Σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης θα κηρυχθεί η περιοχή όπου σημειώθηκε το ναυάγιο του κρουαζιερόπλοιου Concordia, ώστε να αποδεσμευθούν κρατικά κονδύλια για την αποφυγή μίας περιβαλλοντικής καταστροφής, ανέφερε τη Δευτέρα ο Ιταλός υπουργός περιβάλλοντος Κοράντο Κλίνι. Πηγες τις ιταλικής ακτοφυλακής ανέφεραν πως έχουν αρχίσει να δημιουργούνται κηλίδες πετρελαίου περιορισμένης έκτασης γύρω από το ναυάγιο, που έχει στοιχίσει τη ζωή σε 6 ανθρώπους, ενώ άλλοι 15 αγνοούνται.

Ads

 
Από το κρουαζιερόπλοιο έχουν αρχίσει να διαρρέουν υγρά, αλλά δεν έχει διευκρινιστεί ακόμη αν πρόκειται για καύσιμα, δήλωσε ο Ιταλός υπουργός, ενώ πρόσθεσε ότι θα τοποθετηθούν προστατευτικά πετάσματα. «Συνεχίζεται η παρακολούθηση, ώστε να λάβουμε τα απαραίτητα μέτρα για την αποφυγή των περιβαλλοντικών κινδύνων», επισήμανε ο Κλίνι.
 
Σύμφωνα με τον Ιταλό υπουργό, «αν οι 2.400 τόνοι καυσίμων σκορπίσουν στην Θάλασσα, θα απειληθεί όχι μόνον η ακτή του νησιού Τζίλιο και του μικρού του αρχιπελάγους, αλλά και, πιθανότατα, μεγάλο μέρος της ακτής της Τοσκάνης».
 
«Αυτά τα πλωτά μεγαθήρια δεν μπορούν να κινούνται σαν να πρόκειται για μικρά πλοία», πρόσθεσε ο Κλίνι, ο οποίος ανακοίνωσε ότι «θα πρέπει να εγκριθούν πιο αυστηροί κανόνες που θα προστατεύουν τις ευαίσθητες, περιβαλλοντικά, περιοχές».
 
Σύμφωνα με πηγές της ιταλικής ακτοφυλακής, οι ειδικοί που βρέθηκαν με ελικόπτερα πάνω από το σημείο του ναυαγίου του κρουαζιερόπλοιου Concordia, παρατήρησαν ότι γύρω από το πλοίο, έχουν αρχίσει να δημιουργούνται κηλίδες πετρελαίου περιορισμένης έκτασης.
 
Οι πρώτες εκτιμήσεις των ιταλικών αρχών, είναι σχετικά καθησυχαστικές, από την στιγμή που η περιορισμένη αυτή ποσότητα καυσίμων, φέρεται να μπορεί να εξατμιστεί και να μην μολύνει ανεπανόρθωτα την Τιρινική θάλασσα.

Διακόπηκαν για τη νύχτα οι έρευνες
 
Οι έρευνες για τον εντοπισμό τυχόν εγκλωβισμένων στο κρουαζιερόπλοιο διακόπηκαν καθώς έπεσε το σκοτάδι στην περιοχή. «Η απόφαση αυτή ελήφθη για την ασφάλεια των διασωστών, δεδομένου ότι οι κινήσεις του πλοίου μπορεί να είναι επικίνδυνες για αυτούς», εξήγησε ο εκπρόσωπος της πυροσβεστικής υπηρεσίας της Ιταλίας, Λούκα Κάρι.
 
Ο εκπρόσωπος απέφυγε να πει πόσες πιθανότητες υπάρχουν να βρεθούν επιζώντες μέσα στο πλοίο. Ωστόσο, κάποιοι από τους Γερμανούς επιβάτες που περιλαμβάνονταν στον κατάλογο των αγνοούμενων ενδέχεται να είναι σώοι και να επιστρέφουν στη χώρα τους οδικώς, υποστήριξε ο Χέικο Γένσεν, ο επικεφαλής του γερμανικού παραρτήματος της ναυτιλιακής εταιρείας Costa Crociere.
 
«Είναι γεγονός ότι, με δική τους πρωτοβουλία, ορισμένοι επιβάτες νοίκιασαν αυτοκίνητα. Τους θεωρούσαν αγνοούμενους αλλά εμφανίστηκαν αργότερα», διευκρίνισε.
 
Οι 556 Γερμανοί επιβάτες είχαν πληρώσει κατά μέσο όρο 700 ευρώ για την επταήμερη κρουαζιέρα.
 
Ο Γένσεν επιβεβαίωσε ότι το ναυάγιο οφείλεται κατά πάσα πιθανότητα σε ανθρώπινο λάθος. Οι ενέργειες του πλοιάρχου κατά την καταστροφή δεν ανταποκρίνονταν «στα πρότυπα που θέτει η εταιρεία», πρόσθεσε, διευκρινίζοντας ότι το υπόλοιπο πλήρωμα φρόντισε ιδιαίτερα τους επιβάτες κατά την εκκένωση του πλοίου.
 
Χάρτες ναυσιπλοΐας, που εξασφάλισε το Γερμανικό πρακτορείο, δείχνουν ότι οι ύφαλοι, στους οποίους προσέκρουσε το κρουαζιερόπλοιο Costa Concordia είναι με ευκρινή τρόπο χαρτογραφημένοι. Οι χάρτες, που εκδίδει το Ινστιτούτο του Πολεμικού Ναυτικού της Ιταλίας, με έδρα τη Γένοβα, απεικονίζουν αρκετούς μικρούς ύφαλους γύρω από μια ομάδα μεγαλύτερων ύφαλων, κοντά στο νησί Τζίλιο (ή Λε Σκόλε).
 
Αντίθετα, ο καπετάνιος του τεράστιου κρουαζιερόπλοιου που καθελκύστηκε μέσα στο 2006, ο Φρανσέσκο Σετίνο, υποστήριξε μιλώντας στα ιταλικά ΜΜΕ ότι «οι ύφαλοι στην περιοχή του ναυαγίου δεν είναι χαρτογραφημένοι».
 
Τον ισχυρισμό του καπετάνιου αντέκρουσε όμως ήδη ο δημόσιος κατήγορος, που επιφορτίστηκε με τη διαλεύκανση των συνθηκών του ναυαγίου.

Επανεξέταση των κανόνων ασφαλείας «αν χρειαστεί» προτείνει ο IMO
 
Στο μεταξύ, ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (ΙΜΟ) ανέφερε σήμερα ότι πρέπει να «πάρουμε μαθήματα» από το ναυάγιο του Costa Concordia και αν «είναι αναγκαίο» να επανεξετάσουμε τους κανόνες ασφαλείας για τα μεγάλα επιβατηγά πλοία.
 
«Ο IMO δεν πρέπει να αντιμετωπίσει με απερισκεψία αυτό το δυστύχημα», δήλωσε ο γενικός γραμματέας του οργανισμού Κόζι Σεκιμίζου σε ανακοίνωσή του που δημοσιεύθηκε στο Λονδίνου, όπου ο IMO έχει την έδρα του, αρνούμενος να αναφερθεί στα αίτια του ναυαγίου.

Ads