Ένα από τα καθημερινά μας προβλήματα είναι ότι πολλοί από εμάς βιαζόμαστε τόσο κατά τη διάρκεια της μέρας, που δεν έχουμε χρόνο για τίποτα… και όταν έρθει η ώρα να φάμε κάτι, το καταβροχθίζουμε με διαδικασίες συνοπτικές.

Αυτό οδηγεί σε έναν ανθυγιεινό τρόπο ζωής και έχει το τίμημα του, καθώς δε μας βοηθά καθόλου να χάσουμε περιττό βάρος.

Σύμφωνα μάλιστα με νέα ιαπωνική επιστημονική έρευνα, οι άνθρωποι που τρώνε με αργό ρυθμό, που δεν τρώνε δύο ώρες πριν πέσουν για ύπνο και κόβουν το επιδόρπιο μετά το φαγητό, έχουν μεγαλύτερες πιθανότητες να μειώσουν το βάρος τους.

Η μελέτη υποστηρίζει ότι όσοι κάνουν ένα από τα παραπάνω ή ακόμη καλύτερα και τα τρία, είναι σε μικρότερα ποσοστά παχύσαρκοι, ελέγχουν καλύτερα το δείκτη μάζας του σώματός τους και διαθέτουν μικρότερη περιφέρεια μέσης.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τη δρα Χαρουχίσα Φουκούντα της Σχολής Ιατρικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Κιούσου, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο βρετανικό ιατρικό περιοδικό «BMJ Open», ανέλυσαν στοιχεία για σχεδόν 60.000 άτομα που έκαναν τακτικά τσεκ-απ.

Από τους ανθρώπους αυτούς, οι 33.455 έτρωγαν με κανονικό ρυθμό, οι 22.070 το καταβρόχθιζαν στα γρήγορα και οι 4.192 έτρωγαν αργά. Διαπιστώθηκε ότι αυτή η τελευταία ομάδα ήσαν πιο υγιείς από τις άλλες δύο ομάδες. Σε σχέση με όσους έτρωγαν με...ρυθμό πολυβόλου, όσοι έτρωγαν με κανονικό ρυθμό, είχαν 29% μικρότερη πιθανότητα να είναι παχύσαρκοι, ενώ όσοι έτρωγαν αργά, είχαν 42% μικρότερη πιθανότητα.

Όσοι δεν έτρωγαν επιδόρπιο μετά το φαγητό, ιδίως το βραδινό, καθώς και όσοι δεν έτρωγαν τίποτε το προηγούμενο δίωρο πριν τον ύπνο, είχαν επίσης μικρότερες πιθανότητες παχυσαρκίας. Δεν ίσχυε το ίδιο για εκείνους που παρέλειπαν το πρωινό (προηγούμενες μελέτες έχουν πάντως δείξει ότι η παράλειψη του πρωινού αυξάνει την πιθανότητα παχυσαρκίας, επειδή μεταθέτει την κατανάλωση φαγητού χρονικά προς το τέλος της μέρας).

Σημειώνεται, ότι όσοι τρώνε γρήγορα, χρειάζονται περισσότερο χρόνο για να νιώσουν τον κορεσμό, ενώ αυτό συμβαίνει πιο νωρίς σε όσους τρώνε αργά, βοηθώντας τους έτσι να περιορίσουν την καθημερινή κατανάλωση θερμίδων.