Μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα πρόκληση και πρόσκληση αποτελεί για το θεατρόφιλο και κινηματογραφόφιλο κοινό το Cine-Theatre με τίτλο “Έξι στα Δώδεκα” το οποίο βασίζεται στην πρωτότυπη ιδέα και σύλληψη της Τατιάνας Λύγαρη. Ένας μοναδικός συνδυασμός θεάτρου και κινηματογράφου απλώνεται μέσω διαδικτύου στα μάτια του θεατή και το μόνο σίγουρο είναι πως, θα ανακαλύψει παρακολουθώντας το project έναν θαυμαστό και υπέροχο κόσμο.

Ads

Η Τατιάνα Λύγαρη παρουσιάζει και σκηνοθετεί μέσα στον επιδραστικό χώρο του “Τρένου του Ρουφ” υπό την μορφή ταινιών μικρού μήκους, έξι μονόπρακτα σύντομης διάρκειας των διακεκριμένων συγγραφέων Φωτεινής Τσαλίκογλου, Μάκη Τσίτα, Άκη Δήμου, Αμάντας Μιχαλοπούλου, Μιράντας Βατικιώτη και Ανδρέα Στάϊκου.

Οι υποθέσεις εντελώς διαφορετικές μεταξύ τους, ρεαλιστικές, σουρεαλιστικές, σαγηνευτικές, στοχευμένες, μεταφυσικές μα πάνω απ’ όλα άρτιες.

“Το ακρωτηριασμένο Άγαλμα” της Φωτεινής Τσαλίκογλου.

Ads

Η πλοκή αναφέρεται σε μια ιστορία αγάπης εντελώς ασυνήθιστη. Ο πόθος και η ερωτική επιθυμία ενός αγρότη για ένα γυναικείο ακρωτηριασμένο άγαλμα που βρίσκει σκάβοντας στο χωράφι του τον οδηγεί σε μια ανεξήγητη εξάρτηση από αυτό. Ανάμεσα στον παραλογισμό και την εμμονή βρίσκει χώρο και τρυπώνει η ένδεια. Μήπως πρέπει να το πουλήσει, όπως κάνουν τόσοι και τόσοι στον τόπο του, για να δει μια άσπρη μέρα στην ζωή του;

Το εξαίσιο κείμενο της σπουδαίας συγγραφέα Φωτεινής Τσαλίκογλου είναι καθόλα  συμβολικό, διαδραματίζεται σε μία περίοδο όπου η Ελλάδα βρισκόταν κάτω από τον τουρκικό ζυγό, βαθιά υπαινικτικό και ξεκάθαρο συνάμα και αποδίδεται από τον Νέστορα Κοψιδά με εξαιρετική αμεσότητα καθώς και την έντονη παραστατικότητα ενός παραμυθά.

“Εκτός Συστήματος” του Μάκη Τσίτα.

Μια μεσήλικη, υπερφίαλη wannabe συγγραφέας και ένας αμέριμνος σύμβουλος εκδόσεων ταξιδεύουν στο ίδιο βαγόνι. Αφότου συστηθούν η λαλίστατη κύρια θα φτάσει στο φλέγον ζήτημα που την απασχολεί επί σειρά ετών. Πως τολμούν οι εκδοτικοί οίκοι, μεγάλοι, μεσαίοι και μικροί να την απορρίπτουν; Και ο συνταξιδιώτης της, που μόνο συμπωματικά δεν βρέθηκε στο ίδιο τρένο μαζί του, γιατί αρνείται να εγκρίνει τα έργα που του έχει αποστείλει;

image

Η εξαίρετη χιουμοριστική ιστορία του βραβευμένου και αξιόλογου συγγραφέα Μάκη Τσίτα σκιαγραφεί τους ήρωες με την γνωστή σατυρική του ματιά, φανερώνοντας μας παράλληλα γλυκόπικρες αλήθειες. Επισημαίνει με τον ευθύ και ρεαλιστικό του λόγο τα εθνικά μας ελαττώματα την μεμψιμοιρία και την μουρμούρα καθώς και την έλλειψη αυτογνωσίας. Οι ηθοποιοί ,Θοδωρής Αντωνιάδης και Μαρίνα Πολυμέρη με την πολύτιμη βοήθεια του απολαυστικού κειμένου μας χαρίζουν εύθυμες και διασκεδαστικές στιγμές σαρκασμού και διακωμώδησης χαρακτήρων και καταστάσεων.

“Εγκαρδιότητα” του Άκη Δήμου.

