Βαρεθήκατε να τρέχετε σε έναν διάδρομο ή ν κάνετε βάρη και ασκήσεις ενδυνάμωσης στο γυμναστήριο; Παρόλο αυτά θέλετε να συνεχίσετε να έχετε έναν υγιεινό τρόπο ζωής και να κρατηθείτε σε φόρμα.

Εάν η γυμναστική δεν είναι και το καλύτερό σας αλλά παρόλα αυτά θέλετε να την εντάξετε στην καθημερινότητάς σας, υπάρχουν τρόποι για να γυμναστείτε και παράλληλα να φτιάξετε τη διάθεσή σας.

Δεν είναι εύκολο να αποφασίσετε τι σας ταιριάζει, αλά εδώ σας παρουσιάζουμε κάποιες εναλλακτικές μορφές γυμναστικής, για να δοκιμάσετε κάτι καινούριο.

Aerial dance 

Πρόκειται για έναν συνδυασμό γυμναστικής και χορού που πραγματοποιείται σε ειδικά ελαστικά πανιά και γίνεται όλο και πιο δημοφιλής στην Ελλάδα. Ένας εναέριος χορός, που γυμνάζει όλο το σώμα και ενεργοποιεί την αντιγήρανση. Αυτό, ουσιαστικά, που καλείστε να καταφέρετε είναι να τυλίξετε το σώμα σας γύρω από τα υφάσματα με διάφορες τεχνικές. Ένας τρόπος να εκτονωθείτε, αλλά παράλληλα, να δώσετε στο σώμα σας την φόρμα που του αξίζει. Αν φοβάστε δε μην τραυματιστείτε, δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας, καθώς οι χώροι είναι ειδικά διαμορφωμένοι για να σας παρέχουν ασφάλεια.

Pilates

Η μέθοδο Pilates είναι ένα σύνολο ισομετρικών ασκήσεων, η επιτυχία των οποίων έγκειται στο ότι δημιουργήθηκαν –στο αρχικό τους στάδιο- ως τεχνικές αποκατάστασης των τραυματισμένων αθλητών. Η ιδέα λοιπόν είναι οι ασκήσεις αυτές να είναι ασφαλείς, ακολουθώντας ένα λογικό σύστημα εξάσκησης, με τη χρήση ενός στρώματος γυμναστικής, ή άλλων, εύχρηστων οργάνων (μπάλες, όργανα για stretching), που σκοπό έχουν δυναμώσουν το σώμα ομοιόμορφα, με έμφαση ωστόσο στον κορμό: την πλάτη, τη μέση και την κοιλιά. Τα οφέλη των ασκήσεων Pilates είναι σημαντικά, τόσο για το σώμα όσο και για το μυαλό, αφού έχουν τη δυνατότητα να μειώνουν το άγχος. Πιο συγκεκριμένα, για τις ασκήσεις αυτές απαιτείται αυτοσυγκέντρωση και σωστές αναπνοές, με αποτέλεσμα το σώμα και το μυαλό να εξισορροπούνται, και να λειτουργούν σαν ένα. Έτσι, δίνεται έμφαση στην ποιότητα και όχι στην ποσότητα των κινήσεων, που είναι ομαλές και συγχρονισμένες.

Tae Bo

Είναι η ιδανική γυμναστική για να εκτονωθείτε από το στρες της ημέρας, το άγχος και να ιδρώσετε αρκετά. Πρόκειται για ένα πρόγραμμα ασκήσεων με συνδυασμό κινήσεων πυγμαχίας, Tae Kwon Do και αεροβικής με σταδιακά αυξανόμενη ένταση. Συνδυάζει την αυτοάμυνα με τη σωματική άσκηση ενώ προσφέρει ιδιαίτερη ευεξία. Ιδανικό για τις ημέρες που κάποιος σας έχει εκνευρίσει, είτε στη δουλειά, είτε στο σπίτι.

