Μπορεί η γυμναστική ή κάποια συγκεκριμένη μορφή άσκησης να λειτουργήσει ανακουφιστικά για την ήπια κατάθλιψη, την καταπολέμηση του άγχους και άλλων ψυχικών ασθενειών; Οι επιστήμονες υποστηρίζουν ότι κάτι τέτοιο είναι εφικτό. Η γιόγκα, μια πανάρχαια πρακτική από τα βάθη της Ινδίας, με ηλικία τουλάχιστον 5.000 ετών μπορεί να συνδράμει θετικότατα σε πολλές ψυχικές νόσους.

Στην 125η ετήσια “Convention of the America Psychological Association”, παρουσιάστηκαν έξι διαφορετικές μελέτες που διαπίστωσαν ότι η γιόγκα θα μπορούσε να έχει θεραπευτικές επιπτώσεις σε άτομα με διαφόρων ειδών κατάθλιψη.

Ειδικότερα, μία από αυτές τις μελέτες που διεξήγαγε το Ιατρικό Κέντρο των Βετεράνων του Σαν Φρανσίσκο, επισήμανε ότι οι άνδρες που έκαναν μαθήματα γιόγκας δύο φορές τη βδομάδα για δύο μήνες, παρουσίασαν λιγότερα συμπτώματα και ένιωθαν πιο χαρούμενοι.

"Η γιόγκα γίνεται όλο και πιο δημοφιλής στον δυτικό κόσμο και σύμφωνα με τους συμμετέχοντες στα μαθήματα, ο κυριότερος λόγος της επιλογής της συγκεκριμένης άσκησης είναι η μείωση του άγχους και η βελτίωση της ψυχικής υγείας”, ανέφερε η επικεφαλής της μελέτης, Lindsey Hopkins.

Μια άλλη μελέτη, από το πανεπιστήμιο Alliant του Σαν Φρανσίσκο, διαπίστωσε ότι γυναίκες ηλικίας 25 έως 45 ετών, οι οποίες συμμετείχαν σε συνεδρίες “Bikram aka” γιόγκα δύο φορές την εβδομάδα είχαν επίσης σημαντικά μειωμένα συμπτώματα κατάθλιψης σε σύγκριση με εκείνες που βρίσκονταν ακόμα στις λίστες αναμονής για την έναρξη των μαθημάτων.

Σημειώνεται, ότι οι μελέτες που κάλυπταν ένα ευρύ φάσμα ηλικιών, επαγγελμάτων και φύλων, διαπίστωσαν ότι υπήρχε μια θετική συσχέτιση μεταξύ της άσκησης γιόγκα και της ελάττωσης των συμπτωμάτων ή των συναισθημάτων της κατάθλιψης.

Ωστόσο, οι ερευνητές τονίζουν ότι παρόλο που η γιόγκα έχει ευεργετικές ιδιότητες κατά της κατάθλιψης, δεν πρέπει να αντικαθιστά πλήρως την παραδοσιακή θεραπεία.

"Μπορούμε να προτείνουμε τη γιόγκα ως συμπληρωματική “θεραπεία”, που πιθανότατα να είναι αποτελεσματικότερη σε συνδυασμό με την παρακολούθηση από έναν ειδικό θεραπευτή", εξηγεί ο Hopkins.