Σπάει τα έμφυλα στερεότυπα η εταιρεία παιδικών παιχνιδιών Lego και σταματά την επί χρόνια πολιτική μάρκετινγκ με βάση το φύλο.

Ads

Σύμφωνα με την ανακοίνωση της εταιρείας δεν θα ξεχωρίζει πλέον τα παιχνίδια με βάση το φύλο και με την επισήμανση «παιχνίδια για τα κορίτσια» και «παιχνίδια για τα αγόρια».

Η απόφαση προέκυψε μετά από έρευνα που διενήργησε η δανέζικη εταιρεία και έδειξε ότι τα περισσότερα παιδιά βλέπουν τα παιχνίδια ως προς το ένα ή το άλλο φύλο, ενώ παράλληλα διαπίστωσε ότι ενώ τα κορίτσια έχουν περισσότερη αυτοπεποίθηση και θέλουν να εμπλακούν σε ένα ευρύ φάσμα δραστηριοτήτων, δεν ισχύει το ίδιο για τα αγόρια.

Συγκεκριμένα, τρία στα τέσσερα αγόρια πιστεύουν ότι μερικά παιχνίδια είναι μόνο για κορίτσια και μερικά μόνο για αγόρια, ενώ το 62% των κοριτσιών είχε την ίδια άποψη, σύμφωνα με την έρευνα. Οι γονείς ενθαρρύνουν τους γιους να ασχοληθούν με τον αθλητισμό ή τις φυσικές επιστήμες, την τεχνολογία, τα μαθηματικά και τη μηχανική. Στον αντίποδα, οι κόρες στρέφονται προς τον χορό, το καλό ντύσιμο- τα κορίτσια ήταν πέντε φορές πιο πιθανό να ενθαρρυνθούν να κάνουν τέτοιες δραστηριότητες σε σχέση με τα αγόρια- ή τη ζαχαροπλαστική.

Ads

Επίσης, το Ιντστιτούτο διαπίστωσε ότι γονείς και των δύο φύλων θεωρούν τους άνδρες πιο δημιουργικούς, είναι έξι φορές πιο πιθανό να σκεφτούν ότι επιστήμονες και αθλητές είναι άνδρες παρά γυναίκες και πάνω από οχτώ φορές πιο πιθανό να σκεφτούν ότι μηχανικοί είναι άνδρες.

Στην έρευνα συμμετείχαν 7.000 γονείς και παιδιά, 6 έως 14 ετών, από την Κίνα, την Τσεχία, την Ιαπωνία, την Πολωνία, τη Ρωσία, τη Βρετανία και τις ΗΠΑ.

Το 71% των αγοριών που μετείχαν στην έρευνα φοβούνταν ότι θα τα κοροϊδέψουν αν παίξουν με αυτά που περιέγραφαν ως «κοριτσίστικα» παιχνίδια. Φόβο που είχαν και οι γονείς τους. «Οι γονείς ανησυχούν περισσότερο ότι θα πειράξουν τους γιους παρά τις κόρες τους, επειδή παίζουν με παιχνίδια που σχετίζονται με το άλλο φύλο», δήλωσε η Μαντελίν Ντι Νόνο, εκτελεστική διευθύντρια του Geena Davis Institute on Gender in Media που διεξήγαγε την έρευνα.

«Αλλά επίσης το θέμα είναι ότι συμπεριφορές που σχετίζονται με τους άνδρες αξιολογούνται υψηλότερα στην κοινωνία», συμπλήρωσε. «Μέχρι οι κοινωνίες να αναγνωρίσουν ότι οι συμπεριφορές και οι δραστηριότητες που συνήθως συνδέονται με τις γυναίκες είναι εξίσου πολύτιμες ή σημαντικές, οι γονείς και τα παιδιά θα διστάζουν να τις αγκαλιάσουν», πρόσθεσε.

Η Lego πλέον δεν χαρακτηρίζει κανένα από τα προϊόντα της για αγόρια ή για κορίτσια, επεσήμανε η Τζούλια Γκόλντιν, διευθύντρια προϊόντων και marketing. Στην ιστοσελίδα της εταιρείας, οι καταναλωτές δεν μπορούν να κάνουν αναζήτηση για προϊόντα με βάση το φύλο.

Με πληροφορίες από Guardian και Bloomberg