Το πρόβλημα, η λύση και τι πρέπει να θυμόμαστε.

Ads

Το πρόβλημα

Η Ρίτα είναι εννέα χρονών και πάει στην Τετάρτη Δημοτικού. Είναι καλή σε όλα τα μαθήματα, εκτός από την ορθογραφία και την ανάγνωση. Χρειάζεται πολύ χρόνο για να τελειώσει τα μαθήματά της και κάνει συνέχεια ορθογραφικά λάθη. Η μητέρα της τη μαλώνει και την βάζει να επαναλάβει τον κανόνα της ορθογραφίας που έκανε λάθος. Η Ρίτα τον θυμάται σωστά αλλά ύστερα από λίγο κάνει ξανά το ίδιο λάθος. Όταν διαβάζει ο ρυθμός της είναι αργός και μπερδεύεται στις πολυσύλλαβες λέξεις.

Δυσκολεύεται να κρατήσει στη μνήμη της πληροφορίες που μόλις άκουσε και έτσι «χάνεται» την ώρα της παράδοσης. Η Ρίτα είναι καλή στα μαθηματικά αλλά δυσκολεύεται να λύσει προβλήματα στα οποία έχει να διαβάσει κάποια εκφώνηση. Οι δασκάλες της παραπονιούνται ότι παρόλο που είναι έξυπνο παιδί, έχει χαμηλές επιδόσεις σε διάφορα μαθήματα – στα οποία συμπεραίνουν ότι δεν κάνει αρκετή προσπάθεια.

Ads

Η λύση

Η μαμά της Ρίτας κατάλαβε ότι το να μην μαλώνει διαρκώς και να τη βάζει να διαβάζει ξανά και ξανά τα ίδια με τις ώρες δεν είχε κανένα αποτέλεσμα. Έτσι, απευθύνθηκε σε ειδικό, που έκανε μια εκτίμηση των ικανοτήτων της Ρίτας. Βρέθηκε ότι ο δείκτης νοημοσύνης της είναι πάνω από το μέσο όρο, αλλά έχει δυσκολία στο να βάλει πληροφορίες σε σειρά, να κρατήσει στη μνήμη της κάτι που μόλις διάβασε και να διαβάζει γρήγορα και σωστά.

Η αξιολόγηση έδειξε ότι η Ρίτα έχει κιναισθητικό τύπο μάθησης, δηλαδή μαθαίνει όταν παράλληλα απασχολεί τα χέρια της, όταν βάζει χρώμα με τον μαρκαδόρο υπογράμμισης και όταν την ώρα της παράδοσης μπορεί να χρησιμοποιεί παράλληλα το βιβλίο της για να γράφει σημειώσεις.

Να θυμάστε

Κάθε παιδί, ανεξάρτητα από το αν αντιμετωπίζει ή όχι κάποια μαθησιακή δυσκολία, έχει το προσωπικό μαθησιακό του στιλ. Ανακαλύπτοντας με ποιον τρόπο το παιδί σας συγκρατεί και επεξεργάζεται καλύτερα τις πληροφορίες , μπορείτε να το βοηθήσετε στο σπίτι και στο σχολείο με συγκεκριμένες τεχνικές.

Οπτικός μαθησιακός τύπος

1. Χρησιμοποιήστε βίντεο, εικόνες, υπολογιστή, καρτέλες, οπτικό υλικό μάθησης.
2. Οργανώστε τις σημειώσεις του παιδιού οπτικά, με διαφορετικά χρώματα και υπογραμμίσεις.
3. Κάντε διαγράμματα, οπτικά περιγράμματα και λίστες.
4. Χρησιμοποιήστε σκίτσα και ζωγραφιές με χρώμα για να ξεχωρίζουν τα διάφορα μέρη.

Ακουστικός μαθησιακός τύπος

1. Συμφωνήστε να ακούει προσεχτικά στο μάθημα και να διαβάζει φωναχτά.
2. Ενθαρρύνετέ το να απομνημονεύει για να μάθει.
3. Βοηθιέται όταν εργάζεται σε μικρή ομάδα και κουβεντιάζει για την επίλυση προβλημάτων και ασκήσεων.
4. Είναι εξαιρετικά βοηθητικό να ακούει ηχογραφημένο υλικό.

Κιναισθητικός μαθησιακός τύπος

1. Μαθαίνει μέσα από τις αισθήσεις και την κίνηση – κυρίως ακουμπώντας και πιάνοντας με τα χέρια του πράγματα. Βοηθιέται από πειράματα, εκπαιδευτικές εκδρομές σε μουσεία κλπ.
2. Είναι ιδιαίτερα βοηθητικό όταν τα εργαλεία μάθησης σχετίζονται με δραστηριότητες (πχ παιχνίδι ρόλων, κατασκευές μοντέλων κλπ).
3. Ενθαρρύνετέ το να ασχολείται με παιχνίδια μνήμης και καρτέλες που παρουσιάζουν το υλικό προς μάθηση.
4. Βοηθιέται αν υπάρχει απαλή μουσική σε χαμηλή ένταση.
5. Εργάζεται καλά σε μικρές ομάδες κάνοντας συχνά μικρά διαλείμματα.

Από τη δρ. Λίζα Βάρβογλη

ΠΗΓΗ: themamagers.gr