Η αποκάλυψη πως ο κυβερνήτης του μοιραίου Airbus κλειδώθηκε έξω από το πιλοτήριο από τον συγκυβερνήτη του αεροσκάφους Άντρεα Λούμπιτζ, ο οποίος έριξε εσκεμμένα το αεροσκάφος, προκάλεσε ερωτήματα τόσο για τον αριθμό του προσωπικού που θα πρέπει να βρίσκεται υποχρεωτικά μέσα στο πιλοτήριο, όσο και και για το σύστημα ασφάλειας που χρησιμοποιείται.

Ads

Τα μέτρα ασφάλειας του πιλοτήριου ενισχύθηκαν μετά την επίθεση της 11ης Σεπτεμβρίου στους δίδυμους πύργους, διασφαλίζοντας πως κανείς δεν θα μπορεί να μπει στο πιλοτήριο. Ωστόσο στην τραγωδία με το αεροσκάφος της Germanwings τα μέτρα ασφαλείας έφεραν το αντίθετο αποτέλεσμα.

Στα Airbus η θύρα του κόκπιτ παραμένει κλειδωμένη σε όλη τη διάρκεια της πτήσης και ανοίγει από μέσα ή από έξω με πληκτρολόγηση κωδικού. Ωστόσο αυτός που βρίσκεται εντός του κόκπιτ έχει τη δυνατότητα να εμποδίσει την είσοδο ακόμη και αν κάποιος πληκτρολογήσει τον κωδικό από έξω. Παράλληλα με κάμερα μπορεί και ελέγχει ποιος βρίσκεται στην είσοδο.

Σε περίπτωση που ο κυβερνήτης ή ο συγκυβερνήτης δεν έχουν μπλοκάρει την είσοδο τότε υπάρχει ένας ειδικός κωδικός για έκτακτη ανάγκη με τον οποίο η πόρτα ανοίγει μετά από 30 δευτερόλεπτα, χωρίς να χρειάζεται αντίδραση από το εσωτερικό του κόκπιτ. Αυτή η λειτουργία υπάρχει για την περίπτωση που οι δύο πιλότοι έχουν χάσει για παράδειγμα τις αισθήσεις τους.

Ads

Σημειώνεται πως μετά την τραγωδία με το Airbus της Germanwings η μία εταιρεία μετά την άλλη ανακοινώνουν την υποχρεωτική παρουσία δύο ατόμων σε όλη τη διάρκεια της πτήσης στο εσωτερικό του πιλοτήριου.

Αναλυτικά η διαδικασία στο βίντεο που ακολουθεί