Τι έχουν κοινό τα Mini Cooper, το Bohemian Rapsody των Queen, η θεωρία της Σχετικότητας, η φημισμένη σάλτσα τσίλι Sriracha; Είναι φτιαγμένα από μετανάστες.
Ο νεοϋορκέζος καλλιτέχνης Kien Quan διαπιστώνοντας την παγκόσμια τάση να μην γίνονται αποδεκτές οι μεταναστευτικές ροές ξεκίνησε μια ιδιαίτερη καμπάνια: Την Made By Refugee.
Συγκεκριμένα θέλοντας να ευαισθητοποιήσει το κοινό απέναντι στους αιτούντες ασύλου, έφτιαξε ετικέτες με αυτή την φράση και για μήνες γύριζε στα καταστήματα κολλώντας τες σε προϊόντα που έχουν κατασκευαστεί ή εμπνευστεί και διατυπωθεί από μετανάστες. Τις κινήσεις του τις φωτογράφιζε και τις τραβούσε σε βίντεο, και μόνο αφού ολοκλήρωσε όσα ήθελε να κάνει ανακοίνωσε τη δράση.
Μάλιστα έφτιαξε μια σελίδα στο Facebook για την δράση προκειμένου αυτή να… μεταναστεύσει από τα σύνορα των ΗΠΑ και σε άλλες χώρες, ώστε το μήνυμα να διογκωθεί!
Αξίζει να σημειωθεί ότι η σύλληψη της ιδέας από τον καλλιτέχνη έχει ένα εξαιρετικό κοινωνικό ενδιαφέρον: Στον δυτικό κόσμο ίσως πλέον μόνο μέσω της κατανάλωσης μπορούμε να αντιληφθούμε έννοιες και πράγματα, ενώ είμαστε τόσο αφοσιωμένοι στις ζωές μας αδιαφορώντας για τις τύχες των άλλων, που αγνοούμε ότι τα προϊόντα που αγαπάμε να αγοράζουμε μπορεί να προέρχονται από αυτούς τους ίδιους για τους οποίους δεν δίνουμε δεκάρα.
Στην Ελλάδα τα ΜΜΕ που στηρίζουν τις νεοφιλελεύθερες πολιτικές, χρημαδοτούνται από το ... κράτος. Tο tvxs.gr στηρίζεται στους αναγνώστες του και αποτελεί μια από τις ελάχιστες ανεξάρτητες φωνές στη χώρα. Mε μια συνδρομή, από 2.9 €/μήνα,ενισχύετε την αυτονομία του tvxs.gr και των δημοσιογραφικών του ερευνών. Συγχρόνως αποκτάτε πρόσβαση στα ντοκιμαντέρ και το περιεχόμενο του 24ores.gr.
Δες τα πακέτα συνδρομών >