Τη χρυσή εποχή του modelling, τα εκθαμβωτικά super models είχαν ημερομηνία λήξεως. Μέχρι τα 30, άντε και μερικά χρόνια ακόμα σε εξαιρετικές περιπτώσεις… Λίγες, ελάχιστες,  μετρημένες στα δάχτυλα του ενός χεριού, συνέχιζαν  να κάνουν κάποια διαφήμιση μετά τα σαράντα… [για καμιά αντιγηραντική κρέμα προσώπου].

Ads

Στην ελληνική Διαφήμιση, τα άτομα τρίτης ηλικίας εμφανίζονταν μόνο όταν το brand ήθελε να επικαλεστεί την πείρα τους [«σαράντα  χρόνια φούρναρης, έχω ψήσει…»] ή σε διαφημίσεις  προϊόντων για περιορισμένο ηλικιακά κοινό [πάνες ακράτειας,  φάρμακα  για  τον πόνο των αρθρώσεων, πιεσόμετρα κ.α.] . Τα πράγματα όμως έχουν αλλάξει…

Μήπως έτυχε να ρίξετε μια ματιά στα στέγαστρα στις στάσεις των λεωφορείων στην Αθήνα αυτές τις μέρες; Προσέξατε μια super stylish φιγούρα που πρωταγωνιστεί στην καμπάνια μεγάλου brand μόδας; [του Mango]. Είναι η 63χρονη fashion blogger,  Lyn Slater. [Accidental Icon]. Αυτήν επέλεξε το brand για κεντρικό πρόσωπο της φετινής του καμπάνιας με τίτλο: “A Story of Uniqueness.”

image
Η 63χρονη Lyn Slater από τη φετινή καμπάνια του Mango

Ads

Η Lyn δεν είναι εξαίρεση. Τα τελευταία χρόνια στο εξωτερικό, ολοένα και περισσότερες μάρκες επιλέγουν  μοντέλα με κριτήριο την προσωπικότητα, αδιαφορώντας εντελώς για την ηλικία τους. Αναδεικνύεται μια νέα – ώριμη, νεώριμη γενιά μοντέλων  που κάνει καριέρα στη Διαφήμιση, τη Μόδα, τα Social Media.

Fashion icons ετών 60 και 80…

Στην αρχή , εμφανίστηκε στα social media ως η γυναίκα-φαινόμενο. Η 60χρονη με το σώμα 30χρονης! Είναι η Yasmina Rossi, γεννημένη στη Γαλλία το 1955 και μεγαλωμένη στην Κορσική. Στις συνεντεύξεις της, η Yasmina αποκαλύπτει  το μυστικό της: ασκείται, κάνει υγιεινή διατροφή και  τρώει πολύ αβοκάντο [κι εμείς τρώμε αβοκάντο, καμία σχέση]. Στα  60+ της, η Yasmina Rossi  εργάζεται ως μοντέλο και κάνει καμπάνιες για brands όπως: Marks & Spencer, Hermes και Macy’s.  Εκτός από μοντέλο, είναι επίσης φωτογράφος και κεραμίστρια ενώ έχει ήδη γίνει γιαγιά [!].

image

image

image
Η 60χρονη Yasmina Rossi σε ρόλο μοντέλου

Η προηγούμενη 60χρονη καλλονή θα μπορούσε να είναι κόρη της. Η γοητευτική Carmen Dell’Orefice έχει περάσει προ πολλού τα 80. Φυσικά, δεν περίμενε να γίνει νεώριμη για να κάνει καριέρα ως μοντέλο. Ξεκίνησε το modelling στα 13 της χρόνια, στη Νέα Υόρκη για να βοηθήσει τους φτωχούς μετανάστες γονείς της [Ιταλό πατέρα και Ουγγαρέζα μητέρα] και στα 15 της ήταν ήδη εξώφυλλο στη  Vogue. Από τότε, έχει κάνει αμέτρητα εξώφυλλα – καμπάνιες – πασαρέλες. Έχει συνεργαστεί με φωτογράφους– θρύλους όπως ο Richard Avedon και ο Irving Pen,  έχει υπάρξει ακόμη και μούσα του Salvador Dali!  Κάνοντάς τα όλα αυτά πολύ νωρίς στη ζωή της, σκέφτηκε και να αποσυρθεί νωρίς για να κάνει όμως ένα θεαματικό comeback  μετά τα 70! Σήμερα, στα 85+, συνεχίζει να εμφανίζεται στα περιοδικά μόδας και στην πασαρέλα. Είναι το αγαπημένο super mOLDel των  brands: Rolex, Gautlier, Galliano και Mugler .

image

image

image
Η υπέροχη Carmen σε φωτογράφηση – πασαρέλα – εξώφυλλο

Ο πιο cool παππούς-μοντέλο!

Ο Κινέζος ηθοποιός Wang Deshun έχει περάσει κι αυτός  τα 80 αλλά αυτό δεν τον εμπόδισε να βγει για πρώτη φορά στην πασαρέλα τον Μάρτιο του 2015, στο Πεκίνο, για την Κινεζική Εβδομάδα Μόδας! Ο Wang όχι μόνο περπάτησε σαν μοντέλο αλλά και έκλεψε την παράσταση στο show μόδας. Με το στυλ και την προσωπικότητά του αλλά και με το σώμα του αφού εμφανίστηκε γυμνός από τη μέση και πάνω.

