Η δράση Ρώτα τον Επιστήμονα είναι μια συνεργασία μεταξύ του Μουσείου Ιστορίας Πανεπιστημίου Αθηνών, διδασκόντων/ διδακτορικών φοιτητών του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, συνεργαζόμενων φορέων του ΕΚΠΑ, ανεξάρτητων ερευνητών και σχολείων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Πρόκειται για μια σειρά από διαθεματικές παρουσιάσεις, με δωρεάν συμμετοχή, που στοχεύουν στην εξοικείωση των μαθητών με τη σύγχρονη πρακτική των επιστημών και την ιστορία τους.

Ads

Τη φετινή σχολική χρονιά, μαθητές γυμνασίου και λυκείου συναντούν στο Μουσείο ερευνητές από διάφορα επιστημονικά πεδία (φυσική, βιολογία, ιατρική, φιλολογία, νομική) και έχουν την ευκαιρία να ξεδιπλώσουν μαζί τους, άγνωστες για πολλούς από εμάς, πτυχές του συναρπαστικού κόσμου των επιστημών και της καθημερινότητας ενός επιστήμονα. Με τη βοήθεια των εκθεμάτων από τη συλλογή του Μουσείου αλλά και των «εργαλείων δουλειάς» του κάθε ερευνητή, καλούνται να προσεγγίσουν με τη δική του ματιά γνώριμες έννοιες και ενότητες του σχολικού αναλυτικού προγράμματος. (Οι δράσεις προσαρμόζονται ανάλογα με την εκάστοτε σχολική ομάδα, ενώ κάποιες από αυτές μπορεί να παρουσιαστούν και στο ευρύτερο κοινό του μουσείου).

Οι δέκα δράσεις για το 2014-15 θα πραγματοποιηθούν για περιορισμένο αριθμό καθ’ όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς. Για περισσότερες πληροφορίες και κρατήσεις καλέστε στα τηλέφωνα του Μουσείου 210 3689503-4-5-6, Δευτέρα-Παρασκευή 9:00-14:00.

1. Γύρω από τη Σελήνη. Πού έκανε λάθος ο Ιούλιος Βερν; (Παναγιώτης Λάζος)

Ads

2. Σχήματα Lissajous. Όταν η φυσική γίνεται όμορφη. (Παναγιώτης Λάζος)

3. Με αφορμή ένα γαλβανόμετρο… (Παναγιώτης Λάζος)

4. Η γλώσσα που μιλάμε: προϊόν δημιουργικής σύνθεσης αντικρουόμενων μορφωμάτων ενός συγκρουσιακού παρελθόντος (Αθανάσιος Μιχάλης)

5. Έννοιες και ενότητες της επιστήμης της βιολογίας (Αλέξανδρος Πανταζίδης)
(η δράση αυτή απευθύνεται σε σχολικές ομάδες που έχουν τη δυνατότητα να επισκεφτούν το Μουσείο τις Κυριακές)

6. Μια περιπλάνηση στην ιστορία της πειραματικής επιστήμης με αφορμή τα όργανα της Αίθουσας Φυσικών Επιστημών του Μουσείου Ιστορίας Πανεπιστημίου Αθηνών (Φλώρα Πάπαρου)

7. Στοιχεία από την Ελληνική επιστημονική πειραματική εκπαίδευση του 19ου αιώνα (Φλώρα Πάπαρου)

8. Το δικαίωμα στη «λήθη». Ατομικά και κοινωνικά δικαιώματα (Άννα Μαρία Πισκοπάνη)

9. Διάβρωση των ακτών στο πλαίσιο της διαχείρισης της παράκτιας ζώνης και των επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής (Σεραφείμ Πούλος, Άννα Καρδιτσά)

10. Η ιστορία της ανατομίας και οι ανακαλύψεις των μεγάλων ανατόμων της Αναγέννησης και του 19ου αιώνα (Κωνσταντίνος Τσιάμης)