Μουσική και Ηρώδειο πάνε παρέα και φέτος το καλοκαίρι!  Το πρόγραμμα του 2015 περιλαμβάνει δύο μαγικές μουσικές βραδιές, με δύο εξαιρετικούς καλλιτέχνες που τυχαίνει να είναι και ιδιαιτέρως φιλέλληνες: πρόκειται για τον Καναδό – διεθνούς φήμης -πιανίστα και συνθέτη Αλαίν Λεφέβρ (6 Ιουλίου) και τον επίσης Καναδό στην καταγωγή, τραγουδοποιό  Ανταμ Κοέν, γιο του θρυλικού Λέοναρντ Κοέν (29 Ιουνίου).

Ads

Μουσικά «μυθιστορήματα»

Με τον γνώριμο και ιδιαιτέρως αγαπητό στο ελληνικό κοινό Γαλλοκαναδό πιανίστα και συνθέτη Αλαίν Λεφέβρ συμπράττει η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, στο Ηρώδειο, τη Δευτέρα 6 Ιουλίου, στις 21.00, στην πρώτη από τις δύο συναυλίες που θα δώσει φέτος, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών. Με σολίστ τον Λεφέβρ και υπό τη μπαγκέτα του διευθυντή της Στέφανου Τσιαλή, η Ορχήστρα θα ερμηνεύσει στο πρώτο μέρος της συναυλίας το Κοντσέρτο για πιάνο του Έντβαρντ Γκρηγκ, απαύγασμα λυρισμού, ποιητικότητας και δεξιοτεχνικών απαιτήσεων. Έπεται το συγκλονιστικό, μυστηριακό κι εκρηκτικό, μουσικό «μυθιστόρημα» που «αφηγείται» ο Γκούσταβ Μάλερ στην παρτιτούρα της Πέμπτης Συμφωνίας του.

Ο Νορβηγός, ρομαντικός συνθέτης Έντβαρντ Γκρηγκ έγραψε το Κοντσέρτο για πιάνο (παραδόξως το μοναδικό ολοκληρωμένο κοντσέρτο στην εργογραφία του) σε ηλικία 25 ετών, έχοντας ως πηγή έμπνευσης το αντίστοιχο Κοντσέρτο του Σούμαν. Το έργο του Γκρηγκ, φέροντας στοιχεία της γερμανικής ρομαντικής παράδοσης αλλά και της παραδοσιακής μουσικής της ιδιαίτερης πατρίδας του και συνδυάζοντας λυρισμό και δεξιοτεχνία, απέσπασε κατά την πρεμιέρα του στη Δανία, την Άνοιξη του 1869, τη θερμή υποδοχή του κοινού και έκτοτε τον θαυμασμό σπουδαίων συνθετών από τον Λιστ ως τον Σαίνμπεργκ.

Ads

Καθιερωμένη ως μία από τις δημοφιλέστερες συμφωνίες του Γκούσταβ Μάλερ, η Πέμπτη Συμφωνία σηματοδοτεί την στροφή του Αυστριακού συνθέτη προς μία πιο αφηρημένη, υποκειμενική και δαιδαλώδη δομικά μουσική γραφή, φορτισμένη συναισθηματικά και πιο ανοικτή σε διαφορετικές αναγνώσεις.

Η Συμφωνία χωρίζεται σε τρεις ενότητες: η πρώτη περιλαμβάνει τα δύο πρώτα μέρη, που γράφτηκαν το καλοκαίρι του 1901, λίγους μόλις μήνες μετά από μία, παρ’ ολίγον μοιραία για τον Μάλερ, περιπέτεια υγείας. Το πρώτο μέρος είναι ένα μακάβριο πένθιμο εμβατήριο, ενώ το δεύτερο εκφράζει μία άγρια και επώδυνη, εσωτερική σύγκρουση. Την τραγική αυτή ατμόσφαιρα έρχεται να διαλύσει η δεύτερη ενότητα που περιλαμβάνει και το κομβικό σημείο όλης της Συμφωνίας, ένα βαλς σχεδόν… «σχιζοφρενικό». Η τρίτη ενότητα γράφτηκε το καλοκαίρι του 1902 σε μία περίοδο ψυχικής ευφορίας μια που τον προηγούμενο χειμώνα ο συνθέτης είχε γνωρίσει, ερωτευτεί και παντρευτεί την Άλμα Σίντλερ. Η Πέμπτη Συμφωνία αναπτύσσεται, δηλαδή, ως ένα συγκλονιστικό «μουσικό μυθιστόρημα», που διανύει μια μακριά διαδρομή από τα σκοτεινά χρώματα του πρώτου μέρους ως τη θριαμβευτική κατάφαση της ζωής στο φινάλε.

ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΗΣ ΒΡΑΔΙΑΣ ΜΕ ΜΙΑ ΜΑΤΙΑ

Δευτέρα 6 Ιουλίου, 21.00

Ηρώδου Αττικού

ΕΝΤΒΑΡΝΤ ΓΚΡΗΓΚ(1843-1907)
Κοντσέρτο για πιάνο και ορχήστρα σε λα ελάσσονα, έργο 16

ΓΚΟΥΣΤΑΒ ΜΑΛΕΡ(1904–1949)
Συμφωνία αρ. 5 σε ντο ελάσσονα

Σολίστ: Αλαίν Λεφέβρ

Μουσική διεύθυνση: Στέφανος Τσιαλής

Τιμές εισιτηρίων:
VIP: 30€, 24€
Ζώνη Α: 30€, 24€
Ζώνη Β: 20€, 16€
Ζώνη Γ: 20€, 12€, 15€ (φοιτητικό)
Άνω Διάζωμα: 15€, 12€, 10€ (φοιτητικό), 5€ (άνεργοι, ΑΜΕΑ)

We Go Home

Ο Άνταμ Κοέν –γιος του θρυλικού Λέοναρντ Κοέν– ηχογράφησε το τελευταίο του άλμπουμ, We go home (Σεπτέμβριος 2014), στο παλιό αρχοντικό που είχε αγοράσει ο πατέρας του στην Ύδρα τη δεκαετία του ’60.

Η επιλογή δεν ήταν τυχαία, αφού πρόκειται για μια πολύ προσωπική συλλογή τραγουδιών, που παραπέμπει ευθέως στις αναμνήσεις της παιδικής ηλικίας. «Μέσα σε αυτό το άλμπουμ αποτυπώνονται οι συζητήσεις που έχω κάνει με τον πατέρα μου κι αυτές που θα ήθελα να κάνω με τον γιο μου», έχει πει ο ίδιος σε πρόσφατη συνέντευξή του.

Η Ύδρα της παιδικής του ηλικίας μοιάζει να είναι η πιο «αγαπημένη» από τις πολλές πατρίδες του και, γι’ αυτό, το ειδυλλιακό νησί θα βρίσκεται στο επίκεντρο κάποιων από τα τραγούδια που θα ακουστούν στη συναυλία του στο Ηρώδειο στις 29 Ιουνίου, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών.

Το πρόγραμμα θα περιλαμβάνει κομμάτια και από τα τέσσερα άλμπουμ του Καναδού τραγουδοποιού, αλλά και αρκετές από τις γνωστές και αγαπημένες συνθέσεις του πατέρα του.

Μουσική κληρονομιά ανεκτίμητης αξίας, προσωπική γραφή, ευαισθησία, ανατρεπτική ματιά και μια ξεχωριστή πορεία στη σύγχρονη τραγουδοποιία.
Το DNA «μίλησε» και, αναπόφευκτα, ο Άνταμ Κοέν το «άκουσε» και δημιούργησε, με έμπνευση, το δικό του σύμπαν αληθινών τραγουδιών και ουσιαστικής επικοινωνίας μέσα από μουσικές δουλειές και συναυλίες.

Ετοιμαστείτε λοιπόν για μια νύχτα γεμάτη Κοέν…

Πριν από τρία περίπου χρόνια και ύστερα από τρία άλμπουμ, ο Άνταμ Κοέν αποφάσισε ότι η σχέση του με τη μουσική βιομηχανία έπρεπε να λάβει τέλος. Ωστόσο πείστηκε να της δώσει ακόμη μία, τελευταία, ευκαιρία. Το τέταρτο άλμπουμ του, Like A Man (2011) έγινε και η μεγαλύτερη επιτυχία του. Με ιδιαίτερα προσωπικό ύφος, το άλμπουμ αυτό άνοιγε ουσιαστικό διάλογο με μια από τις μεγαλύτερες μουσικές επιρροές του Άνταμ, τον Λέοναρντ Κοέν. Τον πατέρα του.

