Η Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Ασφάλειας των Αερομεταφορών θα αξιολογήσει τους πιθανούς κινδύνους για την ασφάλεια των πτήσεων που σχετίζονται με την χρήση των αεροσκαφών Boeing 737 MAX 8, μετά την χθεσινή τραγική συντριβή αεροσκάφους του ίδιου τύπου που ανήκε στην Ethiopian Airlines, σύμφωνα με σημερινή δήλωση εκπροσώπου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τις μεταφορές.

Ads

Το τραγικό δυστύχημα ήταν το δεύτερο μέσα σε λίγους μήνες, που αεροσκάφος αυτού του τύπου συνετρίβη λεπτά μετά την απογείωσή του. Το γεγονός αυτό εγείρει νέα ερωτήματα για τον συγκεκριμένο τύπου Boeing, ενώ το εν λόγω αεροσκάφος θεωρείται ιδιαίτερα σημαντικό για την αμερικανική βιομηχανία. Είναι ενδεικτικό πως η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Αεροπορίας των ΗΠΑ (FAA) εσπευσε να διαβεβαιώσει τις διεθνείς αεροπορικές εταιρείες ότι τα BOEING 737 MAX 8 είναι αξιόπλοα.

Η νέα τραγωδία, που είχε ως αποτέλεσμα να σκοτωθούν 157 άνθρωποι, διαδέχτηκε εκείνη πτήσης της Lion Air, η οποία έπεσε στη θάλασσα της Ιάβας στα τέλη Οκτωβρίου, οδηγώντας στον θάνατο 189 ανθρώπους. Αν και επισήμως τα δύο περιστατικά δεν έχουν συνδεθεί, εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι τα δυστχυήματα έγιναν με τα συγκεκριμένου τύπου αεροσκάφη που πετούν στους αιθέρες λιγότερο από δύο χρόνια. Ακόμη μεγαλύτερη αίσθηση προκαλεί το γεγονός ότι και οι δύο πτήσεις συνετρίβησαν λίγα μόνο λεπτά μετά την απογείωσή τους. Στην περίπτωση της Lion Air στο επίκεντρο της έρευνας βρέθηκε ένα νέο σύστημα ασφαλείας που εγκαταστάθηκε στο αεροπλάνο MAX 8, το Maneuvering Characteristics Augmentation System ή πιο απλά (MCAS), το οποίο ρίχνει αυτομάτως την μύτη του αεροπλάνου προς το κάτω αν τα δεδομένα που υπάρχουν δείχνουν ότι βρίσκεται σε κίνδυνο.

Μετά το τελευταίο αεροπορικό δυστύχημα, οι χώρες που απαγορεύουν στις εταιρείες τους να πετούν τα Boeing 737 Max 8 είναι: 

Ads
  • Κίνα. Η Κινεζική Υπηρεσία Αεροπορίας ζήτησε από τις κινεζικές αεροπορικές εταιρείες να διακόψουν τις πτήσεις των Boeing 737 Max 8 μέχρι να υπάρξει επιβεβαίωση από τις αμερικανικές αρχές και την Boeing ότι έχουν ληφθεί μέτρα που διασφαλίζουν την αποτελεσματικότητα και την ασφάλεια των πτήσεων. Μεταξύ των κινεζικών εταιρειών που διαθέτουν αυτό το μοντέλο αεροσκάφους είναι οι Air China, Hainan Airlines και Shanghai Airlines.
  • Ινδονησία. Οι ινδονησιακές αρχές αποφάσισαν να απαγορεύσουν προσωρινά τις πτήσεις των αεροσκαφών αυτών που ανήκουν στις εταιρείες Lion Air και Garuda.
  • Νότια Κορέα. Το υπουργείο Μεταφορών ανακοίνωσε την καθήλωση των αεροσκαφών της Easter μέχρι την πραγματοποίηση των αναγκαίων ελέγχων.
  • Μογγολία. Οι αρχές απαγόρευσαν την πτήση του 737 MAX 8 της Mongolian Airlines

Οι εταιρείες που ακινητοποιούν τα αεροσκάφη τους είναι: 

  • Ethiopian Airlines (Αιθιοπία),
  • Comair (Νότια Αφρική),
  • Cayman Airways (Νησιά Κέιμαν)

Πάντως οι περισσότερες εταιρείες συνεχίζουν να χρησιμοποιούν τα Boeing 737 MAX 8: Norwegian (Νορβηγία), Air Italy (Ιταλία), Icelandair (Ισλανδία), Southwest (ΗΠΑ), American Airlines (ΗΠΑ), S7 Airlines (Ρωσία), Turkish Airlines (Τουρκία), Air Canada (Καναδάς), Westjet (Καναδάς), Aeromexico (Μεξικό), Aerolinas Argentinas (Αργεντινή), GOL Airlines (Βραζιλία), SilkAir (Σιγκαπούρη), Spicejet (Ινδία), Jet Airways (Ινδία), flydubai (Ντουμπάι), LOT (Πολωνία), TUIfly.