Μια διεθνής μιντιακή κόντρα ξέσπασε για την ιταλική μόδα. Αφορμή ένα άρθρο των «New York Times» που αμφισβήτησε τη σημασία των Ιταλών σχεδιαστών. Ποιος είδε την «Corriere della Sera» και δεν την φοβήθηκε! Η ιταλική εφημερίδα, έσπευσε να βάλει τα πράγματα στη θέση τους: «Είναι το Μιλάνο σχετικό με τη μόδα; Η απάντησή μας είναι, ναι». 

Ads

Στο επίμαχο άρθρο των «New York Times», το οποίο προκάλεσε έντονες αντιδράσεις τόσο των σχεδιαστών μόδας στην Ιταλία, όσο και των ΜΜΕ της χώρας, η εφημερίδα ανέφερε: 

«Σε μεγάλο βαθμό ήταν μία αποσυντονισμένη σεζόν στο Μιλάνο. Η Ιταλία είναι κάτι σαν περιφερειακός παράγοντας στην ευρωπαϊκή αφήγηση τώρα τελευταία… στις διάφορες διαβουλεύσεις μεταξύ Μακρόν, Τραμπ, Μέρκελ και Μέι, ο πρωθυπουργός Πάολο Τζεντιλόνι εμφανίζεται σπάνια… και οι σχεδιαστές μοιάζουν εξίσου μπερδεμένοι για τους δικούς τους ρόλους στο ευρύτερο οικοσύστημα της μόδα». Και έγραφε μεταξύ άλλων: «Το Μιλάνο ποτέ δεν ήταν πραγματικά μια πνευματική πόλη μόδας».

«Όχι, δεν συμφωνούμε [με τις κατηγορίες]» απάντησε με δημοσίευμα της η «Corriere della Sera». «Ποιος λέει ότι ποιότητα δεν σημαίνει δημιουργικότητα; Το πρώτο δεν μπορεί να αποκλείσει το άλλο, συνυφασμένα όπως είναι με τα νήματα του πολιτισμού και του γούστου» σημειώνεται στο δημοσίευμα και αντικρούεται η θέση των New York Times ότι «το Μιλάνο δεν ήταν ποτέ πόλη της μόδας της διανόησης όπως το Λονδίνο και το Παρίσι».

Ads

«Η ιταλική βιομηχανία μόδας αντιλαμβάνεται τώρα ότι πρέπει να δείξει ένα ενιαίο μέτωπο […] Είχαμε χρόνια να δούμε τόσο ισχυρή και ζωηρή Εβδομάδα Μόδας του Μιλάνο, όσον αφορά το περιεχόμενο και τη συμμετοχή» αναφέρεται στο δημοσίευμα της ιταλικής εφημερίδας. «Όμορφες εκδηλώσεις, όμορφα γεγονότα, καλός καιρός, όμορφη πόλη. Είναι αλήθεια ότι ο φόβος είναι συχνά εχθρός της αδράνειας. Και ο φόβος ότι η Εβδομάδα Μόδας της Νέας Υόρκης και του Παρισιού θα συνθλιβούν από τη δική μας, ενεργοποίησε το σύστημα» αναφέρεται στο δημοσίευμα της εφημερίδας.

Στην ιταλική εφημερίδα δημοσιεύονται επίσης συνεντεύξεις των Ιταλών σχεδιαστών μόδας, Στέφανο Γκαμπάνα και Αντόνιο Μάρας.

«Ποτέ άλλοτε δεν είχα τόσους πολλούς ξένους πελάτες, όπως αυτή την εποχή, ούτε τόσο μεγάλο ενδιαφέρον από τον Τύπο. Είμαι μόνο ένας κόκκος άμμου, σίγουρα, αλλά ξέρω πολύ καλά ότι ο καθένας παρατηρεί προσεκτικά τι συμβαίνει στην Ιταλία» σημείωσε ο Μάρας.

«Το Μιλάνο έχει τα πάντα, τα πάντα […] Γνωρίζουμε πώς να παράγουμε τα πάντα: Υφάσματα, αξεσουάρ, κουμπιά, ακόμα και τις ετικέτες των ρούχων, τις σακούλες. Ξέρω ότι είναι βολικό για τους άλλους να μας μειώνουν, να μας κάνουν να νιώθουμε ότι κάτι κάνουμε λάθος… Μία χώρα που κάνει τα πάντα, δεν προκαλεί φόβο;», δήλωσε από την πλευρά του, ο Στέφανο Γκαμπάνα. 

«Στους δημοσιογράφους των New York Times έχει απαγορευτεί να παρακολουθούν επιδείξεις μόδας του οίκου Dolce & Gabbana εδώ και χρόνια. Είχαμε κουραστεί από τις προσβολές, έτσι τους αφήσαμε έξω. Ελπίζω ότι και οι άλλοι θα το κάνουν […]. Δεν σας αρέσει αυτό που κάνω; Πηγαίνετε να δείτε κάποιον άλλο!», είπε ενώ σε μήνυμά του στο Instagram πρόσθεσε: «Ζήτω η Ιταλία! Ζήτω η ιταλική μόδα! Ευχαριστώ που μου δώσατε την ευκαιρία να υπερασπιστώ τη χώρα μου».