Η δίχρονη υποχρεωτική προσχολική εκπαίδευση γίνεται πραγματικότητα για όλα τα παιδιά ηλικίας 4 ετών εώς την είσοδο στο δημοτικό σχολείο.

Ads

Ειδικότερα, η δίχρονη υποχρεωτική προσχολική εκπαίδευση αρχίζει το σχολικό έτος 2018 – 2019 σε 184 δήμους της χώρας, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση του υπουργείου Παιδείας. Η υποχρεωτική φοίτηση αφορά τα νήπια που θα συμπληρώσουν την 31η Δεκεμβρίου του 2018 την ηλικία των 4 ετών και οι αιτήσεις εγγραφής ξεκινούν από 2 έως 18 Μαΐου στο Νηπιαγωγείο της γειτονιάς. Σε βάθος τριετίας, η δίχρονη προσχολική εκπαίδευση θα γίνει υποχρεωτική σε όλους τους δήμους και θα ενταχθεί στο πλαίσιο της υποχρεωτικής ενιαίας 14χρονης εκπαίδευσης που αποτελεί διαχρονικό αίτημα των εκπαιδευτικών, των παιδαγωγών και των γονέων.​

Η νομοθετική ρύθμιση του Υπουργείου Παιδείας «ανακουφίζει» οικονομικά τους γονείς γιατί η εκπαίδευση στο Νηπιαγωγείο είναι δωρεάν και απευθύνεται σε όλα τα παιδιά αυτής της ηλικίας, ανεξάρτητα από την οικονομική ή κοινωνική τους προέλευση.

Επίσης διευκολύνει τις εργαζόμενες μητέρες παιδιών μικρότερης ηλικίας (2.5 – 4 ετών), γιατί θα έχουν περισσότερες πιθανότητες να ενταχθούν τα παιδιά στους παιδικούς σταθμούς. Παράλληλα, δημιουργούνται ίσες ευκαιρίες μάθησης σε όλα τα παιδιά ηλικίας 4 ετών, ενώ μέχρι σήμερα άλλα παιδιά φοιτούσαν στο νηπιαγωγείο και δέχονταν προσχολική εκπαίδευση , άλλα πήγαιναν στους παιδικούς  σταθμούς και τέλος άλλα παιδιά έμεναν σπίτι γιατί δεν κατάφερναν να εξασφαλίσουν μία θέση φοίτησης σε καμία δομή.

Ads

Η δίχρονη εκπαίδευση στο νηπιαγωγείο διασφαλίζει την ισόρροπη και ολόπλευρη ανάπτυξη των παιδιών και επιδιώκει την αναβάθμιση της ποιότητας της εκπαίδευσης που παρέχει το Νηπιαγωγείο. Επιπλέον, με αυτό τον τρόπο δίνεται η δυνατότητα στο νήπιο να ολοκληρώσει πιο αποτελεσματικά και να υλοποιήσει όλους τους στόχους του υπάρχοντος αναλυτικού προγράμματος που είναι προαπαιτούμενοι για να μπορέσουν τα παιδιά  να ανταπεξέλθουν επιτυχώς στις απαιτήσεις του δημοτικού σχολείου.

Επίσης εξασφαλίζει τη δυνατότητα για διερεύνηση και πρόληψη των μαθησιακών δυσκολιών και την έγκαιρη αντιμετώπιση τους μέχρι το παιδί να φοιτήσει στο δημοτικό σχολείο, γιατί όπως έχει κριθεί στην πράξη ο ένας χρόνος δεν επαρκεί για να ολοκληρωθεί η όλη διαδικασία της αξιολόγησης , με αποτέλεσμα να πηγαίνουν παιδιά στην πρώτη δημοτικού που δεν διαθέτουν την απαιτούμενη μαθησιακή ετοιμότητα ή είναι αδιάγνωστα.

Επομένως, μιλάμε ήδη για εκπαίδευση με συγκεκριμένους μαθησιακούς στόχους, μέσα σε ένα εκπαιδευτικά ευέλικτο και με πλούσια ερεθίσματα  σχολικό περιβάλλον που με βάση το παιχνίδι, την προσωπική  διερεύνηση αλλά και την εργασία σε ομάδες, τη δημιουργικότητα και την   αποδοχή της διαφορετικότητας,  θα αποτελέσει και τη βάση για την ομαλή ένταξη των παιδιών στο επόμενο σχολικό και ευρύτερα κοινωνικό τους περιβάλλον.