Ποιες είναι οι συνήθειες που σας γερνούν πρόωρα;

Τα σημάδια που αφήνει το πέρασμα του χρόνου είναι αναπόφευκτα. Ωστόσο, δεν θα ήταν καλύτερο αν κάναμε κι εμείς κάτι για να προστατεύσουμε τον εαυτό μας από αυτήν την κατάσταση;

Πολλές είναι οι καθημερινές μας συνήθειες που  που συμβάλλουν στην πρόωρη γήρανση, τις οποίες πολλές φορές δεν γνωρίζουμε. Δεν είναι μόνο το κάπνισμα, η υπερβολική ποσότητα καφέ, και η πολύωρη έκθεση στον ήλιο που οδηγούν σε πρόωρη γήρανση.

Η γήρανση συχνά συνδέεται με καρδιακή νόσο, απώλεια μνήμης και αρθρίτιδα. Ενώ δεν υπάρχει ελιξίριο για αιώνια νεότητα, η αποφυγή ορισμένων ανθυγιεινών συνηθειών μπορεί να σας βοηθήσει να αισθάνεστε νεότερος στην ώριμη ηλικία.

‘Hλιος

Η έκθεση στον ήλιο χωρίς προστασία είναι ένας από τους μεγαλύτερους ενόχους για την πρόωρη γήρανση του δέρματος. Εκτός του ότι προκαλεί ρυτίδες η έκθεση στις υπεριώδεις ακτίνες μπορεί να οδηγήσει σε μελάνωμα και άλλα είδη καρκίνου του δέρματος. Προστατεύστε το πρόσωπό σας και το σώμα σας από μη απαραίτητη σωματική γήρανση εφαρμόζοντας αντηλιακό όλη την ημέρα.

Έλλειψη ύπνου

Ο οργανισμός σας είναι σύστημα αυτοεπανόρθωσης και θα επιδιορθώσει τη βλάβη που υπέστη την ημέρα, καθώς κοιμάστε. Οι ενήλικες θα πρέπει να κοιμούνται για 7 έως 9 ώρες κάθε νύχτα, σύμφωνα με το National Sleep Foundation. Υπάρχει διαφορά, ωστόσο, μεταξύ του να ξαπλώνει και του να κοιμάται κάποιος.

Κατανάλωση πολλών λευκών υδατανθράκων

Το πρόβλημα δεν είναι μόνο η πρόσθετη ζάχαρη που βάζετε στον καφέ σας ή αυτή που βρίσκεται στις σοκολάτες. Οι επεξεργασμένοι (λευκοί) υδατάνθρακες, όπως αυτοί που βρίσκονται στο λευκό ψωμί και στα λευκά ζυμαρικά ανεβάζουν απότομα το σάκχαρο του αίματος, κάτι που με τη σειρά του συμβάλλει στις φλεγμονές του δέρματος και κατ’ επέκταση στο κοκκίνισμα και στις κρίσεις ακμής. Επίσης, τα σάκχαρα των λευκών υδατανθράκων ενώνονται με το κολλαγόνο του δέρματος και αλλοιώνουν τη δομή του, προωθώντας τον σχηματισμό λεπτών γραμμών και ρυτίδων.

Αλκοόλ

Το αλκοόλ εξουδετερώνει τις αντιοξειδωτικές ουσίες που υπάρχουν στον οργανισμό, με αποτέλεσμα να εκδηλώνονται φλεγμονές και οι ελεύθερες ρίζες να δρουν... ανενόχλητες. Ταυτόχρονα, το αλκοόλ αφυδατώνει το δέρμα, κάνοντάς το να μοιάζει άτονο και κουρασμένο.

Έλλειψη δραστηριότητας

Η άσκηση μπορεί να ωφελήσει το σωματικό βάρος και τα επίπεδα ενέργειας. Μπορεί επίσης να βελτιώσει την πέψη, τη λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος και τη δραστηριότητα των μυών και του εγκεφάλου. Η επίσκεψη στο γυμναστήριο για μια ώρα την ημέρα είναι καλή αρχή, αλλά η ενσωμάτωση της άσκησης στη ζωή σας έχει θετικό αντίκρισμα συνολικά. Για παράδειγμα, την επόμενη φορά που θα συναντηθείτε με φίλους ή συναδέλφους προσπαθήστε να πάτε για ένα σπορ αντί να συναντηθείτε για φαγητό. Το ίδιο επίπεδο κοινωνικοποίησης μπορεί να επιτευχθεί με πιο υγιεινούς τρόπους.

Κάπνισμα

Το κάπνισμα προκαλεί πρόωρη γήρανση αυξάνοντας τον κίνδυνο ενός ανθρώπου για παθήσεις, όπως καρδιοπάθεια και καρκίνο του πνεύμονα. Το παθητικό κάπνισμα μπορεί να έχει επίσης αρνητικές συνέπειες στην υγεία. Ο ρυθμός με τον οποίο γερνάτε βρίσκεται στα χέρια σας. Οι μικρές υγιεινές αλλαγές στον τρόπο ζωής μπορούν να έχουν σημαντική επίδραση.

Έλλειψη σεξουαλικής δραστηριότητας

Το συχνό σεξ μπορεί να μας κάνει να μοιάζουμε έως και 12 χρόνια νεότεροι, αφού βελτιώνει τη φυσική μας κατάσταση αλλά και την ψυχολογία μας! Μάλιστα, μελέτες δείχνουν ότι τα άτομα που έχουν ενεργή σεξουαλική ζωή έχουν δυνατότερο ανοσοποιητικό και αντιμετωπίζουν μικρότερο κίνδυνο καρδιοπάθειας και καρκίνου.

Έλλειψη φρούτων και λαχανικών από τη διατροφή

Τα φρούτα και τα λαχανικά παρέχουν πολύτιμα θρεπτικά συστατικά, όπως αντιοξειδωτικά και βιταμίνες, που δρουν ενάντια στις ελεύθερες ρίζες και διατηρούν τα κύτταρα του δέρματος υγιή. Για την ευεργετική τους επίδραση στο δέρμα ξεχωρίζουν η βιταμίνη Ε (προστατεύει από την υπεριώδη ακτινοβολία και μειώνει τις φλεγμονές), καθώς και οι βιταμίνες Α, C και Β3 (αποτρέπουν την απώλεια κολλαγόνου και διατηρούν την ελαστικότητα του δέρματος). Τα συστατικά αυτά θα τα βρείτε, μεταξύ άλλων, στα λαχανικά με σκούρο πράσινο χρώμα (όπως το σπανάκι), στη γλυκοπατάτα, στα πορτοκάλια, στις κόκκινες πιπεριές, στις φράουλες, στα σπαράγγια και στα μανιτάρια.