Η εμπορική επιτυχία –ο δίσκος έγινε «χρυσός»– και η αναγνώριση από τους κριτικούς συνοδεύτηκαν από μια εξίσου επιτυχημένη παγκόσμια περιοδεία και από το ενδιαφέρον του κοινού για τη συνέχεια. Το We Go Home, πέμπτο στη σειρά, είναι από κάθε άποψη ένα «σπιτικό» άλμπουμ. Ο Άνταμ ηχογράφησε τα τραγούδια σε χώρους οικείους και αγαπημένους, και, καθώς το συγκρότημά του έπαιζε στην Ευρώπη, ήταν εύκολο να κάνει βάση του την Ύδρα, όπου άλλωστε έχει περάσει μεγάλο μέρος των παιδικών του χρόνων.

Κάποια από τα θέματα του We Go Home συνεχίζουν το διάλογο που άρχισε το Like A Man. Το ύφος και τα χρώματα της μουσικής είναι πλούσια, και ο ήχος πιο μεστός αυτή τη φορά. «Στο προηγούμενο άλμπουμ», λέει ο Άνταμ Κοέν, «διεκδικούσα τη θέση μου μέσα σε μια παράδοση, έψαχνα εντός της την προσωπική μου φωνή. Στο καινούργιο άλμπουμ η φωνή μου γίνεται πιο δυνατή».

Η Συμφωνική Ορχήστρα του Δήμου Αθηναίων ιδρύθηκε το 1996 και από τότε διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στα καλλιτεχνικά δρώμενα της Ελλάδας. Καθ’ όλη τη διάρκεια της πορείας της έχει καταφέρει να βρίσκεται στην πρώτη γραμμή των μουσικών δραστηριοτήτων τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό. Διαθέτει ένα πλούσιο συμφωνικό ρεπερτόριο που εκτείνεται από το μπαρόκ μέχρι τη σύγχρονη δημιουργία, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στην έντεχνη ελληνική μουσική. Παράλληλα, έχει παρουσιάσει ορισμένες από τις σημαντικότερες όπερες του διεθνούς ρεπερτορίου σε σύμπραξη με καταξιωμένους σολίστ του λυρικού θεάτρου.

Η Συμφωνική Ορχήστρα έχει καθιερώσει μια σειρά από τακτικές δημόσιες εμφανίσεις τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό με μεγάλη επιτυχία. Η Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων, το Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, η Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών, η Εθνική Λυρική Σκηνή, το θέατρο Παλλάς, το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, το Μουσείο Μπενάκη, το Βυζαντινό Μουσείο, το Αττικό Άλσος, το Πάρκο Ελευθερίας και ο Εθνικός Κήπος αποτελούν ορισμένους από τους χώρους όπου πραγματοποιούνται οι συναυλίες της ορχήστρας, εμπλουτίζοντας πολιτιστικά την καθημερινότητα των Αθηναίων.

Οι τρεις μόνιμοι αρχιμουσικοί της ορχήστρας είναι οι: Ελευθέριος Καλκάνης, Μιχάλης Οικονόμου και Ανδρέας Τσελίκας.

Mέρος των εσόδων  θα διατεθεί για φιλανθρωπικό σκοπό.

Ώρα έναρξης: 21.00
Διάρκεια: 70’

Τιμές εισιτηρίων
VIP: 35€, 28€, Ζώνη Α: 30€, 24€, Ζώνη Β: 25€, 20€, Ζώνη Γ: 15€, 12€, 10€ (φοιτητικό)
Άνω Διάζωμα: 10€, 8€, 5€ (φοιτητικό, άνεργοι, ΑΜΕΑ)

Που θα κλείσετε εισητήρια

Εισιτήρια για τις εκδηλώσεις του Φεστιβάλ μπορείτε να εξασφαλίσετε:

  • Online με χρέωση πιστωτικής κάρτας στην ιστοσελίδα www.greekfestival.gr
  • Τηλεφωνικά με χρέωση πιστωτικής κάρτας στο 210.3272000 καθημερινά (και Κυριακές) 9:00 – 21:00
  • Από τα εκδοτήρια του Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου
  • Από τα Βιβλιοπωλεία ΠΑΠΑΣΩΤΗΡΙΟΥ, τα Καταστήματα PUBLIC, τα Βιβλιοπωλεία Ιανός και τα Reload Stores
  • Κεντρικά εκδοτήρια Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου: Πανεπιστημίου 39 (εντός στοάς Πεσμαζόγλου).
  • Εκδοτήρια εισιτηρίων λειτουργούν σε όλους τους χώρους των εκδηλώσεων και ανοίγουν δύο ώρες πριν την ώρα έναρξης των παραστάσεων. Εξυπηρετούν μόνο την παράσταση της ημέρας.