Όταν ο Άντον Πάβλοβιτς Τσέχωφ συναντήσει στο ταξίδι του για την Μόσχα την ηρωίδα του Βυσσινόκηπου, την πηγή της έμπνευσης του, Αγάπη Αντρέγεβνα Ρανέφσκαγια ή αλλιώς Λιούμπα τον κυριεύει η αμηχανία. Αυτά που τους ενώνουν, αυτά που τους χωρίζουν, θα ξεπροβάλλουν δειλά μέσα απο τα άδυτα της ψυχής. Οι εξομολογήσεις που θα ακολουθήσουν  θα είναι αληθινές αλλά επώδυνες…

Ο σημαντικός θεατρικός συγγραφέας Άκης Δήμου παραδίδει ένα θαυμάσιο κείμενο όπου η ζωή συναντά το θέατρο. Η μοναξιά, το τέλμα, η δημιουργικότητα η οποία συνδέεται αναπόφευκτα με την αναγκαιότητα του λόγου ύπαρξης παίζουν με τους ήρωες ένα δαιμόνιο ψυχολογικό και συναρπαστικό παιχνίδι. Οι συγκλονιστικές ερμηνείες των δύο ηθοποιών, της Τατιάνας Λύγαρη και του Νίκου Παπαδόπουλου γεμάτες ευαισθησία, λεπτότητα, εσωτερικότητα και με μια έξοχη λεπτεπίλεπτη αύρα λυρισμού καθηλώνουν και συγκινούν τον θεατή.

“Η Ευχάριστη όψη των Πραγμάτων” της Αμάντας Μιχαλοπούλου.

Μια γυναίκα κι’ ένας άντρας κάθονται σε ένα βαγόνι με ένα ερωτηματολόγιο στα χέρια. Πως βρέθηκαν εκεί, κανείς δεν θυμάται. Όμως η διαδικασία κάτι τους θυμίζει… Οι ερωτήσεις προσωπικές , παράξενες ,αστείες… μία αξιολόγηση που δεν ξέρουν ποιόν αφορά και γιατί…

image

Η εισβολή όμως μιας ιδιόρρυθμης γυναίκας θα τους ανατρέψει όλα όσα υποθέτουν. Είναι άνθρωποι ή μήπως είναι ρόλοι;
Η βραβευμένη συγγραφέας Αμάντα Μιχαλοπούλου ξεδιπλώνει έναν ασφυκτικό μικρόκοσμο αγχωμένων χαρακτήρων με σπασμωδικά ξεσπάσματα, κατορθώνοντας στο τέλος να ακυρώσουν την δημιουργό τους, να απαγκιστρωθούν από τις ανασφάλειες τους βλέποντας μόνο την ευχάριστη όψη των πραγμάτων. Οι ηθοποιοί Θοδωρής Αντωνιάδης, Εβελίνα Αραπίδη, Στέφη Πουλοπούλου βρίσκονται με απόλυτη συνέπεια στο ύφος του κειμένου και μεταφέρουν όλη την παράνοια της αλλοπρόσαλλης κατάστασης που βιώνουν οι ήρωες.

“Μην το πεις” της Μιράντας Αραπίδη

Ένας άντρας ντυμένος με νυφικό σε ένα ροζ παραμυθένιο περιβάλλον προσπαθεί με την βοήθεια μιας γυναίκας να ανακαλύψει τον λόγο που βρίσκεται στο τρένο. Τι έχει συμβεί; Είναι στ’ αλήθεια άντρας; “Μα, όχι βέβαια” αναφωνεί κάποια στιγμή “Είμαι γυναίκα!”. Ποιο μυστικό κρύβει; Αυτό που ζει είναι όνειρο ή πραγματικότητα; Σιγά-σιγά, με την βοήθεια της συνεπιβάτιδας συμπληρώνει τα κομμάτια ενός παζλ μιας βασανισμένης ζωής. Η σιωπή, η κακοποίηση από τον σύζυγο, η αδιάφορη στάση αυτών που γνώριζαν και δεν μιλούσαν…

image

Το υπέροχο κείμενο της συγγραφέα και ηθοποιού Μιράντας Βατικιώτη αποτυπώνει με υποδειγματική τεχνική αυτό που βιώνουν δυστυχώς πολλές γυναίκες. Το ροζ συννεφάκι, το όνειρο που μετατρέπεται στον χειρότερο τους εφιάλτη. Ο Νέστωρ Κοψιδάς και η Εβελίνα Αραπίδη με τις εκρηκτικές και αφοπλιστικές τους ερμηνείες μεταφέρουν το μήνυμα του κειμένου ότι η σιωπή δεν είναι σύμμαχος. Είναι εχθρός.

