Ο απολογισμός των νεκρών από τη χθεσινή σύγκρουση ενός τρένου με σχολικό λεωφορείο σε μια ισόπεδη διάβαση στην πόλη Μιλάς, κοντά στο Περπινιάν της νοτιοδυτικής Γαλλίας, αυξήθηκε στους πέντε, αφού ένας από τους τραυματίες, που νοσηλευόταν σε κρίσιμη κατάσταση, έχασε τη μάχη για να κρατηθεί στη ζωή, ανακοίνωσε η νομαρχία των Ανατολικών Πυρηναίων.

Άλλοι 15 μαθητές, ηλικίας από 11 έως 17 ετών, τραυματίστηκαν στο δυστύχημα αυτό που σημειώθηκε το απόγευμα της Πέμπτης. Τραυματίστηκαν επίσης η 48χρονη οδηγός του σχολικού και τρεις επιβάτες της αμαξοστοιχίας.

Η σύγκρουση ήταν τόσο δυνατή, που το σχολικό κυριολεκτικά κόπηκε στα δύο, σύμφωνα με εικόνες από το σημείο που μεταδίδουν τα γαλλικά ΜΜΕ.

Τα αίτια του δυστυχήματος δεν έχουν ακόμη διευκρινιστεί. Οι οδηγοί του τρένου και του λεωφορείου επέζησαν της σύγκρουσης και θα ανακριθούν από την αστυνομία.

Σύμφωνα με εκπρόσωπο των εθνικών σιδηροδρόμων της Γαλλίας (SNCF), το τρένο μετέφερε 25 επιβάτες και κινείτο με την προβλεπόμενη ταχύτητα των 80 χλμ/ώρα όταν συνέβη το δυστύχημα. Η ίδια εκπρόσωπος ανέφερε ότι σύμφωνα με αυτόπτες μάρτυρες, οι μπάρες της σιδηροδρομικής διάβασης ήταν κατεβασμένες την ώρα της σύγκρουσης.

Αντικρουόμενες μαρτυρίες για τις μπάρες

Η οδηγός του σχολικού λεωφορείου που συγκρούστηκε την Πέμπτη με ένα τρένο στο Μιλάς, κοντά στο Περπινιάν, διέσχισε την ισόπεδη διάβαση «με απόλυτη σιγουριά αφού οι μπάρες ήταν ανεβασμένες και το προειδοποιητικό φανάρι ήταν σβηστό», διαβεβαίωσε σήμερα ο εργοδότης της, Κριστιάν Φορ.

«Την επισκεφθήκαμε χθες το βράδυ στο κρεβάτι του νοσοκομείου. Είχε διαύγεια, μας εξήγησε ότι διέσχισε με σιγουριά και με ηρεμία τη διάβαση γιατί οι μπάρες ήταν σηκωμένες και το φανάρι σβηστό» είπε ένας από τους δύο συνιδιοκτήτες των λεωφορείων Faur, της εταιρείας στην οποία ανήκε το σχολικό. «Μπήκε στη διάβαση πιστεύοντας ότι όλα πήγαιναν καλά, κάτι που δυστυχώς δεν συνέβη», πρόσθεσε, εμφανώς ταραγμένος.

Η 48χρονη οδηγός τραυματίστηκε στο δυστύχημα από το οποίο έχασαν τη ζωή τους πέντε νεαροί μαθητές.

«Είναι έμπειρη οδηγός. Εργάζεται κοντά μας από τον Απρίλιο του 2017, έχει σύμβαση αορίστου χρόνου. Είχε την πλήρη εμπιστοσύνη μας», συνέχισε ο Κριστιάν Φορ.

Ο Φορ διαβεβαίωσε επίσης ότι το όχημα ήταν σε άψογη κατάσταση και ότι είχε περάσει από τεχνικό έλεγχο τον περασμένο Σεπτέμβριο.

Οι μαρτυρίες για το αν λειτουργούσαν οι μπάρες στην ισόπεδη διάβαση είναι μέχρι στιγμής αντικρουόμενες. Ορισμένοι μάρτυρες επιβεβαιώνουν τα λεγόμενα της οδηγού, δηλώνοντας ότι η μία μπάρα ήταν σηκωμένη. Ωστόσο, σύμφωνα με μια καλά πληροφορημένη πηγή, ο μηχανοδηγός του τρένου κατέθεσε στην αστυνομία ότι είδε το λεωφορείο να περνάει σπάζοντας την κατεβασμένη μπάρα.

Οι γαλλικοί σιδηρόδρομοι (SNCF) ανέφεραν ότι «με βάση τις μαρτυρίες, η διάβαση λειτουργούσε κανονικά».

Ο εισαγγελέας της Μασσαλίας Ξαβιέ Ταραμπέ, που έχει αναλάβει την έρευνα, σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε σήμερα το απόγευμα είπε ότι οι μαρτυρίες που έχει συλλέξει μέχρι τώρα συμφωνούν ότι οι μπάρες ήταν κλειστές. Διευκρίνισε όμως ότι ακόμη δεν έχουν καταθέσει όλοι.