Γιόγκα

H πρακτική της γιόγκα αποτελείται από μία σειρά ασκήσεων (άσανας - asanas) και τεχνικών αναπνοής (πραναγιάμα- pranayama) που έχουν ως σκοπό τη γνώση του εαυτού. Kάποιος που ενδιαφέρεται να ξεκινήσει μαθήματα γιόγκα θα διαπιστώσει πως υπάρχουν αρκετά και διαφορετικά μεταξύ τους είδη, όλα, ωστόσο, σε μεγαλύτερο ή μικρότερο βαθμό, απαιτούν την ενεργή συμμετοχή του σώματος, χωρίς αυτό να αποκλείει ανθρώπους που δεν έχουν γυμναστεί ποτέ στη ζωή τους. O σκοπός είναι να νιώσεις καλά με το σώμα σου και με τον εαυτό σου γενικότερα.

Η πρώτη γνωριμία με τη γιόγκα θα έρθει μέσα από απλές, αλλά ουσιαστικές ασκήσεις, καθώς και μέσα από ασκήσεις αναπνοής, οι οποίες διοχετεύουν περισσότερο οξυγόνο στο σώμα, το αποτοξινώνουν, δυναμώνουν το μυϊκό σύστημα και φυσικά βοηθούν στην αυτοσυγκέντρωση του ασκούμενου. Bέβαια, κάποια είδη γιόγκα είναι περισσότερο απαιτητικά από κάποια άλλα. Τα οφέλη είναι πολλά, καθώς το σώμα δυναμώνει  αναζωογονείται και επιπλέον ανακτά τη χαμένη του ευλυγισία, ενώ παράλληλα συμβάλλει στην εξισορρόπηση του μεταβολισμού, την καλή λειτουργία του ανοσοποιητικού και στη μείωση του στρες.

Callisthenics

Η καλλισθενική γυμναστική είναι σχεδιασμένη για να βελτιώνει τη φυσική κατάσταση και να αναπτύσσει τους μυς. Σε αυτή συμπεριλαμβάνονται ασκήσεις που δεν απαιτούν βάρη, αλλά χρησιμοποιούν το ίδιο το βάρος του σώματος για τη μυϊκή ενδυνάμωση, δηλαδή ασκήσεις σωματικού βάρους. Σε γενικές γραμμές, η αύξηση των επαναλήψεων της άσκησης στοχεύει στη βελτίωση της αντοχής, ενώ η αύξηση της δύναμης προέρχεται από την αύξηση της έντασης της άσκησης. Προσφέρει μυϊκή ενδυνάμωση σε ολόκληρο το σώμα, ευλυγισία και ισορροπία. Η ακροβατική γυμναστική και το hand balancing είναι επίσης βασικά χαρακτηριστικά του αθλήματος. Στις ασκήσεις περιλαμβάνονται κινήσεις κάμψης, τεντώματος, συστροφής, αιώρησης, άλματα και βυθίσεις.

Χορός

Λάτιν, ταγκό, φλαμένγκο, ακόμα και παραδοσιακοί χοροί. Υπάρχει μεγάλη γκάμα για να διαλέξετε αυτό που σας αρέσει. Ο χορός συνδυάζει την εκγύμναση του σώματος με τη διασκέδαση.

Πεζοπορία

Αν σας αρέσει το περπάτημα δεν έχετε παρά να γίνεται μέλος μίας ομάδας πεζοπορίας. Η πεζοπορία θα σας φέρει κοντά στη φύση  και θα σας φέρει στιγμές ηρεμίας και χαλάλωσης. Παράλληλα, θα μπορέσετε να μείνετε σε φόρμα και να κάνετε νέες γνωριμίες. Άλλωστε δεν υπάρχει κάτι καλύτερο από  την επανασύνδεση με το φυσικό περιβάλλον που τόσο έχουμε ανάγκη.

Ποδηλασία

Τα τελευταία χρόνια το ποδήλατο είναι από τους πιο δημοφιλείς (και φυσικά οικονομικούς) τρόπους μετακίνησης στην πόλη. Αντί, λοιπόν, να στριμωχτείτε στο λεωφορείο ή να κολλήσετε στην κίνηση με το αυτοκίνητό σας, προτιμήστε το ελαφρύ δίκυκλο και κάνετε παράλληλα τη γυμναστική σας. Ανά 100 μέτρα υπολογίστε πως θα κάψετε περίπου 90 θερμίδες. Υπάρχουν επίσης πολλές ομάδες που οργανώνουν ποδηλατικές βόλτες, τόσο στο βουνό, όσο και μέσα στην πόλη.