλησης ρούχων και αξεσουάρ είτε με το χαρακτηριστικό σήμα του σιδηροδρόμου είτε τη φράση «mind the gap» («προσοχή στο κενό»).

image

Είναι χαρακτηριστικό ότι την πρώτη μέρα λειτουργίας του περίφημου underground 40.000 επιβάτες έκαναν τη διαδρομή από το Παντιγκτόν μέχρι το Φάριγκτον, που τότε περιλάμβανε μόνο 7 σταθμούς.
 
«To Λονδίνο ήταν πολυπληθές το 19ο αιώνα, υπήρχαν πλανόδιοι πωλητές και η πόλη έσφυζε από ζωή. Ο σκοπός ήταν να λύσουν το κυκλοφοριακό πρόβλημα με τη δημιουργία ενός υπόγειου σιδηροδρόμου» σημειώνει ο Κρίστιαν Γουόλμαρ που ειδικεύεται στην ιστορία των σιδηροδρόμων.

image
 
Η Βρετανική πρωτεύουσα οφείλει πολλά στη λειτουργία του μετρό, που σύμφωνα με τους ειδικούς, αποτέλεσε καθοριστικό παράγοντα για την περαιτέρω ανάπτυξη της.
 
Εκεί βρήκαν καταφύγιο εκατοντάδες Λονδρέζοι κατά τη διάρκεια των βομβαρδισμών στον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο.

image
Ειδικά γραμματόσημα για την επέτειο
 
Στο πλαίσιο των εορταστικών εκδηλώσεων, οι επιβάτες θα έχουν την ευκαιρία για ένα ταξίδι με το πρώτο τρένο που έκανε τη διαδρομή. Μια μηχανή τύπου Met Locomotive No 1, από τις ελάχιστες που διασώζονται μέχρι σήμερα, θα τεθεί ξανά σε λειτουργία ικανοποιώντας τους λάτρεις των σιδηροδρόμων και όχι μόνο.