Η νέα Ελληνική μουσική σκηνή δεν κάνει πολύ θόρυβο αλλά είναι ανοιχτή πολύπλευρη και ενδιαφέρουσα. Λίγο πριν αποχαιρετήσουμε το 2015 επιλέξαμε νέες  φωνές που μας έκαναν αίσθηση το 2015.

Ads

Το φάσμα είναι μεγάλο από τη  τζαζ στην παράδοση και από τον ιστρουμένταλ θέματα με ηλεκτρονική απόχρωση σε τραγούδια που έχουν τις ρίζες τους στο έντεχνο τραγούδι και τη ροκ. 

«Aggeliki Toubanaki & the Buzz Bastardz» – Metronomos

H τραγουδίστρια/vocalist και performer Αγγελική Τουμπανάκη μας τράβηξε την προσοχή πολύ πριν την κυκλοφορία του πρώτου της άλμπουμ αφού τα live της ήταν ένας λόγος να ελπίζει κανείς πως όντως κάτι καλό συμβαίνει στη σύχρονη ελληνική σκηνή. Τραγουδίστρια και δρ. μοριακής βιολογίας η Αγγελική Τουμπανάκη, ασχολείται με τη jazz, με παραδοσιακούς ρυθμούς και μουσικές και με την εξερεύνηση των δυνατοτήτων της φωνής. Είναι η δημιουργός και η lead singer των projects «Toubanaki & the Buzz Bastardz» (fusion balkan jazz) και «Jazz plus» project (modern vocal jazz).Έχει παρακολουθήσει  τα jazz εργαστήρια «Veneto Jazz Workshops» (Ιταλία), με καθηγητές από το New School For Jazz And Contemporary Music της Νέας Υόρκης, έχει επίσης παρακολουθήσει jazz master classes με τον vocalist και συνθέτη JD Walter και  σεμινάρια jazz αυτοσχεδιασμού με τις vocalists Rene Marie, Sheila Cooper και Deborah Carter. Στον δίσκο αυτόν θα ακούσετε διασκευασμένα τραγούδια από το Sodade έως παραδοσιακά των Βαλκανίων από εξαιρετικούς μουσικούς και θα διαπιστώσετε πως το δίλημμα δεν είναι αν πρέπει ή όχι να «πειράζει» κανείς ένα τραγούδι αλλά πως το «πειράζει». Άλμπουμ υψηλής αισθητικής που σε προετοιμάζει για τα επόμενα live της  τα οποία έχουν πάντα τη διονυσιακή ατμόσφαιρα του πανηγυριού και αποτελούν πρόταση για ένα σύγχρονο ακρόαμα.

The Noise Figures – Aphelion – Inner Ear

Δύο χρόνια μετά την κυκλοφορία του πρώτου τους δίσκου, ο Γιώργος Νίκας (φωνή, τύμπανα) και ο Στάμος Μπάμπαρης (κιθάρες, φωνητικά) κυκλοφορούν το δεύτερο άλμπουμ τους ως Noise Figures. Πιο ψυχεδελικό από το πρώτο τους ΄λαμπουμ πιο εσωστρεφές αλλά και πιο ώριμο πιο ολοκληρωμένο.
Tο δίδυμο των The Noise Figures έχει έδρα την Αθήνα και παίζει fuzzy rock. Τον Ιανουάριο του 2012 κυκλοφόρησαν το single “Bitter Taste” και άρχισαν να ηχογραφούν το πρώτο τους studio υλικό με παραγωγό τον Sillyboy. Στα τέλη του 2012 κυκλοφόρησε ψηφιακά το «The Noise Figures E.P.». Το ντεμπούτο album τους με τίτλο το όνομά τους κυκλοφόρησε το Νοέμβριο του 2013 από την Inner Ear, ακολούθησαν περιοδείες σε Ελλάδα και Ευρώπη.
Το “Aphelion” κυκλοφορεί σε κόκκινο βινύλιο, cd και digital album από την Inner Ear και θα είναι διαθέσιμο για πώληση και στο χώρο του live.

