Οι millennials διατηρούν τη φήμη της γενιάς που αλλάζει συνεχώς επάγγελμα, τόσο λόγω της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης, όσο και επειδή πρόκειται για μια γενιά που δεν φοβάται να πάρει ρίσκα προκειμένου να βρει αυτό που της ταιριάζει καλύτερα. Το 2016, μια δημοσκόπηση της εταιρίας Gallup αποκάλυψε ότι το 21% των millennials δήλωσαν ότι άλλαξαν δουλειές κατά το προηγούμενο έτος (περισσότερο από τρεις φορές τον αριθμό των μη-millennials που ανέφεραν το ίδιο) και το 60% ήταν ανοιχτό σε νέες ευκαιρίες.

Ως αποτέλεσμα αυτής της συνθήκης, πολλές εταιρείες προσπαθούν να βρουν δημιουργικές λύσεις για να διατηρήσουν τους εργαζόμενους ηλικίας κάτω των 60 ετών στην επιχείρησή τους περισσότερο. Κι αυτό φαίνεται πως μπορεί να γίνει με την παροχή αμειβόμενου χρόνου για την εξερεύνηση της φύσης ή για career coaching κατά παραγγελία.

Η Qualtrics, μια εταιρεία της οποίας το λογισμικό επιτρέπει σε επιχειρήσεις και ερευνητές να συλλέγουν στοιχεία που συμβάλλουν στη βελτίωση των εμπειριών των πελατών, των εργαζομένων και των επιχειρήσεών τους, είναι υποδειγματική για τις παροχές που προσφέρει στους περίπου 1.700 εργαζομένους της στο Provo της Γιούτα, στο Σιάτλ της Ουάσιγκτον, αλλά και σε άλλα μέρη του κόσμου, εκτός των ΗΠΑ.

Τον Ιανουάριο του 2018, η Qualtrics άρχισε να δίνει στον κάθε υπάλληλό της 1.500 δολάρια για να τα ξοδέψει για μια εμπειρία «που κατά κανόνα δεν θα μπορούσε να ζήσει». Μέχρι στιγμής, μερικοί υπάλληλοί της έχουν κολυμπήσει με καρχαρίες στα νησιά Γκαλαπάγκος, έχουν κάνει σκι στις αυστριακές Άλπεις, έχουν διασχίσει το Σινικό Τείχος της Κίνας και έχουν μεταφέρει βιβλία για παιδιά στις Φιλιππίνες.

Για να πληρούν τις προϋποθέσεις, οι εργαζόμενοι πρέπει να είναι υπάλληλοι πλήρους απασχόλησης και να εργάζονται στην εταιρεία για τουλάχιστον ένα χρόνο. Οι εργαζόμενοι είναι επίσης ελεύθεροι να ξοδέψουν τα χρήματα όπως επιθυμούν.

«Δεν σας λέμε τι να κάνετε, απλώς θέλουμε να λέμε ότι σας βοηθήσαμε να εκπληρώσετε κάποιο από τα όνειρά σας», δήλωσε στο Business Insider ο Mike Maughan, επικεφαλής του τμήματος ανάπτυξης της Qualtrics.

Για τους millennials, οι παροχές έχουν σημασία

Οι Αμερικανοί, καλώς ή κακώς, ξοδεύουν ολοένα και περισσότερο από τη ζωή τους στη δουλειά. Οι millennials σε γενικές γραμμές δουλεύουν τις περισσότερες ώρες, χάνουν περισσότερες ημέρες διακοπών και θα συνταξιοδοτηθούν πολύ αργότερα από τις προηγούμενες γενιές. Επίσης, βγάζουν λιγότερα χρήματα από ό, τι οι γονείς τους στην ίδια ηλικία.
Αυτές οι συνθήκες μπορεί να οδηγήσουν σε εξάντληση, έλλειψη εμπλοκής στην εργασία ή εγκατάλειψη, γεγονός που μπορεί να δικαιολογήσει το ότι μερικές εταιρείες, όπως το Facebook, η Google και το Netflix επενδύουν σε επιπλέον παροχές για τους υπαλλήλους τους.

