Στον πόλεμο ενάντια στη γρίπη παίζει πολύ σημαντικό ρόλο η σωστή διατροφή. Αυτό είναι το βασικό όπλο για να εξασφαλίσουμε ταχύτερη ανάρρωση και να επιστρέψουμε όσο το δυνατόν πιο άμεσα στις δραστηριότητές μας.

Βασικός στόχος είναι να κρατήσουμε δυνατό το ανοσοποιητικό μας σύστημα. Πλήθος μελετών έχει αναδείξει συγκεκριμένα συστατικά που «πολεμούν» τους ιούς και μας κάνουν πιο ανθεκτικούς στην αντιμετώπιση μιας λοίμωξης. Παράλληλα, ο οργανισμός χρειάζεται πολλές ώρες ύπνου και ξεκούρασης, ενώ θα πρέπει να περιορίσετε και το άγχος.

Σύμφωνα με τους ειδικούς του WebMD, οι επεξεργασμένοι υδατάνθρακες, όπως το λευκό αλεύρι, το λευκό ρύζι, η ζάχαρη και τα κορεσμένα λιπαρά όπως αυτά του βουτύρου και άλλων ζωικών λιπαρών (βρίσκονται ακόμα και στην πέτσα από το κοτόπουλο) μπορούν να δημιουργήσουν πρόσφορο έδαφος για φλεγμονές, γι’ αυτό πρέπει, όσο το δυνατόν περισσότερο, να τα αποφεύγουμε.

Υποστηρίζουν μάλιστα, ότι θα πρέπει να αντικαταστήσετε αυτά τα προϊόντα με πολλά λαχανικά, φρούτα, άπαχη πρωτεΐνη, μικρές ποσότητες λαδιού, τρόφιμα ολικής άλεσης, βότανα και μπαχαρικά.

Είναι επίσης σημαντικό να δίνουμε ιδιαίτερη σημασία στην ενεργειακή μας πρόσληψη. Πολλές φορές οι ιώσεις μας καταβάλλουν και δεν μπορούμε να καταναλώσουμε επαρκείς ποσότητες φαγητού, με αποτέλεσμα την περαιτέρω εξασθένηση του οργανισμού.

Τρόφιμα που μας βοηθούν να αντιμετωπίσουμε τη γρίπη

Μανιτάρια

Βοηθούν το ανοσοποιητικό σύστημα και διαθέτουν άφθονες ποσότητες από την πολύτιμη βιταμίνη D.

Σκόρδο

Διαθέτει αλισίνη, μια φυσική ουσία που καταπολεμά τα βακτήρια και πιθανώς και τους ιούς, όπως αυτόν της γρίπης.

Εσπεριδοειδή

Τα πορτοκάλια, τα γκρέιπφρουτ, τα λεμόνια, αλλά και οι πιπεριές και τα ακτινίδια, περιέχουν μεγάλη ποσότητα βιταμίνης C, που δρα αντιοξειδωτικά και τονώνει το ανοσοποιητικό σύστημα.

Μυρωδικά και μπαχαρικά

Όχι απλώς κάνουν πιο νόστιμα τα φαγητά, αλλά σε αρκετές περιπτώσεις σκοτώνουν τα μικρόβια. Σύμφωνα με μελέτες, για παράδειγμα το κάρι, που αποτελεί μίγμα μπαχαρικών, μπορεί να μειώσει τη φλεγμονή. Βότανα όπως η ρίγανη, το θυμάρι και το δεντρολίβανο χαρίζουν επίσης ικανοποιητική ποσότητα αντιοξειδωτικών.

Προβιοτικά

Τα προϊόντα με προβιοτικά, όπως το γιαούρτι και το κεφίρ, διαθέτουν «καλά» βακτήρια, τα οποία βοηθούν στη διατήρηση της υγείας του εντερικού συστήματος, κάτι που με τη σειρά του τονώνει την υγεία και την άμυνα του οργανισμού.

Πρεβιοτικά

Τα πρεβιοτικά από την άλλη πλευρά, ονομάζονται τα συστατικά των τροφίμων (κυρίως ίνες) που προάγουν την ανάπτυξη των ωφέλιμων βακτηρίων στο έντερο. Aποτελούν, δηλαδή, την «τροφή», ώστε να αναπτυχθούν περισσότερο τα προβιοτικά στελέχη. Μπορείτε να τα βρείτε στα σπαράγγια, στις μπανάνες, στα κρεμμύδια, στη βρώμη και στο κριθάρι.

Κοτόσουπα

Υπάρχει λόγος που μας την έφτιαχνε η μαμά μας κάθε φορά που αρρωσταίναμε. Η κοτόσουπα όντως βοηθά στο κρύωμα, δρώντας ενάντια στη φλεγμονή, ενώ εφόσον είναι ζεστή, βοηθά και στην καταπράυνση ενός καταπονημένου λαιμού και στην αντιμετώπιση συμπτωμάτων δυσκοιλιότητας κατά την ίωση.

Astragalus

Αυτή η ρίζα χρησιμοποιείται στην παραδοσιακή κινεζική ιατρική για την τόνωση του ανοσοποιητικού συστήματος. Μερικές μελέτες έχουν διαπιστώσει ότι το Astragalus μπορεί να βοηθήσει το σώμα σας να καταπολεμήσει τα κρυολογήματα. Αν και συχνά προστίθεται σε σούπες, είναι επίσης διαθέσιμη ως συμπλήρωμα. Προτού πάρετε οποιοδήποτε συμπλήρωμα, συμβουλευτείτε το γιατρό σας.