Μαρία Πανοσιάν – Red Soul

Κατάγεται από την Κύπρο και από την πρώτη της γραφή έδειξε την αγάπη της στην ηλεκτρονική instrumentall μουσική. Το 2007 κυκλοφόρησε η πρώτη δισκογραφική δουλειά των “Ελελεύ” και το 2010 ηχογραφήθηκε ένα EP με 4 διασκευές που κυκλοφόρησαν
δωρεάν στο διαδίκτυο.
Το 2011 κυκλοφόρησε την πρώτη προσωπική της δουλεια με τίτλο “Πατώματα βρεγμένα” με την δισκογραφική εταιρεία Onair music
σε ένα ακουστικο-ηλεκτρονικό ήχο.
To 2012 κυκλοφόρησε ενα EP με 3 τραγούδια με τη αγγλική δισκογραφική εταιρεία Passive Front Records με τίτλο “Xray” .
Το 2012 κυκλοφόρησε ένα EP με 4 κομμάτια με τον τίτλο “Prophecy” σε δική της παραγωγή
To 2013 κυκλοφόρησε ένα EP με 4 κομμάτια με τον τίτλο «Woodream» με τη Βρετανική δισκογραφική εταιρεία «Passive front records».
Την ίδια χρονιά έγραψε την μουσική για την ταινία «8» της σκηνοθέτη Χαράς Δέλα.
Το 2014 έγραψε τη μουσική για την ταινία μικρού μήκους της σκηνοθέτη Βενετίας Ευρυπιώτου με τον τίτλο «Might be».
Την ίδια χρονιά συνεργάστηκε με τον Σταμάτη Κραουνάκη μελοποιώντας τον στίχο του «Για τον Παύλο Φύσσα», ένα τραγούδι αφιερωμένο στη μνήμη του Παύλου Φύσσα που δολοφονήθηκε από Χρυσαυγίτες.
Συνεργάστηκε επισης με τη συγγραφέα Αλκυόνη Παπαδάκη (Λάθος τρενο) , με την ποιήτρια και ηθοποιό Κική Μαυρίδου στο ποίημα «Μνήμη».
Το Δεκέμβριο του 2015 κυκλοφόρησε το 2ο της άλμπουμ με τον τίτλο «Red Soul» με συνολικά 9 ορχηστρικά κομμάτια σε δική της μουσική και ενορχήστρωση, μία διασκεύη στο τραγούδι του Σταμάτη Κραουνάκη «Αυτή η νύχτα μένει» το οποίο ερμηνεύει η ίδια και ένα ποίημα της Κικής Μαυρίδου «Μνήμη» το οποίο απαγγέλει η ίδια. Είναι σαφώς η πιο ώριμη εργασία της με θέματα πραγματικά εμπνευσμένα και με σχηματοποιημένο πια ύφος που μας δείχνει πως η Πανοσιάν ήρθε για να μας απασχολήσει και να μείνει.

Monsieur Doumani- Sikoses

Τζ’ επήασιν οι Σήκωσες τζ’ εππέσασιν οι μάσκες
Τζ’ εμείνασιν οι άρκοντες με όφκαιρες παλάσκες
Ετρώασιν τζ’ επίννασιν τζαι εχασκογελούσαν
Τζει πά’ που ’ταν οι μούττες τους (ε)λικόπτερα ’χτυπούσαν

