Η Αμερικανική Διαστημική Υπηρεσία (NASA) ανακοίνωσε ότι επιβεβαιώνεται η θεωρία πως ένα από τα μεγάλα φεγγάρια του Δία κρύβει κάτω από κέλυφος του πάγου έναν ωκεανό αλμυρού νερού.

Κατά τη διάρκεια της πολυαναμενόμενης αποψινής συνέντευξης Τύπου της NASA, η οποία και πυροδότησε έντονη φημολογία, η αμερικανική υπηρεσία παρουσίασε ισχυρές ενδείξεις για πίδακες υδρατμών, που εκτινάσσονται σε ύψος εκατοντάδων χιλιομέτρων από ρωγμές στον πάγο του φεγγαριού.

Το εντυπωσιακό φαινόμενο έγινε αντιληπτό από τη NASA το 2012, με τη βοήθεια του τηλεσκοπίου Hubble, αλλά έκτοτε οι ειδικοί δεν είχαν καταφέρει να το εντοπίσουν ξανά.
Αυτή τη φορά, το Hubble κατάφερε να διακρίνει τους πίδακες παρατηρώντας τη «σιλουέτα» της Ευρώπης με φόντο τον ιδιαίτερα φωτεινό Δία.

Η ανακάλυψή των ερευνητών της NASA θεωρείται εξαιρετικά σημαντική, καθώς η Ευρώπη θεωρείται από την επιστημονική κοινότητα ένα μέρος όπου θα μπορούσε να κρύβεται μικροβιακή ζωή.

«Ο ωκεανός της Ευρώπης θεωρείται πολλά υποσχόμενο μέρος για την φιλοξενία ζωής στο ηλιακό μας σύστημα» δήλωσε ο Geoff Yoder της ΝΑSA.

Οι ερευνητές της αμερικανικής υπηρεσίας υπολογίζουν ότι αυτοί οι πίδακες ξεπετάγονται σε ύψος 200 χιλιομέτρων και πέφτουν σαν βροχή στην επιφάνεια του δορυφόρου.

Έτσι, πιθανώς να ήταν δυνατή η περισυλλογή κάποιου δείγματος, χωρίς οι ερευνητές να πρέπει να σπάσουν τον πάγο στην επιφάνεια της Ευρώπης.

Ο τεράστιος ωκεανός της Ευρώπης εικάζεται ότι περιέχει δύο φορές το νερό των ωκεανών της Γης, αλλά «κρύβεται» κάτω από ένα στρώμα πάγου άγνωστου πάχους.

Η ανακάλυψη θα δημοσιευτεί την επόμενη εβδομάδα στην επιθεώρηση Astrophysical Journal και κατά πολλούς ανοίγει το δρόμο για μια αποστολή της NASA τη δεκαετία του 2020.

Το Hubble έχει επίσης, εντοπίσει ενδείξεις ενός υπόγειου ωκεανού στον Γανυμήδη, έναν άλλο μεγάλο δορυφόρο του Δία.

Ποιά είναι η Ευρώπη

Η Ευρώπη είναι ο τέταρτος μεγαλύτερος φυσικός δορυφόρος του πλανήτη Δία.

Έχει διάμετρο 3.122 χιλιόμετρα, δηλαδή κατά 10% μικρότερη από τη διάμετρο της Σελήνης ή 4 φορές μικρότερη της γήινης.

Ο όγκος όμως, της Ευρώπης είναι μόλις το 1,5% του όγκου της Γης και η έκταση της επιφάνειας το 6% της γήινης.

Έχει πολύ αραιά ατμόσφαιρα από οξυγόνο και μία από τις πλέον λείες επιφάνειες στο Ηλιακό σύστημα.

Η Ευρώπη ανακαλύφθηκε στις 7 Ιανουαρίου 1610 από τον Γαλιλαίο.