Η εταιρεία ανάλυσης δεδομένων Cambridge Analytica συγκέντρωσε, χωρίς τη συγκατάθεσή τους, προσωπικές πληροφορίες 50 εκατομμυρίων χρηστών του Facebook αναπτύσσοντας τεχνικές υποστήριξης του Ντόναλντ Τραμπ κατά την προεκλογική εκστρατεία του 2016, σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποιήθηκε από τις εφημερίδες New York Times και Observer.

Ads

Η Facebook Inc. ανακοίνωσε σήμερα ότι διακόπτει τη συνεργασία της με την Cambridge Analytica αφού διαπίστωσε παραβίαση της πολιτικής προστασίας προσωπικών δεδομένων. Η Facebook διέκοψε την πρόσβαση τόσο της Cambridge Analytica , όσο και της μητρικής Strategic Communication Laboratories (SCL), αλλά και του Αλεξάντρ Κόγκαν, ψυχολόγου ερευνητή στο Πανεπιστήμιο του Cambridge και του Κρίστοφερ Γουίλι, επικεφαλής της εταιρείας Eunoia Technologies και πρώην υπαλλήλου της Cambridge Analytica, που εμπλέκονται στην επιχείρηση παραβίασης προσωπικών δεδομένων.

Η γενική εισαγγελέας της Μασαχουσέτης ανακοίνωσε την έναρξη έρευνας έπειτα από τη δημοσίευση των πληροφοριών αυτών.

«Οι κάτοικοι της Μασαχουσέτης δικαιούνται να λάβουν αμέσως απαντήσεις από το Facebook και την Cambridge Analytica. Ξεκινούμε έρευνα», δήλωσε η Μόρα Χίλεϊ μέσω του Twitter.

Ads

Σύμφωνα με την έρευνα των δύο εφημερίδων, η Cambridge Analytica χρησιμοποίησε χωρίς εξουσιοδότηση τα προσωπικά δεδομένα των 50 εκατομμυρίων χρηστών που συγκέντρωσε για να αναπτύξει, στις αρχές του 2014, λογισμικό που επιτρέπει την πρόβλεψη ή τον επηρεασμό της ψήφου των εκλογέων.

Οι δύο εφημερίδες επικαλούνται πληροφορίες που προέρχονται από πρώην υπαλλήλους και συνεργάτες της Cambridge Analytica, αλλά έγγραφα και καταγγέλλουν ότι πρόκειται για την μεγαλύτερη παραβίαση στην ιστορία της Facebook Inc.

O Observer επικαλείται τον whistleblower Κρίστοφερ Γουίλι, ο οποίος συμμετείχε στο στήσιμο της Cambridge Analytica και συνεργάσθηκε με τον ερευνητή Αλεξάντερ Κόγκαν, ψυχολόγο ερευνητή στο Πανεπιστήμιο του Cambridge για να συγκεντρώσει τα προσωπικά δεδομένα, να λέει ότι το σύστημα μπορεί να συστήσει το προφίλ μεμονωμένων ψηφοφόρων και να τους βομβαρδίσει με προσωποποιημένα διαφημιστικά μηνύματα.

Τα 50 εκατομμύρια προφίλ αντιπροσωπεύουν το ένα τρίτο των ενεργών βορειοαμερικανών χρηστών του Facebook και σχεδόν το ένα τέταρτο των εν δυνάμει ψηφοφόρων των ΗΠΑ.