Ads

Το αποτελούμενο από τρία μέλη κυπριακό μουσικό συγκρότημα Monsieur Doumani, ιδρύθηκε στη Λευκωσία το 2011 και βραβεύτηκε ως ένα από τα καλύτερα πρωτοεμφανιζόμενα μουσικά συγκροτήματα στο διαγωνισμό του Songlines το 2014. Το Μάρτιο του 2015, κυκλοφόρησε το δεύτερο ολοκληρωμένο άλμπουμ του μουσικού σχήματος με τίτλο Sikoses. Το άλμπουμ ηχογραφήθηκε στη Λευκωσία και αποτελείται κυρίως από συνθέσεις των ίδιων των μελών του μουσικού συγκροτήματος καθώς και συνεργατών τους, αλλά και από μερικές προσαρμοσμένες επανεκτελέσεις κυπριακών παραδοσιακών τραγουδιών. Σε αυτό το δίσκο διατηρείται η εναλλακτική προσέγγιση μελωδιών με κυπριακό παραδοσιακό ύφος, με φανερές επιρροές από ήχους της Νότιας Ιταλίας, της Σκανδιναβίας και των Βαλκανίων καθώς και ηλεκτρονικούς και άλλους μουσικούς αυτοσχεδιασμούς και πειραματισμούς[. Σε παρόμοιους -αλλά εντονότερους- με τον δίσκο Grippy Grappa ρυθμούς, εντοπίζεται η θεματολογία των νέων τραγουδιών, με την οικονομική κρίση, την κρίση θεσμών και τη διαφθορά να αποτελούν τις σημαντικότερες πηγές έμπνευσης των δημιουργών και αποτυπώνονται στους στίχους στην Κυπριακή διάλεκτο, τις περισσότερες φορές με χιουμοριστικό, σαρκαστικό αλλά και αλληγορικό τρόπο. Ο τίτλος ‘Sikoses’ είναι δανεισμένος από την Κυπριακή διάλεκτο [σήκωση < αρχ. σηκόω], υπονοεί την περίοδο της αποκριάς πριν από τις νηστείες της Μεγάλης Τεσσαρακοστής και έχει την έννοια της απομάκρυνσης των μη νηστίσιμων (σηκώνονται) φαγητών από το τραπέζι. Η επιλογή του τίτλου 'Σήκωσες' δεν είναι τυχαία αφού αφενός η κυκλοφορία του δίσκου συμπίπτει χρονικά με τις Σήκωσες του 2015. Αφετέρου, η παράδοση συνδέει αυτή την περίοδο με το τέλος του καρναβαλιού και την αλληγορική σε αυτή την περίπτωση πτώση των προσωπείων που αυτόδηλα παραπέμπει στην αποκάλυψη του πραγματικού προσώπου αξιωματούχων του Κυπριακού κράτους και των σκανδάλων διαφθοράς που συνδέονται με το όνομά τους.

Πέτρος Σαριδάκης – «Το Νάμι» Protasis

Ανανεώνει  την κρητική μουσική, φέρνοντας την πιο κοντά στο σήμερα, χωρίς να αλλοιώνει τον ήχο χωρίς να την κακοποιεί και να αποφεύγοντας το φολκρόρ.  Φαίνονται ανα΄γλυφα στο ύφος του και τις μουσικές του προσγγίσεις πάνω στην παράδοση του τόπου του οι επιρροές από τον Ψαραντώνη και τον Ψαρογιώργη. Ο Πέτρος Σαριδάκης γεννήθηκε στο Πανόραμα Θεσσαλονίκης, με καταγωγή από το Ηράκλειο Κρήτης. Είναι απόφοιτος του University of Hertfordshire με σπουδές στη διοίκηση επιχειρήσεων, με ειδικότητα στο marketing και επιπλέον έχει κάνει ανώτερες μουσικές σπουδές στην  κλασσική κιθάρα.
Από πολύ μικρή ηλικία, μεγαλώνοντας στην Κρήτη δίπλα σε καταξιωμένους κρητικούς μουσικούς, ασχολήθηκε με την μουσική παράδοση της μεγαλονήσου. Από το 1999 είναι δάσκαλος της κρητικής λύρας, ενώ το 2000 δημιούργησε το μουσικό σχήμα «Νόστος» με το οποίο πραγματοποίησε αρκετές εμφανίσεις σε κρητικές εκδηλώσεις στην Αθήνα.

Κατερίνα Μακαβού – Άλλη μια ώρα

Ιδιαίτερο μέταλλο στη φωνή μελαγχολία στη διάθεση, λιτές μελωδικές γραμμές πλούσια ατμόσφαιρα. Στο δευτερο άλμπουμ της δημιουργού και ερμηνεύτριας καταλλήγει κανείς ότι όσο διακριτική κι αν είναι η παρουσία της δεν περνάει  καθόλου απαρατήρητη. Στα live της ακούμε διασκευές από Δήμο Μούτση, Θανάση Παπακωνσταντίνου, Leonard Cohen, Nancy Sinatra κ.α.