Το επόμενο βήμα για τον Wang, μετά από κάποιες φωτογραφήσεις μόδας και editorials σε περιοδικά, ήταν να γίνει το κεντρικό πρόσωπο της καμπάνιας Reebok στην Κίνα. Η εταιρεία τον επέλεξε ανάμεσα σε νεότερα μοντέλα,  για να προβάλει τα αθλητικά παπούτσια και ρούχα της μάρκας. Στη Reebok χαρακτηρίζουν τον Wang: ”the coolest granpa”! Με το δίκιο τους. Ο Wang δεν το έβαλε ποτέ κάτω. Άρχισε να μαθαίνει αγγλικά στα 47 και ξεκίνησε το γυμναστήριο στα 50. [Αυτό θα πει: τα χρόνια να περνούν κι εσύ να κάνεις… τον Κινέζο!]

image

image
O cool granpa Wang στην πασαρέλα και σε καμπάνια της Reebok.

Instagirls ή instagrannies ?

Και καλά η πασαρέλα και η διαφήμιση. Έστω ότι κορέστηκαν από νεαρά μοντέλα και λαχτάρησαν τη γοητεία της ωριμότητας. Τι να πει κανείς για το Instagram?  Ποιος περιμένει σε ένα τόσο νέο Μέσο να κατακλύζεται από  fashion bloggers που πατούν γερά στην τρίτη ηλικία; Δεν είναι μία και δύο… Είναι μια ολόκληρη ομάδα από… insta-grannies που τις ακολουθούν χιλιάδες followers περιμένοντας να δουν καθημερινά  το insta look της ημέρας  και φυσικά, τα προϊόντα ομορφιάς  που χρησιμοποιούν και τα brands που επιλέγουν.

Η Colleen Heidemann είναι  μία από τις πιο δημοφιλείς… insta-grannies [ Instagram ]. Μοιάζει αρκετά με την Carmen dell’ Orefice  χάρη στα λευκά μαλλιά, τα λεπτά χαρακτηριστικά και την έμφυτη φινέτσα αλλά είναι μια άλλη, μοναδική προσωπικότητα. Γεννήθηκε στην Καλιφόρνια όπου και ζει σήμερα αλλά μεγάλωσε στην Μπανγκόγκ και έκανε καριέρα αεροσυνοδού γυρίζοντας όλο τον κόσμο. Το motto της είναι: «αν όχι τώρα πότε;». [Αυτό να μου πεις.]

image

image

Η fashion blogger Colleen Heidemann – Προσέξτε το σύνθημα στο T-shirt της…

Ποτέ δεν είναι αργά για modeling

Φαίνεται ότι η τάση των mOLDels ότι δεν ξεκίνησε από κάποιον Οίκο Μόδας αλλά από το Instagram και τα fashion blogs. Πρώτα δημιουργήθηκαν  blogs όπως αυτό της Lyn Slater, ακολούθησαν οι χιλιάδες followers οπότε και η Διαφήμιση  πήρε  το fashion icon έτοιμο μαζί με το κοινό του.

Είτε οι bloggers έφτιαξαν την τάση είτε η τάση έφτιαξε τις bloggers… το φαινόμενο των mOLDels προσφέρεται για πολλαπλή ανάγνωση…
Αν το δεις ρομαντικά, μπορείς να πεις ότι η γοητεία δεν έχει ηλικία…

Αν το δεις από την άποψη του Marketing, σε έναν πλανήτη  που γερνάει πλέον πιο αργά [τα 60 είναι νέα 40] και με λιγότερα  εμφανή σημάδια γήρατος [χάρη στην κοσμητική ιατρική και τις πλαστικές], υπάρχει ένα κοινό που ταυτίζεται ίσως πιο άνετα με τα νεώριμα παρά με τα έφηβα μοντέλα.  

Από την πλευρά της Διαφήμισης και της Μόδας, σε έναν χώρο που έχει δοκιμάσει τα πάντα [έχουμε δει πρόσφατα σε διαφημιστικές καμπάνιες  και στην πασαρέλα, μοντέλα  με σύνδρομο down, μοντέλα με προσθετικά μέλη ή και σε αναπηρικά αμαξίδια…], δεν θα μπορούσαν να λείπουν  τα super mOLDels .

Αν το δεις κι από μια…υπαρξιακή πλευρά, ο άνθρωπος τελικά δεν συμβιβάζεται ποτέ με το γήρας. Σαν να μην υπάρχει στο dna του ο προγραμματισμός αυτός…

Όπως και να ’χει,  τα super mOLDels είναι εδώ με τη δυναμική και γοητευτική  τους παρουσία. Πότε σκοπεύουν να αποσυρθούν;  Αν όχι τα 60, τα 70 ή τα 80, ποια ηλικία δηλαδή θεωρούν κατάλληλη για να μπουν στο περιθώριο; Ρωτήστε τη Lyn, τη Yasmina , την Carmen, την Colleen, τον Wang και θα σας απαντήσουν  με μία φωνή: καμία.