“Βασίλισσα των νυχτερινών τρένων” του Ανδρέα Στάικου

Ένα ταξίδι μέσα στην νύχτα. Δύο ξένοι, ένας άνδρας μία γυναίκα. Εκείνος διακατέχεται από έναν λογοτεχνικό παροξυσμό. Εκείνη αυστηρή και απόμακρη. Σε λίγο, η ασυγκράτητη διάθεση και η ερωτική εξομολόγηση του άνδρα προς τη γυναίκα θα εκδηλωθούν και θα ορμήξουν σαν χείμαρρος κάμπτοντας στο τέλος κάθε της αντίσταση με μια εντελώς απρόσμενη κατάληξη.

Ο σημαντικός θεατρικός συγγραφέας και σκηνοθέτης Ανδρέας Στάικος παρουσιάζει ένα ερωτικό παραλήρημα ενός άκρατου ποιητικού φλερτ, μια ηδονή που πηγάζει από τις λέξεις με μοναδικό στόχο την κατάκτηση του φαινομενικά απόρθητου, καταρρίπτοντας την σοβαροφάνεια και την αυστηρότητα. Οι ηθοποιοί Πάνος Γεωργακόπουλος και Κλεοπάτρα Σαρρηκυριάκου ερμηνεύουν με δεξιοτεχνία τους ρόλους τους και κερδίζουν αμέσως τις εντυπώσεις.

Όλοι οι συντελεστές αυτής της αξιοθαύμαστης παραγωγής έχουν προσθέσει ο καθένας στον τομέα του την δική προσωπική καλαίσθητη πινελιά.

Η εναρμόνιση του θεάτρου και του κινηματογράφου από την Τατιάνα Λύγαρη επιφυλάσσει μια τεράστια κι’ ευχάριστη έκπληξη για τον θεατή. Η εικόνα πλημμυρίζει από αισθητική, λέξεις, συναίσθημα, ρομαντισμό, πάθος, παλμό καταθέτοντας ένα άριστο καλλιτεχνικό αποτέλεσμα. Το “Έξι στα Δώδεκα” είναι ένα όμορφο και ψυχαγωγικό ταξίδι με όχημα του ένα τρένο. Ένα τρένο μαγικό.

Το Cine-Theatre “Έξι στα Δώδεκα” θα προβάλεται από 7 έως 20 Δεκεμβρίου στο viva.gr (με εισιτήριο 10 ευρώ).

Πληροφορίες:

Η σκηνοθεσία είναι της Τατιάνας Λύγαρη, την κινηματογράφηση ανέλαβε ο Πάτροκλος Σκαφίδας, τη διεύθυνση φωτογραφίας ο Σάκης Μπιρμπίλης, τα κοστούμια ο Γιάννης Μετζικώφ, τις εικαστικές εγκαταστάσεις o Βασίλης Παφίλης, την πρωτότυπη μουσική οι Άλκηστις Ραυτοπούλου, Φώτης Μυλωνάς και Γιώργος Στεφανακίδης, και τη μουσική τίτλων η Άλκηστις Ραυτοπούλου.

Βοηθός σκηνοθέτη: Κατερίνα Μίχου, κομμώσεις: Κωνσταντίνος Σαββάκης, επιμέλεια μακιγιάζ: Αθηνά Γαλίφα, make-up artist: Μισέλ Ιβανώφ, επιμέλεια μακιγιάζ: Άρτεμις Ιωάννου, ηχολήπτης: Πάνος Γασπαράτος, ηλεκτρολόγος: Παναγιώτης Πλασκασοβίτης, graphics: BlackMamba, photos: Υπατία Κορνάρου, προβολή επικοινωνία: https://artspr.gr/.

Πρωταγωνιστούν οι ηθοποιοί (με αλφαβητική σειρά): Θοδωρής Αντωνιάδης, Εβελίνα Αραπίδη, Νέστωρ Κοψιδάς, Τατιάνα Λύγαρη, Πάνος Παπαγεωργόπουλος, Νίκος Παπαδόπουλος, Μαρίνα Πολυμέρη, Στέφη Πουλοπούλου, Κλαίρη Σαρρηκυριάκου.

Το project Έξι στα Δώδεκα πραγματοποιείται με την οικονομική υποστήριξη του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού.
Διάρκεια on demand προβολής: από 7 έως και 20 Δεκεμβρίου 2021

Εισιτήριο: 10€

Ηλεκτρονική αγορά εισιτηρίου και προβολή του έργου εδώ

Με την ολοκλήρωση της αγοράς εισιτηρίου, σας δίνεται ένας κωδικός εισόδου. Αφού μεταβείτε στη σελίδα προβολής, εισάγετε τον κωδικό σας και παρακολουθείτε το έργο. Από τη στιγμή που θα κάνετε login/είσοδο στη σελίδα προβολής, έχετε 4 ώρες στη διάθεσή σας για να παρακολουθήσετε το έργο.