Πέτρος Μάλαμας – Καναδέζα – MLK

Δεν μοιάζουν τα τραγούδια του με αυτά του πατέρα του Σωκράτη Μάλαμα και ο ίδιος λέει ότι το ταλέντο δεν κληρονομείται. Ίσως κληρονομείται η φλόγα όμως και η αγάπη για την τέχνη. Πως θα μπορούσε να γίνει αλλιώς αφού ο ίδιος μεγάλωσε στον ωκεανό του ήχου. Με ετερόκλιτες επιρροές και ένα δικό του ύφος το οποίο σμιλεύεται ο Πέτρος Μάλαμας είναι εδώ για να μείνει. Το ντεπούτο του στη δισκογραφία έγινε μέσα στο 15 με την Καναδέζα . Υπογράφει τους στίχους και τη μουσική σε όλα τα τραγούδια

Απ’ το μηδέν
Σπύρος Παρασκευάκος – Ζαχαρίας Καρούνης – Μικρή Άρκτος

Απ’ το Μηδέν: το δισκογραφικό σημείο εκκίνησης της συνάντησης δύο καλλιτεχνών – «παιδιών» των Ακροάσεων της Μικρής Άρκτου.Απ’ το Μηδέν: το χτίσιμο μιας δισκογραφικής συνεργασίας ενός ταλαντούχου συνθέτη – τραγουδοποιού, του Σπύρου Παρασκευάκου κι ενός σπουδαίου νέου ερμηνευτή, του Ζαχαρία Καρούνη.
Τον Σπύρο Παρασκευάκο τον γνωρίσαμε πέρσι  μέσα από το τραγούδι του  Γλυκός Γενάρης και την  4η Ακρόαση της Μ. Άρκτου. Στην πρώτη  του δισκογραφική εργασία με τίτλο ΑΠ’ ΤΟ ΜΗΔΕΝ, στην οποία υπογράφει  τους στίχους και τη μουσική των περισσότερων τραγουδιών,  ανακαλύπτουμε έναν νέο ολοκληρωμένο δημιουργό με ταυτότητα, ευαισθησία, ταλέντο και προοπτική.
Η συνάντηση του με τον Ζαχαρία Καρούνη (που πρωτογνωρίσαμε από τη  2η Ακρόαση της Μικρής Άρκτου, δέκα χρόνια πριν) ήταν δημιουργική και προσδιόρισε το  αποτέλεσμα της συνεργασίας τους.

Los Tre – How to charm women (Αυτοέκδοση)

Δεν θα τους βρείτε εύκολα ούτε καν στο διαδίκτυο γιατί δεν έχουν ασχοληθεί με τη διάδοση της μουσικής τους . Παίζουν τζαζ – φανκ  με στοιχεία Αφρικάνικης μουσικής  στα μπαρ της Αθήνας  από το 2012 και κατάφεραν να μας δώσουν ηχογραφημένο ένα πρώτο δείγμα γραφής με το πρώτο τους cd με τιτλο το όνομα του γκρουπ το 2014.  Το How to charm women είναι το δεύτερο cd τους. Ακούστε τους αξίζει τον κόπο.

Jan Van de Engel – «Γιαν Βαν» (Κυκλοφορεί σε κασσέτα)

«Γιαν Βαν» ονομάζεται το νέο project του Jan Van de Engel, της μουσικής υπογραφής που χρησιμοποιεί ο drummer Γιάννης Αγγελόπουλος για το έργο του.
Τραγούδια σε στίχους Ευθύμη Φιλίππου ((έχει συνυπογράψει τα σενάρια των ταινιών Κυνόδοντας (2009), Άλπεις (2010) και The Lobster (2014) του Λάνθιμου), με αφετηρία το λαϊκοδημοτικό πανηγύρι, το μπασοκίθαρο και τον τζαζμπανίστα. Ένας κόσμος και μία παράδοση φιλτραρισμένη και οδηγημένη από τα εξωτικά κυκλώματα του afro-beat, του funk και του avant-garde. Ο Γιαν Βαν αφηγείται με ειρωνία μαυρο χιούμορ και μια ιδιαίτερη ισορροπία ανάμεσα στο groove και τις σιωπές. Τα τραγούδια κυκλοφόρησαν σε μορφή κασσέτας, είδος που επανέρχεται διεθνώς σαν μόδα αλλά μπορείτε να τα βρείτε και στο διαδίκτυο.