Σύμφωνα με τον ιστότοπο εύρεσης εργασίας, Glassdoor, περισσότεροι από τους μισούς (57%) όλων των εργαζομένων δήλωσαν ότι οι παροχές και τα οφέλη είναι από τα κορυφαία πράγματα που λαμβάνουν υπόψη όταν αποφασίζουν αν θα αποδεχθούν μια θέση εργασίας. Σχεδόν το 90% των νεότερων εργαζομένων ηλικίας 18 έως 34 δήλωσαν ότι θα προτιμούσαν νέες ή πρόσθετες παροχές έναντι αύξησης των αποδοχών.

«Τα οφέλη και τα προνόμια έχουν σημασία επειδή είναι ένα πρόσθετο κομμάτι του συνολικού παζλ απολαβών», ανέφερε στο Business Insider ο Scott Dobroski, αναλυτής τάσεων σταδιοδρομίας της Glassdoor.

Όλη η δραστηριότητα της Qualtrics, που ιδρύθηκε το 2002, επικεντρώνεται στην παροχή βοήθειας σε εταιρείες ώστε να ικανοποιούν τις ανάγκες των πελατών τους. Μεγάλες αεροπορικές εταιρείες χρησιμοποιούν το λογισμικό της Qualtrics για να συλλέξουν feedback από τους πελάτες των πτήσεών τους και να δημιουργήσουν εμπειρίες που να τους ικανοποιούν, ενώ οι λιανοπωλητές χρησιμοποιούν την Qualtrics για να ξεκινήσουν στοχοθετημένες διαφημιστικές καμπάνιες, να διεξάγουν μελέτες τιμολόγησης και να κατανοήσουν τον τρόπο με τον οποίο οι πελάτες χρησιμοποιούν τις ιστοσελίδες των επιχειρήσεών τους από τα κινητά τους.

«Εργαζόμαστε για τη διαχείριση εμπειριών καθ 'όλη τη διάρκεια της ημέρας», αναφέρει ο Maughan, προσθέτοντας ότι το νέο «bonus εμπειριών» δείχνει στους υπαλλήλους ότι η εταιρεία ενδιαφέρεται γι’ αυτούς.

Εκτός από το μπόνους αυτό, η Qualtrics προσφέρει στους υπαλλήλους της πλήρη υγειονομική περίθαλψη για τις οικογένειές τους, μεσημεριανά γεύματα τα οποία απολαμβάνουν όλοι μαζί σε κοινόχρηστα τραπέζια, αλλά  και «swag τσάντες» δύο φορές το χρόνο, γεμάτες με τα τελευταία προϊόντα της Qualtrics.

Η Qualtrics δεν είναι η πρώτη εταιρία που προσφέρει  ταξιδιωτική επιχορήγηση ως επιπλέον παροχή. Η Airbnb δίνει στους υπαλλήλους της ετήσια επιδότηση 2.000 δολαρίων για να ταξιδέψουν και να διαμείνουν σε μια κατοικία ή διαμέρισμα Airbnb σε οποιοδήποτε σημείο του κόσμου.

Περίπου το 80% των εργαζομένων της Qualtrics είναι millennials που γεννήθηκαν μεταξύ του 1982 και του 2000, σύμφωνα με τον Maughan.

«Νομίζω ότι γνωρίζουμε πολύ καλά τις τάσεις [του εργατικού δυναμικού] που σχετίζονται με τους millennials» αναφέρει ο Maughan. «Το βασικό κίνητρο είναι ότι φροντίζουμε πραγματικά τους υπαλλήλους μας. Θέλουμε να διασφαλίσουμε ότι τους παρέχουμε μια ευκαιρία που πραγματικά επιθυμούν και ότι που δε θα είχαν την ευκαιρία να πραγματοποιήσουν υπό άλλες συνθήκες».
Μέχρι στιγμής, 668 υπάλληλοι της Qualtrics έχουν επωφεληθεί από το επίδομα εμπειριών το 2018.

Απόδοση από το Business Insider.