Διαφημίσεις που δείχνουν τους άντρες να αποτυγχάνουν σε απλά οικιακά καθήκοντα, όπως το σκούπισμα και το σιδέρωμα και γυναίκες που καταλήγουν να καθαρίζουν όλο το σπίτι, πρόκειται να αφαιρεθούν από τις βρετανικές τηλεοράσεις.

Ads

Η Αρχή των Διαφημιστικών Προτύπων (ΑΔΠ) θα απομακρύνει από τις οθόνες όλες τις διαφημίσεις που χαρακτηρίζουν τους στερεότυπους ρόλους των φύλων.

“Παρατηρήσαμε ότι οι διαφημίσεις με τέτοιου είδους στερεότυπα λειτουργούν προβληματικά για τους ανθρώπους της κοινωνίας μας. Δίνουν λάθος κατευθύνσεις και ενισχύουν τη διαφορετικότητα των ρόλων των δύο φύλων”, δήλωσε η Αρχή των Διαφημιστικών προτύπων.

Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα να δημιουργηθούν νέοι κανόνες, οι οποίοι θα τεθούν σε ισχύ το επόμενο έτος.

Ads

Αυτό που έδωσε το έναυσμα για να ξεκινήσει αυτή η αναζήτηση νέων κανόνων, σύμφωνα με την ΑΔΠ, ήταν η αντίδραση του κοινού στην διαφημιστική καμπάνια “beach body ready” το 2015. Η διαφήμιση που αφορούσε σε ένα προϊόν αδυνατίσματος και παρουσίαζε ένα μοντέλο με μπικίνι, προκάλεσε θύελλα αντιδράσεων και καταγγελιών, λόγω κοινωνικής ανευθυνότητας.

Αξίζει να αναφερθεί ότι στο παρελθόν, η ΑΔΠ είχε απαγορεύσει διαφημίσεις με σεξιστικά στερεότυπα και ακατάλληλες σκηνές, όπως επίσης και διαφημίσεις που προωθούσαν πρότυπα, που ήθελαν τα νέα κορίτσια πολύ αδύνατα.

Ωστόσο, σε αρκετές περιπτώσεις είχε λάβει καταγγελίες σχετικά με διαφημίσεις που συντηρούσαν τον σεξισμό, επειδή δεν παραβίαζαν άμεσα τις ισχύουσες κατευθυντήριες γραμμές.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα ήταν μια διαφήμιση για το γάλα Aptamil, που παρουσίαζε τα κορίτσια να μεγαλώνουν σαν μπαλαρίνες και τα αγόρια σαν μηχανικοί.

Προτείνεται λοιπόν ένα πλαίσιο των αλλαγών, όπου τα νέα πρότυπα θα εξετάζονται σχολαστικά και δε θα ενισχύσουν αρνητικά τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι βλέπουν τον εαυτό τους αλλά και το πώς τους βλέπουν οι άλλοι.

“Οι διαφημίσεις που ενισχύουν τις ξεπερασμένες και στερεότυπες απόψεις για τους ρόλους των φύλων στην κοινωνία μπορούν να καθοδηγήσουν τους ανθρώπους σε λάθος δρόμους. Αν και η διαφήμιση είναι μόνο ένας από τους πολλούς παράγοντες που συμβάλλουν στην προβολή των ανισοτήτων, τα πρότυπα της διαφήμισης μπορούν να διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στην στη βελτίωση των αποτελεσμάτων για τα άτομα, την οικονομία και την κοινωνία στο σύνολό της”, δήλωσε ο Guy Parker, διευθύνων σύμβουλος της ΑΔΠ.